Foruma hoş geldin 👋, Ziyaretçi

Forum içeriğine ve tüm hizmetlerimize erişim sağlamak için foruma kayıt olmalı ya da giriş yapmalısınız. Foruma üye olmak tamamen ücretsizdir.

TMME Modeli

bullvar_katip

Administrator
Katılım
21 Mayıs 2024
Mesajlar
532,105
Türkiye Müşteri Memnuniyeti Endeksi (TMME) modeli; özel bir ekonometrik model olan ACSI (American customer satisfactory index) modeli ile yürütülen ve Türkiye'de KalDer tarafından uygulanan bir model olup, Türkiye'de satın alınan tüm ürün ve hizmetlerin müşteri gözünde değerlendirilerek ölçülmesinde kullanılan bir ölçü sistemidir. Anket gibi veri toplama yollarıyla elde edilen datalar ACSI üzerinden analiz edilir. TMME modeliyle, müşteri memnuniyeti izlenebilir bir hal alırken aynı zamanda sektörde, ulusta ve kurumsal olarak rekabet edilebilirlik boyutlarımızı öğrenebiliriz. TMME modeli SERVQUAL gibi hizmet kalitesi ölçümlerinde kullanılabilmektedir. ACSI modelinde müşteri memnuniyetini oluşturan 3 bileşen vardır: Algılanan kalite, algılanan değer ve müşteri beklentileri. TMME modeli, ACSI'nın anket sonuçlarına göre datalarını derlediği 6 ana değişken ve 17 alt değişkenin ölçümüyle yapılır. TMME modeli ACSI'nın 3 bileşeni arasındaki nedensel denklemleri çıkararak müşteri memnuniyeti ile ilişkisini kurar.. Bu model 3 aylık periyotlarda yapılarak değişik sektörleri kapsayacak şekilde detaylandırılır. Müşteri memnuniyetinin kısa periyotlarda güncellenmesi, memnuniyetin derecelendirmesinde önemlidir. TMME modeli için edinilen datalara erişim ancak kurumsal adlarla mümkündür. Ayrıca yılda 4 kez Ulusal Gelişim Raporları hazırlayarak, müşteri memnuniyeti açısından pazar içindeki rekabet edilebilirlik değerlendirilir. . Dosya: TMME_Modeli.gif TMME Modeli aşağıdaki değerlendirmeleri içerir; Müşteri beklentileri Kalite ve ürün ve hizmetin değerlendirilmesinde müşteri beklentileri önem kazanır. Bu değişken için sorulan bilgiler satın alma öncesinde genel, ihtiyacı karşılama ve güvenilirlik değerlendirilmesini içerir. Kısa periyotlarda hesaplanan bu indeks ile müşteri memnuniyet derecesinin sürekli güncellenmesi hedef alınır. TMME anket sonuçlarına ancak kurumsal kullanıcı adlarıyla erişime imkân vardır. Algılanan kalite TMME modelinde en önemli unsurlardan olup, bu değişkenle satın alma sonrası genel,ihtiyacı karşılama ve güvenilirlik sorularının cevapları değerlendirilir. Algılanan Değer Bu değerlendirme satın alma sonrası fiyat ve elde edilen kaliteyi kıyaslamayı amaçlar. Müşteri Memnuniyeti Satın alma sonrasında ürün/hizmetten ne kadar fayda sağladığını,istekleriyle ne kadar örtüştüğünün değerlendirilmesi yapılır. Müşteri Şikayetleri Satın alma sonrasında müşteriden yazılı ya da sözlü olarak alınan şikayetlerin değerlendirilmesidir. Müşteri Bağlılığı Farklı sorularla müşterinin değişik fiyatlardan ürün veya hizmeti alma eğimi değerlendirilir.. TMME Modeli Uygulama Aşamaları 1. Planlama Sektöründeki pazar payı en az %75 olan kuruluşlar belirlenir ve ACSI ile uyumlu ve bilgisayar destekli anketlere uyarlanabilen anketler hazırlanır. Proje kapsamında görevlendirilecek kişiler eğitimden geçirilir. 81 ilden örneklemler seçilir. 2. Bilgi Toplama Müşteri olarak tanımlanan kişilerden (belli bir zaman aralığında belli ürünü alan kişi) direkt olarak hangi kurumun müşterisi olduğu bilgisi alınır. Müşterisi olduğu kuruluş için TMEE (ACSI ile uyumlu) anketi uygulanır. 3. Analiz Anket sonuçları ACSI programında 1-100 aralığında puanlarla değerlendirilir ve her kuruluş kendi pazar payı ile çarpılarak TMME sektörel endeksler elde edilir. . TMME Modeli kullanılan sektör ve kuruluşlar Ölçümlerin yapılmasını KalDer sektörlere göre, 4 ana kategoride toplamıştır: 1. kategori Bu kategorinin içerdiği sektörler: Mobil telefon ve GSM şirketleri, banka kredi kartları, LPG gaz sağlayan kuruluşlar ... 2. kategori Bu kategorinin içerdiği sektörler: Hafif ticari araçlar,akaryakıt istasyonları,kişisel bilgisayar üreten kuruluşları ... 3. kategori Bu kategorinin içerdiği sektörler: Her çeşit sigorta kuruluşu, kişisel bakım ve temizlik üreten kuruluşlar... 4. kategori Bu kategorinin içerdiği sektörler: Beyaz eşya, otomobil, kargo şirketleri, televizyon ... . Kaynaklar Kategori:Hizmet kalitesi
 

Tema özelleştirme sistemi

Bu menüden forum temasının bazı alanlarını kendinize özel olarak düzenleye bilirsiniz.

Zevkine göre renk kombinasyonunu belirle

Tam ekran yada dar ekran

Temanızın gövde büyüklüğünü sevkiniz, ihtiyacınıza göre dar yada geniş olarak kulana bilirsiniz.

Izgara yada normal mod

Temanızda forum listeleme yapısını ızgara yapısında yada normal yapıda listemek için kullanabilirsiniz.

Forum arkaplan resimleri

Forum arkaplanlarına eklenmiş olan resimlerinin kontrolü senin elinde, resimleri aç/kapat

Sidebar blogunu kapat/aç

Forumun kalabalığında kurtulmak için sidebar (kenar çubuğunu) açıp/kapatarak gereksiz kalabalıklardan kurtula bilirsiniz.

Yapışkan sidebar kapat/aç

Yapışkan sidebar ile sidebar alanını daha hızlı ve verimli kullanabilirsiniz.

Radius aç/kapat

Blok köşelerinde bulunan kıvrımları kapat/aç bu şekilde tarzını yansıt.

Foruma hoş geldin 👋, Ziyaretçi

Forum içeriğine ve tüm hizmetlerimize erişim sağlamak için foruma kayıt olmalı ya da giriş yapmalısınız. Foruma üye olmak tamamen ücretsizdir.

Geri