Para çok önemli hem bireyler hem de devletler için. Bu proje tüm eleştirilere açık, atış serbest.
Trafik, kurallar bütünüdür. Bu kurallar 2024 yılında görsel işleme teknolojileriyle çok kolay formüle edilebilir.
Birinci örnek: Yaya geçidinde yolun kenarında bekleyen birisinin olduğu yerde bir araba geçiyorsa bu bir kural ihlalidir. Formül olarak: "Yaya, yol kenarı ve geçit başında bekliyor" ise "geçtiğini gördüğün araca cezayı yapıştır."
Kırmızıda geçmek. Çok basit. Formül olarak: "Trafik ışığı kırmızı" ise "bu ışıktan geçen araca cezayı yapıştır."
Evet, bu kısa bir örnekti. Projem şöyle:
Türkiye'de devletin dağıtacağı, bakımını yapacağı gelişmiş bağlantı ve gelişmiş işlem gücüne sahip cihazlar olacak. Bu cihazları gönüllü vatandaşlar bedava elde edecek ve yalnızca arabasına taktıracak. Yalnızca bakım için belirli sürelerde (6 ay, 12 ay) bakım merkezlerine uğrayabilirler. Bu cihazlar sürekli trafik kuralı güncellemesi alacak.
Bu cihazlar görüntüyü bir yere gönderip işlem sonucunun işlenmesini beklemeyecek. End-point'te (yani araçta ve araçtaki cihazda) görüntüyü aldı, işledi, cezayı ve cezanın kime iletileceğini yalnızca 3-4 satır veriye indirgeyip emniyet müdürlüğüne raporladı. Ek olarak kanıt niteliğinde 5-6 fotoğraf da rapor ile gönderilebilir.
Devletten beklediğim, bu projenin yürünmesini sağlayacak bir ekstra yatırıma daha gerek var. Site otoparklarına yalnızca bu cihazların bağlanabileceği, çok da hızlı olmasına gerek olmayan internet bağlantısı. Site otoparklarındaki tüm park alanlarını kapsayacak şekilde kablosuz bir ağ ile bu araçlardan üretilen sonuçları emniyete iletecek.
Not 1: Gerekirse bant genişliği arttırılıp, cezanın görüntüsünün yanında videosu da gönderilebilir.
Ne kazandık?
* Kasksız motorcular
* Kırmızı ışık ihlalleri
* Otoban hız sınırı aşılması
* 5. şeritten 4 şeritte atlayarak şerit değiştirme
* Hatalı sollama
* Park yeri olmayan yerlere park edilme
Hepsi için bugün harcanan beden ve memur gücü harcanmamış olacak. Uzun vadede çok fazla tasarruf ettireceğini düşünüyorum. Memurlarımızın vardiyası olsa da, bu araçlar yolda ne zaman olursa olsun çekim yapacak.
Tabii ki tüm memurlar bu proje ile işinden olmayacak. İhbar üzerine otobanda, şehir içlerinde arama yapması gereken ekiplere sürekli ihtiyaç olacaktır.
Ne kaybettik?
* Öncelikle pilot ilçelerde araç kamerası ve işlem gücü içeren cihazın donanım masrafı, ve internet masrafı.
Sevgili sözlük kullanıcılarının yorumlarına açığım.
Trafik, kurallar bütünüdür. Bu kurallar 2024 yılında görsel işleme teknolojileriyle çok kolay formüle edilebilir.
Birinci örnek: Yaya geçidinde yolun kenarında bekleyen birisinin olduğu yerde bir araba geçiyorsa bu bir kural ihlalidir. Formül olarak: "Yaya, yol kenarı ve geçit başında bekliyor" ise "geçtiğini gördüğün araca cezayı yapıştır."
Kırmızıda geçmek. Çok basit. Formül olarak: "Trafik ışığı kırmızı" ise "bu ışıktan geçen araca cezayı yapıştır."
Evet, bu kısa bir örnekti. Projem şöyle:
Türkiye'de devletin dağıtacağı, bakımını yapacağı gelişmiş bağlantı ve gelişmiş işlem gücüne sahip cihazlar olacak. Bu cihazları gönüllü vatandaşlar bedava elde edecek ve yalnızca arabasına taktıracak. Yalnızca bakım için belirli sürelerde (6 ay, 12 ay) bakım merkezlerine uğrayabilirler. Bu cihazlar sürekli trafik kuralı güncellemesi alacak.
Bu cihazlar görüntüyü bir yere gönderip işlem sonucunun işlenmesini beklemeyecek. End-point'te (yani araçta ve araçtaki cihazda) görüntüyü aldı, işledi, cezayı ve cezanın kime iletileceğini yalnızca 3-4 satır veriye indirgeyip emniyet müdürlüğüne raporladı. Ek olarak kanıt niteliğinde 5-6 fotoğraf da rapor ile gönderilebilir.
Devletten beklediğim, bu projenin yürünmesini sağlayacak bir ekstra yatırıma daha gerek var. Site otoparklarına yalnızca bu cihazların bağlanabileceği, çok da hızlı olmasına gerek olmayan internet bağlantısı. Site otoparklarındaki tüm park alanlarını kapsayacak şekilde kablosuz bir ağ ile bu araçlardan üretilen sonuçları emniyete iletecek.
Not 1: Gerekirse bant genişliği arttırılıp, cezanın görüntüsünün yanında videosu da gönderilebilir.
Ne kazandık?
* Kasksız motorcular
* Kırmızı ışık ihlalleri
* Otoban hız sınırı aşılması
* 5. şeritten 4 şeritte atlayarak şerit değiştirme
* Hatalı sollama
* Park yeri olmayan yerlere park edilme
Hepsi için bugün harcanan beden ve memur gücü harcanmamış olacak. Uzun vadede çok fazla tasarruf ettireceğini düşünüyorum. Memurlarımızın vardiyası olsa da, bu araçlar yolda ne zaman olursa olsun çekim yapacak.
Tabii ki tüm memurlar bu proje ile işinden olmayacak. İhbar üzerine otobanda, şehir içlerinde arama yapması gereken ekiplere sürekli ihtiyaç olacaktır.
Ne kaybettik?
* Öncelikle pilot ilçelerde araç kamerası ve işlem gücü içeren cihazın donanım masrafı, ve internet masrafı.
Sevgili sözlük kullanıcılarının yorumlarına açığım.