Foruma hoş geldin 👋, Ziyaretçi

Forum içeriğine ve tüm hizmetlerimize erişim sağlamak için foruma kayıt olmalı ya da giriş yapmalısınız. Foruma üye olmak tamamen ücretsizdir.

Tommy Hilfiger (şirket)

bullvar_katip

Administrator
Katılım
21 Mayıs 2024
Mesajlar
532,105
Tommy Hilfiger veya Tommy Jeans , lüks ve premium hazır giyim ve moda perakendeciliği sektörlerinde faaliyet gösteren Amerika Birleşik Devletleri merkezli moda şirketi. Şirket 1985 yılında kurulmuştur ve ilk mağazası 1993 yılında açılmıştır. İlk etapta sadece bir erkek markası olsa da 1995 yılından sonra kadın koleksiyonlarına da başlanılmıştır. Bugün itibarıyla 100 ülkede 2000'den fazla mağaza ve bağımsız perakende şirketlerinde satılmaktadır. Ürünleri arasında erkek, kadın ve çocuk giyim ürünleri, spor giyim, denim, aksesuar, takı, saat, parfüm ve ev mobilyası gibi birçok ürün bulunmaktadır. 2010 yılının Mayıs ayından beri aynı zamanda Calvin Klein şirketine de sahip olan Amerika'nın en güçlü giyim şirketi PVH grubu bünyesinde bulunmaktadır. Markanın perakendede küresel satışları 2013 yılında $6,4 milyar ABD doları, 2014 yılında $6,7 milyar ABD doları 2019 yılında ise $9,2 milyar ABD doları olmuştur. Kuruluş ve arka plan Amerikalı moda tasarımcısı Tommy Hilfiger 24 Mart 1951’de New York’ta doğdu. İrlanda kökenli orta direk bir ailenin 9 çocuğundan biriydi. Annesi hemşire, babası da bir saat ustası olan Tommy okul hayatında pek başarılı olmadı. Disleksi rahatsızlığına sahipti ve çelimsiz bir çocuktu. Bu yüzden okul hayatı erken biten Tommy o nedenle girişimciliğe hevesleniyordu. Daha 10’lu yaşlardayken eskicilerden aldığı kot pantolonları tamir edip tekrar satıyordu. 18 yaşına geldiğinde People’s Place adında plak, tişört, poster gibi şeylerin satıldığı ufak bir mağaza açtı. Kısa bir süreliğine de olsa çok güzel paralar kazanan Tommy, ekonomik bunalım nedeniyle 1977’de iflas etti ve dükkânı kapatmak zorunda kaldı. 1976 yılında mağazasındaki çalışanlardan biri olan Susie Carona’ya aşık olan Tommy, yeni eşiyle birlikte iflas sonrasında Manhattan’a yerleşti. Jordache adlı bir giyim markası tarafından tasarımcı olarak işe alınan çift, bu şirkette 1 yıl çalıştıktan sonra işten çıkarıldı. Bu dönemde çalışkanlığı ve vizyonu nedeniyle ün yapan Tommy Hilfiger’e Perry Ellis ve Calvin Klein gibi markalardan iş teklifi geldi ancak o kendi markasını kurmak istiyordu. 1984 yılında Hint girişimci Mohan Murjani, erkek spor giyim markası için tasarımcı arıyordu ve sonunda Tommy’e ulaştı. Hint girişimci, Tommy’e markaya kendi adını vermesi için müsaade etti. Yani bir anlamda Tommy kendisine verilen açık çeki akıllı bir şekilde kullandı ve New York’un tüm billboardlarında Tommy Hilfiger reklamları gösterilmeye başladı. 1986’da verdiği bir demeçte “Amerika’nın en büyük tasarımcısı ben olacağım. Ralph Lauren ve Calvin Klein’i geçeceğim.” diyordu. Marka ilk etapta sadece erkek ürünleri üretse de 1990'ların başlarında kadın ürünleri de üretmeye başladı. Tommy Hilfiger’in bu iddialı açıklamaları moda dünyasında çalkantılara yol açsa bile Tommy’nin cesur demeçleri kendine son derece yaradı. Tommy Hilfiger markasının kırmızı, beyaz, mavi logosunu taşıyan şık kıyafetler kısa süre içinde inanılmaz talep görmeye başladı. 1990’ların başında ABD hiphop camiası Tommy markası battal beden tişörtlerden giymeye başladı ve hatta hiphop dünyasının en popüler isimlerinden Snoop Dogg 1994 yılında Saturday Night Live adlı programa Tommy tişörtle çıktı ki Mart 1994 markanın satış rekoru kırdığı bir ay oldu. Hatta Michael Jackson ve David Bowie bile Tommy Hilfiger reklamlarında yer aldı. Tommy Hilfiger, ticari anlamda başarılı olsa bile moda dünyasının elitleri tarafından hor görüldü. 1994 yılında ABD Moda Tasarımcıları ödülü için en büyük aday Tommy Hilfiger olmasına rağmen ödül konseyi o yıl ödül vermemeye karar kıldı. 2000’li yılların başında markanın popülaritesindeki düşüş satışlara da yansıdı ve markanın büyüsü bozuldu adeta. Ne iş dünyası ne de hiphop dünyası Tommy marka kıyafet giymekten vazgeçtiği için şirket içinde bir özeleştiri yapıldı. Tommy Hilfiger yapılan hatalardan ders çıkardı ve gereken adımlar atıldı. 2007 yılında ABD’nin Boyner’i olarak görebileceğimiz Macy’s ile yapılan anlaşma sonucu, Tommy’nin en çok satılan ürünleri artık sadece Macy’s’de satılmaya başladı. Bu strateji markaya aradığı kanı verdi ve marka tekrar popülerlik kazandı. 2009 yılında ise Tommy Hilfiger markası 3 milyar dolar karşılığında farklı markalar bünyesinde barındıran ünlü giyim şirketi Philips-Van Heusen’e satıldı. Günümüzde Tommy Hilfiger, hala kendi elleriyle kurduğu markasının başında ve hala tasarım ekibine liderlik etmeye devam ediyor. Aynı zamanda Hilfiger, Bill Clinton ve Michelle Obama gibi isimleri giydirmiştir. Dünyanın ve Amerika'nın en çok sevilen premium markalarından biridir. Yükseliş dönemi Amerika Birleşik Devletleri'nin Tommy öncesi dünyada ses getirmiş çok ciddi iki markası vardı. Bunlardan biri Calvin Klein diğeri ise Amerika'nın en ama en ses getiren ve tarihsel derin bir geçmişi olan Ralph Lauren'di. Tommy'nin amacı da tam olarak buydu. Bunların arasına katılmaktı. Aynı o ad soyadı kısaltılmaları gibi örnek verirsek: CK (Calvin Klein), RL (Ralph Lauren), -TH (Tommy Hilfiger)-'ninde girmesi gerekiyordu. Şirket ilk etapta sadece erkek ürünleri üretiyordu ve hem Tommy Hilfiger'ın ilginç ismi hem de milliyetçi motiflerle dizayn edilen logosu (Amerikan bayrağı ve onun renklerinden) dikkat çekmek konusunda hiç problem yaşamadı. Aynı zamanda bir New York markası olması da yakın zamanda bütün dünyaya mal olacağını şimdiden hissettiriyordu. Çok geçmeden şirket 1990'ların başında çok hızlı bir ses getirdi. Bütün New York billboardlarında Tommy Hilfiger görünüyordu. Şirketin duyulmasıyla birlik 1990'ların ortalarında kadın koleksiyonları da yayımlanmaya başladı. Buna rağmen 90'ların sonuna doğru Tommy hem bazı demeçlerinden hem de agresif pazar ve güçlü alternatif markalar nedeniyle yavaş yavaş popülerliğini yitirmeye başladı. Fark edildiği anda yeni koleksiyonlar ve yeni çığır açan işler yapılmaya başladı. Şirket satın alındı ve Avrupa ve Asya pazarına açıldı. Buradaki güçlü ivme ve pazardaki yeri Amerika'daki satışlarını tekrar güçlendirdi. 2000-2010 yıllarına kadar pasif ve pozisyonunu koruyan bir misyon izlese de 2010 yılının başında Amerika'nın Inditex'i, PVH tarafından satın alınmasıyla birlikte çok büyük agresif ve sansasyonel bir büyümeye doğru evrildi. Aynı zamanda PVH diğer bir Amerikan devi Calvin Klein'e de sahipti. PVH, Tommy'nin potansiyelinin farkındaydı ve hem Amerika da, hem Avrupa da, hem de Asya da hızlı ve agresif bir büyümeyi denedi ve sonuç aldı. Tommy bütün moda markalarını alt üst ederek, hem yeni koleksiyonlarla, hem gözlük, saat, aksesuar ürünlerine de el atmasıyla birlikte çok büyük bir iğme aldı ve bütün istatistiklerde Amerikan devi Ralph Lauren'i geri de bıraktı ve Amerika'da en çok tercih edilen marka oldu. Genellikle gençlerin ve orta yaşın tercih ettiği marka zaman zaman 'Tikky' olmakla suçlansa da bir tasarım harikası olarak gözüküyor. Bayraktaki milliyeçtilik ile parfümdeki milliyetçilikte çok paralel. Tommy'nin ilk parfümü olan Tommy Classic Men sadece Amerikan topraklarındaki bitkiler ile oluşturuldu. Dünyanın en popüler isimleriyle iş birlikleri de bütün dünyada ses getirme konusunda çığır açtı. Bunlardan hem koleksiyon, hem sponsor olarak: Lewis Hamilton, Rafael Nadal, Zendaya, Gigi Hadid, Looney Tunes, Mercedes, Coca Cola gibi marka ve isimlerdi. Aynı zamanda PVH şirketinin gelirlerinin büyük bir oranı Tommy Hilfiger şirketi tarafından gelmektedir. Tommy Hilfiger şu an Calvin Klein'i ve Ralp Lauren'i hem gelir, hem tercih edilme hem de popülarite oranı olarak geçmiştir. Aynı zamanda Tommy Hilfiger, Latin Amerika'nında en çok tercih edilen markalarındandır. Popülerliğin ve ürün serilerinin büyümesi (1990'lar) Tommy Hilfiger 1992 yılında halka açıldı. 1995 yılında Pepe Jeans USA lisansını aldıktan sonra, 1996 yılında Tommy Hilfiger Inc. kadın kıyafetleri de dağıtmaya başladı. Önümüzdeki yılın sonunda Tommy ilk mağazasını Beverly Hills'te açtı, ardından 1998'de Londra'da bir mağaza açtı. Şirket, yatak ve banyo serisi gibi ev ürünlerini 1998'de başlattı. 1990'larda şirketin pazarlama bölümü popüler müzik endüstrisi ile birlikte çalıştı ve 1993'ün başlarında Tommy, The Who'in Psikedelik turnesinin resmi sponsoruydu. 1990'ların başlarında daha şık, daha az özel bir erkek giyim tarzı moda oldu ve Tommy kıyafetlerine daha rahat bir uyum sağladı. 1990'ların ortalarında, büyük boyutlu logolara sahip daha geniş stiller hip-hop sanatçıları arasında popüler hale geldikçe, Tommy'nin giyim tarzı hem Amerikan hem "tikky" sahnesinde hem de hip hop modasında ve Snoop Dogg bir Tommy hoodiesi giyince giderek daha popüler hale geldi. 1990'larda Saturday Night Live'da bir görünüm sırasında, ertesi gün New York City mağazalarında satıldı. Dahası, Tommy yeni hip hop pazarına yöneldi ve Puffy ve Coolio gibi rapçiler pist gösterileri sırasında yürüdü. Genellikle müzik alt kültürlerinin modasından etkilenen koleksiyonlarla, giysiler aynı zamanda müzik endüstrisiyle bağlantılı olarak pazarlandı ve 1997'de Tommy Hilfiger'ın en çok duyurulan sözcüsü Aaliyah oldu. Şirket daha sonra Sheryl Crow'un "If 1997'de "Seni Mutlu Eder" turu, Britney Spears 1999 ... Baby One More Time Tour ve Lenny Kravitz'in 1999 Freedom turu gibi isimler ve festivallerle adeta dünyada bir patlama yaşadı. PVH tarafından satın alınma ve son yıllar (2010-2020'ler) Mart 2010'da, Phillips-Van Heusen (PVH Corp.) Tommy Hilfiger'ı 2003 yılında PVH'nin Calvin Klein için ödediğinin neredeyse yedi katı olan bir anlaşmayla 3 milyar dolara satın aldı. 1996'da Tommy'nin Avrupa bölümünü kuran Fred Gehring, Tommy'nin CEO'su rolünü üstlendi. 2013 yılında markanın perakende satışları 6,4 milyar ABD doları, 2014 yılında 6,7 milyar ABD doları olmuştur. Daniel Grieder, Temmuz 2014'te Tommy Hilfiger'ın CEO'su olarak atanmıştır. Eski CEO Gehring, Tommy Hilfiger'ın yönetim kurulu başkanlığına getirilmiş ve PVH'nin başkan yardımcılığına atanmıştır. Ocak 2015'te Tommy Hilfiger, WGSN'nin "geleneksel satın alma sürecini dönüştürebileceğini" düşündüğü New York City genel merkezinde bir dijital satış showroomu açtı. Diğer şehirlerde showroomlar açmayı planlayan Tommy, showroom'u "tüm değer zinciri boyunca maliyet tasarrufu potansiyeline sahip sipariş sürecinin bir yeniliği" olarak tanımladı. Gehring, PVH'deki görevini sürdürmesine rağmen Ağustos 2015'te Tommy Hilfiger başkanlığından istifa etti. Tommy Hilfiger, şirketin baş tasarımcısı olmaya devam ediyor, tasarım ekiplerine liderlik ediyor ve tüm yaratıcı süreci denetliyor. PVH, 2020'de hayvan refahı politikasının bir parçası olarak, şirketin egzotik derileri kullanmadığını ve "bu politikanın yıllık güncellememiz yayınlandığında" Tommy Hilfiger koleksiyonlarında kullanımlarında yasaklayacağını duyurdu. Koleksiyonlar ve etiketler Tommy Hilfiger (1985) – Bütün ana ve klasik koleksiyonları bulunmaktadır. Tommy Jeans (2018) – Genellikle sokak giyimi (streetwear) üzerine kurulu koleksiyonlar vardır. 18-35 yaş arasını hedeflemektedir. Oversized kesimdir. Tommy Sport (2019) – Bütünüyle spor yapmaya müsait estetik bir rahatlık hedeflemektedir. Tommy Archive (2022) – Vintage koleksiyonlar. 1985'ten, 1990'lı yılların sonuna kadar olan ürünlerini tekrar modernize etmektedir. Hilfiger Collection – Burada yılda bir kez olmak üzere Tommy Hilfiger'ın kendi parçaları yayımlanır. Bütün koleksiyonlardan bağımsızdır ve en pahalı koleksiyondur. Daha yüksek fiyat hedefiyle daha deneysel kıyafetleri içeren lüks ürün serisidir. İşbirliği koleksiyonları Tommy Hilfiger X Mercedes Tommy Hilfiger X Looney Tunes Tommy Hilfiger X Spongebob Tommy Hilfiger X Rafael Nadal Tommy Hilfiger X Gigi Hadid Tommy Hilfiger X Zendeya Tommy Hilfiger X Levis Hamilton Tommy Hilfiger X Shawn Mendes Tommy Hilfiger X Timberland Mağazalar Tommy, bugün itibarıyla 100 ülkede 2000'den fazla mağazada ve bağımsız perakende şirketlerinde satılmaktadır. Amsterdam 'da bir merkez ofisi bulunan Tommy Hilfiger'ın, aşağıdaki yedi konumda global amiral gemisi ​​mağazalarına sahiptir: Fifth Avenue, New York (Eylül 2009'da açıldı) Champs-Élysées, Paris (Kasım 2010'da açıldı) Brompton Road, Londra (Ağustos 2011'de açıldı) Omotesando, Tokyo (Nisan 2012'de açıldı) Regent Street, Londra (Kasım 2012'de açıldı) Robertson Boulevard, Los Angeles (Şubat 2013'te açıldı) Schadowstraße, Düsseldorf (Ağustos 2013'te açıldı) Önemli mağazalara ek olarak, ana mağaza'lar anlamında da çoğu başkent ya da dünya şehrinde bulunmaktadır. Bunlar: Amsterdam, Pekin, Berlin, Bogotá, Buenos Aires, Cannes, Köln, Dublin, Floransa, Frankfurt, Hamburg, Prag, Helsinki, Hong Kong, İstanbul, Londra, Lüksemburg, Madrid, Meksiko, Miami, Milano, Montréal, Moskova, Mumbai, Münih, New York, Osaka, Panama City, Punta del Este, Santiago, São Paulo, Seul, Şangay, Singapur, Sidney, Tel Aviv, Vancouver, Viyana, Marbella ve Zürih. Şirket, genellikle büyük ülkelerde yüzlerce mağaza işletmektedir ve örneğin, Tommy Hilfiger Japan Corp. yan kuruluşu faaliyet göstermektedir. Tommy Hilfiger Japan Corp'in, 2014 itibarıyla 1.000 çalışanı olan 170 mağazası vardır. 2015 yılında, marka ilk mağazasını Tayland 'da açtı. Ödüller Aşağıda Tommy Hilfiger tarafından kazanılan ödüllerin ve takdirlerin seçilmiş bir listesi yer almaktadır: 1997: FiFi Awards - Yılın Erkek Parfümü - Luxe, "Tommy Classic Men" kokusu için 1998: Parsons School of Design - Yılın Tasarımcısı Ödülü 1998: GQ - Yılın Erkekleri sayısında Yılın Tasarımcısı 2000: FiFi Awards - Yılın En İyi Pazarlama İnovasyonu, Tuvalet Malzemeleri için Tommy's (Amerikan koşu dizisi) 2002: GQ Almanya - Yılın Uluslararası Tasarımcısı 2002: Drug Abuse Resistance Education - Amerikan gençliği için hayırsever çabalar için Amerika'nın Geleceği Ödülü 2006: GQ İspanya - Yılın Tasarımcısı 2008: Women’s Wear Daily - Yıllık "100 Liste" de 1 Numaralı Tasarımcı ve 16 Numaralı Marka 2009: UNESCO - Hayırsever çabalar için UNESCO Destek Ödülü Ve yüzlerce ödül daha vardır... Ayrıca bakınız Calvin Klein Kaynakça Dış bağlantılar Official website Tommy Hilfiger Corporation on Businessweek.com Kategori:1985'te kurulan imalat şirketleri Kategori:1985'te Amerika Birleşik Devletleri'nde kurulan oluşumlar Kategori:Amerikan tekstil markaları Kategori:Amerika Birleşik Devletleri merkezli giyim şirketleri Kategori:Amerika Birleşik Devletleri merkezli çok uluslu şirketler Kategori:New York merkezli şirketler Kategori:1980'ler modası Kategori:1990'lar modası Kategori:2000'ler modası Kategori:2010'lar modası Kategori:2020'ler modası Kategori:Hip hop modası Kategori:Yüksek moda markaları Kategori:Lüks markalar Kategori:Haute Couture Kategori:Kuyumcu şirketleri Kategori:Parfüm evleri Kategori:Parfümler Kategori:Gözlük markaları Kategori:Ayakkabı markaları Kategori:Ayakkabı şirketleri Kategori:Saat markaları Kategori:Saat üreticileri Kategori:Spor giyim şirketleri Kategori:Spor giyim markaları Kategori:İç giyim markaları
 

Tema özelleştirme sistemi

Bu menüden forum temasının bazı alanlarını kendinize özel olarak düzenleye bilirsiniz.

Zevkine göre renk kombinasyonunu belirle

Tam ekran yada dar ekran

Temanızın gövde büyüklüğünü sevkiniz, ihtiyacınıza göre dar yada geniş olarak kulana bilirsiniz.

Izgara yada normal mod

Temanızda forum listeleme yapısını ızgara yapısında yada normal yapıda listemek için kullanabilirsiniz.

Forum arkaplan resimleri

Forum arkaplanlarına eklenmiş olan resimlerinin kontrolü senin elinde, resimleri aç/kapat

Sidebar blogunu kapat/aç

Forumun kalabalığında kurtulmak için sidebar (kenar çubuğunu) açıp/kapatarak gereksiz kalabalıklardan kurtula bilirsiniz.

Yapışkan sidebar kapat/aç

Yapışkan sidebar ile sidebar alanını daha hızlı ve verimli kullanabilirsiniz.

Radius aç/kapat

Blok köşelerinde bulunan kıvrımları kapat/aç bu şekilde tarzını yansıt.

Foruma hoş geldin 👋, Ziyaretçi

Forum içeriğine ve tüm hizmetlerimize erişim sağlamak için foruma kayıt olmalı ya da giriş yapmalısınız. Foruma üye olmak tamamen ücretsizdir.

Geri