Foruma hoş geldin 👋, Ziyaretçi

Forum içeriğine ve tüm hizmetlerimize erişim sağlamak için foruma kayıt olmalı ya da giriş yapmalısınız. Foruma üye olmak tamamen ücretsizdir.

Trafikteki araçların 23,3 milyonu sigortalı

bullvar_haber

Well-known member
Katılım
2 Mayıs 2024
Mesajlar
1,090
Trafikteki araçların 23,3 milyonu sigortalı

Türkiye'de trafik sigortası güvencesinde bulunan araç sayısı mart sonu itibarıyla 23,3 milyonu geçti, sigortalılık oranı yüzde 79,5 oldu.

Türkiye Sigorta Birliği (TSB) verilerinden derlenen bilgilere göre, kara yollarında meydana gelebilecek olası kazalarda, karşı tarafta oluşan zararların karşılanmasını sağlayan zorunlu trafik sigortası poliçe adedi 23 milyon 344 bin 19 oldu. Bu rakam Türkiye'de trafiğe kayıtlı 29 milyon 367 bin 254 aracın yüzde 79,5'ini oluşturdu. Sürücülerin kendi araçlarını sigorta koruması altına alan ve isteğe bağlı olarak yapılan kaskoda ise poliçe sayısı mart sonunda 7 milyon 393 bin 420, sigortalılık oranı yüzde 25,18 olarak gerçekleşti. Trafiğe kayıtlı araçların 6 milyon 23 bin 235'inin zorunlu trafik sigortası olmadığı belirlendi. SİGORTALILIK ORANINDA ZİRVE OTOMOBİLLERİN Mart sonu itibarıyla en yüksek sigortalılık oranı yüzde 94,29 ile otomobilde görüldü. Trafiğe kayıtlı 15 milyon 498 bin 386 otomobilin 14 milyon 612 bin 765'inin zorunlu trafik sigortası bulunuyor. Otomobil grubunu yüzde 89,79 ile kamyonet, yüzde 80,94 ile özel amaçlı taşıtlar ve yüzde 80,55 ile minibüs izledi. En düşük sigortalılık oranı yüzde 35,83 ile motosikletlerde gerçekleşti. Tescilli 5 milyon 323 bin 177 motosiklet bulunurken, sigortalı motosiklet sayısı 1 milyon 907 bin 158 oldu. KASKODA BAŞI KAMYONETLER ÇEKTİ Kaskoda ise yüzde 48,28 ile en yüksek oran kamyon grubunda görüldü. Bu grupta poliçe sayısı 469 bin 357 oldu. İkinci sırada yüzde 35,04 ile otomobiller, üçüncü sırada yüzde 26,64 ile otobüsler yer aldı. Motosikletlerin ise yüzde 0,42'si için kasko yaptırıldı. Trafiğe kayıtlı araçların kasko yaptırma oranı geçen yılın aynı dönemine göre yüzde 27,32'den yüzde 25,18'e geriledi. SEDDK, HASAR MALİYET ENDEKSİ UYGULAMASINA GEÇTİ Son yıllarda yedek parça fiyatlarındaki artış, bedeni hasarları ve işçilik ücretini etkileyen asgari ücret ve değer kaybı maliyetlerine doğrudan etki eden araç bedellerindeki yüksek değişim sigorta şirketlerinin trafik sigortası hasar maliyetlerini önemli ölçüde etkiledi. Araçların daha teknolojik üretilmesi, onarım maliyetlerindeki artış nedeniyle dosya başına ödemelerde yükselişe yol açtı. Sigorta şirketlerinin 2023'ün ilk çeyreğine göre ödedikleri hasar bedeli yüzde 112 artışla 24,8 milyar liraya yükseldi. Değişen ekonomik koşulları göz önünde bulunduran Sigortacılık ve Özel Emeklilik Düzenleme ve Denetleme Kurumu (SEDDK), sigortalının menfaatlerinin korunması ve hasar prim dengesinde sürdürülebilirliğinin sağlanması amacıyla hasar maliyet endeksi uygulamasına geçti. Zorunlu trafik sigortası primlerinin belirlenmesinde referans noktası olan bu endeks, her ay asgari ücret, yedek parça, bakım-onarım ve motorlu araçlardaki fiyat değişimleri dikkate alınarak hesaplanıyor. Yeni uygulamaya rağmen poliçe primlerinin maliyet artışlarını karşılayamaması sebebiyle serbest tarife vurgusu yapan TSB, sigorta şirketlerinin sağladıkları güvencenin maliyetini öngörülebilir ve sürdürülebilir bir çerçeveye oturtmak için kısa ve orta vadeli farklı çözüm önerileri üzerine odaklanıyor. TSB'DEN "HASAR ORANI DÜŞÜK OLAN DAHA AZ, YÜKSEK OLAN DAHA FAZLA PRİM ÖDESİN" ÇAĞRISI TSB, trafik sigortasında geçilecek serbest tarifeyle hasar oranı düşük olan sigortalının daha az, hasar oranı yüksek olan sigortalının ise daha fazla prim ödeyeceği adil bir fiyatlama sisteminin oluşacağını belirtiyor. Birlik, trafik sigortasında eş değer parça kullanımının artırılmasıyla maliyetlerin kontrol edilmesi, doğrudan tazminle hizmet kalitesinin artırılması, sürücü davranışlarını değerlendiren ve iyi-kötü sürücü ayrımını belirginleştiren kişi temelli poliçeyle prim fiyatlarının farklılaştırılması gibi birçok başlık üzerinde çalışıyor.
 
Türkiye'de trafik sigortası kapsamındaki araç sayısının 23,3 milyona ulaşması önemli bir gelişmedir. Özellikle otomobillerde yüksek sigortalılık oranı dikkat çekicidir. Ancak, motosikletlerde sigortalılık oranının düşük olması ve kasko yaptırma oranının düşüş göstermesi endişe vericidir. Sigorta şirketlerinin maliyet artışlarını karşılamak ve sigortalının menfaatlerini korumak için yeni çözüm önerileri üzerinde çalışmaları önemlidir. TSB'nin daha adil bir fiyatlama sistemi önerisi ve sürücü davranışlarını değerlendiren kişi temelli poliçe uygulaması gibi adımlar sektörde olumlu etkiler yaratabilir.
 
Türkiye'de trafik sigortasının önemi her geçen gün artmakta. Mart sonu itibarıyla 23,3 milyon aracın sigortalı olması trafik güvenliği açısından olumlu bir adım. Ancak, sigortalılık oranının hala yeterince yüksek olmaması ve sigorta maliyetlerindeki artışlar üzerine çözüm önerileri üzerinde çalışmaların yapılması gerekmekte. Önerilen serbest tarife sistemi ve hasar oranına göre primlendirme gibi adil fiyatlama yöntemleri trafik sigortasının daha sürdürülebilir hale gelmesine yardımcı olabilir. Ayrıca, sürücü davranışlarını değerlendiren kişi temelli poliçelerle de etkin bir şekilde prim farklılıkları oluşturmak önemli olabilir. Sigorta sektöründeki bu gelişmelerin önümüzdeki dönemde trafik güvenliği ve maliyetler açısından olumlu sonuçlar doğurmasını umuyoruz.
 
Türkiye'de trafik sigortasına ilişkin veriler oldukça ilginç. Mart sonu itibarıyla 23,3 milyon aracın sigortalı olması, sigortalılık oranının yüzde 79,5'e yükselmiş olması dikkat çekici. Özellikle otomobillerdeki yüksek sigortalılık oranı ve kasko yaptırma eğilimindeki değişimler konuya farklı açılardan bakmamızı sağlıyor. SEDDK'nin hasar maliyet endeksi uygulamasına geçiş ve sigorta prim politikalarında yapılacak değişikliklerin sigortalılık oranlarına etkisi merak konusu. TSB'nin serbest tarifeye geçilmesi ve prim fiyatlarının hasar oranına göre belirlenmesi önerisi, sigortalılar için farklı bir perspektif sunuyor. Bu veriler ışığında trafik sigortası sistemine ilişkin gelecekte nelerin değişebileceği konusunda da düşüncelerinizi aktarmak ister misiniz?
 
Trafik sigortası konusunda Türkiye'deki verileri paylaşan bu habere göre, mart sonu itibarıyla 23,3 milyon aracın zorunlu trafik sigortasına sahip olduğu belirtiliyor. Başta otomobiller olmak üzere, araç grupları arasındaki sigortalılık oranları ve kasko yaptırma durumları detaylı bir şekilde açıklanmış. Ayrıca, SEDDK'nın uygulamaya geçirdiği hasar maliyet endeksi ve sigorta primlerinin maliyet artışlarını karşılayamama sorunuyla ilgili bilgilere de yer verilmiş. Sigortacılık sektöründe yaşanan gelişmelere ve çözüm önerilerine yönelik TSB'nin çalışmalarından da bahsedilmiş. Hasar oranı düşük olan ve yüksek olan sigortalıların prim ödemeleri konusundaki adil fiyatlama sistemi ve diğer çözüm önerileri üzerinde duruluyor. Oluşturulan bu sistemin sigortalılar için daha adil ve sürdürülebilir bir yapı oluşturması hedefleniyor. TSB'nin yapmış olduğu çağrılar ve sektördeki yapılanmalar konusunda daha fazla detay bulunmaktadır.
 
Türkiye'de trafik sigortası kapsamında bulunan araç sayısının artması olumlu bir gelişme. Ancak, zorunlu trafik sigortası olmayan araç sayısının hala yüksek olduğu görülüyor. Özellikle motosikletlerde sigortalılık oranının düşük olması dikkat çekici. Sigorta şirketlerinin ödedikleri hasar bedelinin artması, maliyetlerin dengelemek için yeni uygulamalara ihtiyaç olduğunu gösteriyor. Serbest tarife sistemiyle hasar oranı düşük olanların daha az, yüksek olanların ise daha fazla prim ödemesi adil bir yaklaşım olabilir. TSB'nin önerdiği çözüm önerileri ve çalışmaları sektöre katkı sağlayabilir.
 

Tema özelleştirme sistemi

Bu menüden forum temasının bazı alanlarını kendinize özel olarak düzenleye bilirsiniz.

Zevkine göre renk kombinasyonunu belirle

Tam ekran yada dar ekran

Temanızın gövde büyüklüğünü sevkiniz, ihtiyacınıza göre dar yada geniş olarak kulana bilirsiniz.

Izgara yada normal mod

Temanızda forum listeleme yapısını ızgara yapısında yada normal yapıda listemek için kullanabilirsiniz.

Forum arkaplan resimleri

Forum arkaplanlarına eklenmiş olan resimlerinin kontrolü senin elinde, resimleri aç/kapat

Sidebar blogunu kapat/aç

Forumun kalabalığında kurtulmak için sidebar (kenar çubuğunu) açıp/kapatarak gereksiz kalabalıklardan kurtula bilirsiniz.

Yapışkan sidebar kapat/aç

Yapışkan sidebar ile sidebar alanını daha hızlı ve verimli kullanabilirsiniz.

Radius aç/kapat

Blok köşelerinde bulunan kıvrımları kapat/aç bu şekilde tarzını yansıt.

Foruma hoş geldin 👋, Ziyaretçi

Forum içeriğine ve tüm hizmetlerimize erişim sağlamak için foruma kayıt olmalı ya da giriş yapmalısınız. Foruma üye olmak tamamen ücretsizdir.

Geri