# Karabük Üniversitesi'nin Online Kampüs Uygulaması: Bir Fiyasko!
Karabük Üniversitesi'nin yeni online kampüs uygulaması, öğrenciler arasında hayal kırıklığı yarattı. Uygulamanın tanıtımında "zengin içerik" ve "eğlenceli öğrenme deneyimi" vaadinde bulunulmuştu, ancak gerçeklik beklentilerin çok gerisinde kaldı.
Uygulamayı kullanan öğrenciler, içeriğin kalitesiz ve yüzeysel olduğunu, vaat edilen "zengin içerik"ten iz yok olduğunu belirtiyorlar. Öğrencilerin büyük bir bölümü, uygulamanın sadece temel işlevleri yerine getirdiğini ve eğitim deneyimini geliştirmekten uzak olduğunu ifade ediyor.
Bir öğrenci, "Uygulama sanki aceleye getirilmiş gibi. İçerikler yüzeysel ve tekrarlayan. Vaat edilen 'zengin içerik' nerede bilmiyorum" diye konuştu. Başka bir öğrenci de "Öğrencilerin ilgisini çekmek için kullanılan videolar ve interaktif aktiviteler çok amatörce hazırlanmış. Üniversitenin bu uygulamayla öğrencileri çekmeyi başaramayacağını düşünüyorum" şeklinde konuştu.
Uygulamanın bir diğer eleştirilen yönü ise "zenci abi ve abla kaynıyor" ifadesiyle temsil edilen kültürel çeşitlilik algısı. Öğrenciler, uygulamanın kültürel çeşitliliği yüzeysel bir şekilde ele aldığını ve gerçek bir kapsayıcılık yaklaşımından uzak olduğunu belirtiyorlar.
Bir öğrenci, "Kültürel çeşitlilik sadece zenci abiler ve ablalar eklenerek sağlanmaz. Uygulamanın gerçek bir kapsayıcılık anlayışını benimsemesi ve farklı kültürleri daha derinlemesine ele alması gerekiyor" diye konuştu. Başka bir öğrenci de "Bu uygulama sanki kültürel çeşitliliği bir pazarlama aracı olarak görüyor. Gerçek bir değişim ve kapsayıcılık anlayışı yok" şeklinde düşüncelerini dile getirdi.
Karabük Üniversitesi'nin online kampüs uygulaması, öğrenciler tarafından reddedildi. Öğrenciler, uygulamanın kalitesiz içerik, yüzeysel kültürel çeşitlilik yaklaşımı ve temel işlevsellikten öteye gidememesi nedeniyle hayal kırıklığı yarattığını belirtiyorlar. Üniversite yönetiminin bu geri bildirimlere kulak vermesi ve uygulamayı geliştirmek için somut adımlar atması gerekiyor. Aksi takdirde, öğrenciler alternatif öğrenme platformlarına yönelecektir.
Karabük Üniversitesi'nin yeni online kampüs uygulaması, öğrenciler arasında hayal kırıklığı yarattı. Uygulamanın tanıtımında "zengin içerik" ve "eğlenceli öğrenme deneyimi" vaadinde bulunulmuştu, ancak gerçeklik beklentilerin çok gerisinde kaldı.
Uygulamayı kullanan öğrenciler, içeriğin kalitesiz ve yüzeysel olduğunu, vaat edilen "zengin içerik"ten iz yok olduğunu belirtiyorlar. Öğrencilerin büyük bir bölümü, uygulamanın sadece temel işlevleri yerine getirdiğini ve eğitim deneyimini geliştirmekten uzak olduğunu ifade ediyor.
Bir öğrenci, "Uygulama sanki aceleye getirilmiş gibi. İçerikler yüzeysel ve tekrarlayan. Vaat edilen 'zengin içerik' nerede bilmiyorum" diye konuştu. Başka bir öğrenci de "Öğrencilerin ilgisini çekmek için kullanılan videolar ve interaktif aktiviteler çok amatörce hazırlanmış. Üniversitenin bu uygulamayla öğrencileri çekmeyi başaramayacağını düşünüyorum" şeklinde konuştu.
Uygulamanın bir diğer eleştirilen yönü ise "zenci abi ve abla kaynıyor" ifadesiyle temsil edilen kültürel çeşitlilik algısı. Öğrenciler, uygulamanın kültürel çeşitliliği yüzeysel bir şekilde ele aldığını ve gerçek bir kapsayıcılık yaklaşımından uzak olduğunu belirtiyorlar.
Bir öğrenci, "Kültürel çeşitlilik sadece zenci abiler ve ablalar eklenerek sağlanmaz. Uygulamanın gerçek bir kapsayıcılık anlayışını benimsemesi ve farklı kültürleri daha derinlemesine ele alması gerekiyor" diye konuştu. Başka bir öğrenci de "Bu uygulama sanki kültürel çeşitliliği bir pazarlama aracı olarak görüyor. Gerçek bir değişim ve kapsayıcılık anlayışı yok" şeklinde düşüncelerini dile getirdi.
Karabük Üniversitesi'nin online kampüs uygulaması, öğrenciler tarafından reddedildi. Öğrenciler, uygulamanın kalitesiz içerik, yüzeysel kültürel çeşitlilik yaklaşımı ve temel işlevsellikten öteye gidememesi nedeniyle hayal kırıklığı yarattığını belirtiyorlar. Üniversite yönetiminin bu geri bildirimlere kulak vermesi ve uygulamayı geliştirmek için somut adımlar atması gerekiyor. Aksi takdirde, öğrenciler alternatif öğrenme platformlarına yönelecektir.