Oyunun mekanları, hikayesi, atmosferi ve müzikleri gerçekten etkileyiciydi. Ancak, oyunun aceleyle piyasaya sürüldüğü ve düzgün bir beta testi yapılmadığı barizdi. Yamasız ilk versiyonda, oyun içi karakterlerin yüz modellemelerinde bazı sorunlar vardı. Aynı dönemde çıkan diğer klasik oyunlarda düşmanları gizlemek gereken mekaniklere rağmen, bu oyunda etkisiz hale gelen düşmanlar sadece imleç gibi kayboluyordu. O dönemdeki diğer popüler üçüncü şahıs oyunlarında olduğu gibi seri klavye ve fare kontrolünü bekleyen oyuncular, eski tip ağırlıklı klavye kontrolleriyle karşılaşınca ve platform kısımlarında problemler yaşayınca hayal kırıklığına uğradı. Eğer oyunun çıkış tarihi 2. Tomb Raider filmiyle aynı olmasaydı ve biraz daha geliştirilme şansı verilseydi, harika bir Tomb Raider oyunu ortaya çıkabilirdi. Sonuç olarak, en iyi Tomb Raider oyunu olması hedeflenen proje, Core Design'ı zor durumda bıraktı. Ancak, mekanların ve atmosferin güzelliği göz önünde bulundurularak düzgün bir şekilde remake edilirse, oyun hala ilgi çekici olabilir.