Foruma hoş geldin 👋, Ziyaretçi

Forum içeriğine ve tüm hizmetlerimize erişim sağlamak için foruma kayıt olmalı ya da giriş yapmalısınız. Foruma üye olmak tamamen ücretsizdir.

Todd Howard

bullvar_katip

Administrator
Katılım
21 Mayıs 2024
Mesajlar
532,105
Todd Andrew Howard (1970 doğumlu) Amerikalı bir video oyunu tasarımcısı, yönetmeni ve yapımcısıdır . Fallout ve The Elder Scrolls serilerinin geliştirilmesine öncülük ettiği Bethesda Game Studios'ta yönetmen ve yönetici yapımcı olarak görev yapmaktadır. Todd Andrew Howard 1970 yılında Pennsylvania, Lower Macungie Kasabasında Ronald (Ron) ve Priscilla Howard'ın çocuğu olarak doğdu. Ağabeyi Jeffrey Mark (Jeff) Howard, daha sonra Disney için "yaratıcı işler direktörü" oldu ve Bambi II'nin yapımını denetledi. Çok genç yaşta bilgisayarlara, özellikle video oyunlarına ilgi duymaya başladı. Howard, 1980'lerin rol yapma video oyunları Wizardry ve Ultima III: Exodus'u gelecekte yapmış olduğu oyunlar için ilham kaynağı olarak kabul ediyor. Emmaus, Pennsylvania'daki Emmaus Lisesi'nden 1989 mezunudur. 1993 yılında Williamsburg, Virginia'daki William ve Mary Üniversitesi'nden işletme bölümünden - bilgisayar dersleri alırken - mezun oldu. Howard daha sonra, işletme bölümünün üniversiteye giden en kolay yol olarak göründüğünü belirtti. Üniversitedeki son sınıfının tatili sırasında Howard , Bethesda Softworks'ün Wayne Gretzky Hockey (1988) kitabının bir kopyasını aldı. Martin Luther King Jr. Günü'nde, her gün okula gidip gelirken yanından geçtiği Bethesda Softworks'ün ofislerini ziyaret etti. Şirkette iş istedi ancak reddedildi ve ön koşul olarak okulu bitirmesi gerektiği söylendi. Mezun olduktan sonra bir iş için Bethesda'ya geri döndü, ancak o sırada iş fırsatlarının olmaması nedeniyle tekrar reddedildi. Bunun yerine Howard, Virginia, Yorktown'da daha küçük bir oyun şirketi için çalışmaya başladı ve bu da Tüketici Elektroniği Şovu gibi çeşitli kongreleri ziyaret etmesini sağladı ve burada işe alınmayı talep etmek için Bethesda'ya yaklaşmaya devam etti. Kariyer Bethesda Softworks sonunda Howard'ı 1994'te yapımcı olarak işe aldı. Bethesda için ilk geliştiriciliğinde bulunduğu oyun yapımcı ve tasarımcısı olduğu The Terminator: Future Shock'ın (1995) oldu. Ardından her ikisi de 1996'da yayınlanan Skynet ve The Elder Scrolls II: Daggerfall'da tasarımcı olarak yer aldı. 1998'de yayınlanan The Elder Scrolls Adventures: Redguard'da ilk kez proje lideriydi 2000 yılında Howard, The Elder Scrolls III: Morrowind ve ardından gelen eklenti paketleri için proje lideri ve tasarımcı olarak atandı. Oyun 2002'de piyasaya sürüldü ve büyük bir ticari başarı elde etti ve birkaç Game of the Year ödülü kazandı. Ardından The Elder Scrolls IV: Oblivion'ın (2006) yapımcılığını üstlendi. Bundan sonra 2008'de yayınlanan Fallout 3'ün oyun yönetmeni ve baş yapımcısı olarak görev yaptı Howard, serinin beşinci oyunu olan ve Kasım 2011'de piyasaya sürülen The Elder Scrolls V: Skyrim'in yaratıcı yönetmeni olarak oyunun geliştirilmesini yönetmek üzere The Elder Scrolls serisine geri döndü Ardından Kasım 2015'te yayınlanan Fallout 4'ü ve Kasım 2018'de yayınlanmış bir multiplayer Fallout oyunu olan Fallout 76'yı yönetti. Oyun, çıkışında çokça eleştiri ve tepki aldı. Howard ayrıca şu anda MachineGames ve Lucasfilm Games tarafından geliştirilmekte olan Indiana Jones film serisine dayanan yeni oyunun baş yapımcısı olarak görev yapacak. Görüşleri ve tanınma sağ|küçükresim| 2018 yılında Howard Video oyunları hakkındaki kendi görüşleriyle ilgili olarak Howard, 2011'de The Elder Scrolls IV: Oblivion'da The Elder Scrolls III: Morrowind'i "özel" yapan şeylerden fedakarlık ettiklerini itiraf etti: "Oblivion'da, kıtanın başkenti bölge olan Cyrodiil ile uğraşıyorduk ve daha rafine ve daha sıcak hissettiren bir fantezi dünyasına, o klasik Arena ve Daggerfall havasına geri dönmek istedik. Ama bunda Morrowind'i özel yapan şeylerden bazılarını feda ettik: keşfin büyüsü" Howard Bethesda'nın The Elder Scrolls oyunları için felsefesinin, insanların "başka bir dünyada, başka bir hayat yaşamalarına" izin vermek olduğunu söyledi. 2012'de Howard, birçok geliştiricinin buna neden izin vermediğini anlamadığını iddia ederek video oyunlarında modlamayı desteklediğini de söyledi. 2016 yılında Fallout 4'ün yayınlanmasından sonra, Howard oyuna karşı yapılan eleştirilerin, özellikle diyalog sistemine dair olanların farkında olduğunu itiraf ederek: " Fallout 4'te yaptığımız bazı diyalog kısımları oyun için pek iyi çalışmadı, iş görmedi. Ama bunu denememizin nedenlerini biliyorum – interaktif, güzel bir konuşma sistemi yapmak idi – ama oyundaki diğer bazı şeylerden daha az başarılıydı." Howard, endüstri etkinlikleri ve konferanslarında sık sık konuşmacı olmuştur. 2009 DICE Zirvesi'nde geliştiricilerle konuştu ve kendi oyun geliştirme kurallarını paylaştı. 2012 DICE Zirvesi'nde açılış konuşmacısı olarak geri döndü. Howard'ın çalışmaları medya ve basın tarafından sıklıkla ilgi gördü; oyunları Amerika'nın çeşitli basın organlarında: Newsweek, CNN, USA Today, ve The Today Show'da yer aldı. Howard'ın yönettiği ve yapımcılığını yaptığı oyunların yüksek popülaritesi, onu ve bazı sözlerini İnternet memelerine dönüştürdü. Howard, Oyun Geliştiricileri Konferansı Yaşam Boyu Başarı Ödülü'nü 16. alan kişiydi. GamePro dergisi onu "Son 20 Yılda Oyun Alanında En Etkili 20 Kişi" arasında seçti. Howard ayrıca 2012 ve 2016'da "En İyi Oyun Yönetmeni" dalında DICE Ödülü'nü 2014 yılında Almanya'dan ömür boyu başarı ödülü olan Lara of Honor'a layık görüldü. 2013 yılında IGN, Howard'ı "Tüm Zamanların En İyi 100 Oyun Yaratıcısı" sıralamasında 70. sıraya koydu. 2017 yılında Etkileşimli Sanatlar ve Bilimler Akademisi Onur Listesi'ne girdi 2020'de Howard, "olağanüstü başarılar ve sektöre katkı" nedeniyle 2020 Develop Star ödülünü aldı. Howard, 8 Temmuz 1995'te Pennsylvania, Allentown'daki St. Thomas More Katolik Kilisesi'nde bir ilkokul öğretmeni olan Kimberly Lynn Yaissle ile evlendi. 2003 ya da 2004 doğumlu Luke adında bir oğlu var. Çalıştığı Projeler Kaynakça Kategori:1970 doğumlular Kategori:ZeniMax Media Kategori:Yaşayan insanlar Kategori:Fallout serisi geliştiricileri Kategori:The Elder Scrolls Kategori:Amerikalı video oyunu yapımcıları Kategori:Amerikalı video oyunu yönetmenleri Kategori:Amerikalı video oyunu tasarımcıları
 

Tema özelleştirme sistemi

Bu menüden forum temasının bazı alanlarını kendinize özel olarak düzenleye bilirsiniz.

Zevkine göre renk kombinasyonunu belirle

Tam ekran yada dar ekran

Temanızın gövde büyüklüğünü sevkiniz, ihtiyacınıza göre dar yada geniş olarak kulana bilirsiniz.

Izgara yada normal mod

Temanızda forum listeleme yapısını ızgara yapısında yada normal yapıda listemek için kullanabilirsiniz.

Forum arkaplan resimleri

Forum arkaplanlarına eklenmiş olan resimlerinin kontrolü senin elinde, resimleri aç/kapat

Sidebar blogunu kapat/aç

Forumun kalabalığında kurtulmak için sidebar (kenar çubuğunu) açıp/kapatarak gereksiz kalabalıklardan kurtula bilirsiniz.

Yapışkan sidebar kapat/aç

Yapışkan sidebar ile sidebar alanını daha hızlı ve verimli kullanabilirsiniz.

Radius aç/kapat

Blok köşelerinde bulunan kıvrımları kapat/aç bu şekilde tarzını yansıt.

Foruma hoş geldin 👋, Ziyaretçi

Forum içeriğine ve tüm hizmetlerimize erişim sağlamak için foruma kayıt olmalı ya da giriş yapmalısınız. Foruma üye olmak tamamen ücretsizdir.

Geri