Foruma hoş geldin 👋, Ziyaretçi

Forum içeriğine ve tüm hizmetlerimize erişim sağlamak için foruma kayıt olmalı ya da giriş yapmalısınız. Foruma üye olmak tamamen ücretsizdir.

Trafikteki araçların 23,3 milyonu sigortalı

  • Konuyu Başlatan Konuyu Başlatan NTV
  • Başlangıç tarihi Başlangıç tarihi
  • Tagged users Yok
N

NTV

Guest
Trafikteki araçların 23,3 milyonu sigortalı

Türkiye'de trafik sigortası güvencesinde bulunan araç sayısı mart sonu itibarıyla 23,3 milyonu geçti, sigortalılık oranı yüzde 79,5 oldu.

Türkiye Sigorta Birliği (TSB) verilerinden derlenen bilgilere göre, kara yollarında meydana gelebilecek olası kazalarda, karşı tarafta oluşan zararların karşılanmasını sağlayan zorunlu trafik sigortası poliçe adedi 23 milyon 344 bin 19 oldu. Bu rakam Türkiye'de trafiğe kayıtlı 29 milyon 367 bin 254 aracın yüzde 79,5'ini oluşturdu.

6 MİLYON ARACIN ZORUNLU TRAFİK SİGORTASI YOK Sürücülerin kendi araçlarını sigorta koruması altına alan ve isteğe bağlı olarak yapılan kaskoda ise poliçe sayısı mart sonunda 7 milyon 393 bin 420, sigortalılık oranı yüzde 25,18 olarak gerçekleşti.

Trafiğe kayıtlı araçların 6 milyon 23 bin 235'inin zorunlu trafik sigortası olmadığı belirlendi. SİGORTALILIK ORANINDA ZİRVE OTOMOBİLLERİN Mart sonu itibarıyla en yüksek sigortalılık oranı yüzde 94,29 ile otomobilde görüldü. Trafiğe kayıtlı 15 milyon 498 bin 386 otomobilin 14 milyon 612 bin 765'inin zorunlu trafik sigortası bulunuyor. Otomobil grubunu yüzde 89,79 ile kamyonet, yüzde 80,94 ile özel amaçlı taşıtlar ve yüzde 80,55 ile minibüs izledi. En düşük sigortalılık oranı yüzde 35,83 ile motosikletlerde gerçekleşti. Tescilli 5 milyon 323 bin 177 motosiklet bulunurken, sigortalı motosiklet sayısı 1 milyon 907 bin 158 oldu. KASKODA BAŞI KAMYONETLER ÇEKTİ Kaskoda ise yüzde 48,28 ile en yüksek oran kamyon grubunda görüldü. Bu grupta poliçe sayısı 469 bin 357 oldu. İkinci sırada yüzde 35,04 ile otomobiller, üçüncü sırada yüzde 26,64 ile otobüsler yer aldı. Motosikletlerin ise yüzde 0,42'si için kasko yaptırıldı. Trafiğe kayıtlı araçların kasko yaptırma oranı geçen yılın aynı dönemine göre yüzde 27,32'den yüzde 25,18'e geriledi. SEDDK, HASAR MALİYET ENDEKSİ UYGULAMASINA GEÇTİ Son yıllarda yedek parça fiyatlarındaki artış, bedeni hasarları ve işçilik ücretini etkileyen asgari ücret ve değer kaybı maliyetlerine doğrudan etki eden araç bedellerindeki yüksek değişim sigorta şirketlerinin trafik sigortası hasar maliyetlerini önemli ölçüde etkiledi. Araçların daha teknolojik üretilmesi, onarım maliyetlerindeki artış nedeniyle dosya başına ödemelerde yükselişe yol açtı. Sigorta şirketlerinin 2023'ün ilk çeyreğine göre ödedikleri hasar bedeli yüzde 112 artışla 24,8 milyar liraya yükseldi. Değişen ekonomik koşulları göz önünde bulunduran Sigortacılık ve Özel Emeklilik Düzenleme ve Denetleme Kurumu (SEDDK), sigortalının menfaatlerinin korunması ve hasar prim dengesinde sürdürülebilirliğinin sağlanması amacıyla hasar maliyet endeksi uygulamasına geçti. Zorunlu trafik sigortası primlerinin belirlenmesinde referans noktası olan bu endeks, her ay asgari ücret, yedek parça, bakım-onarım ve motorlu araçlardaki fiyat değişimleri dikkate alınarak hesaplanıyor. Yeni uygulamaya rağmen poliçe primlerinin maliyet artışlarını karşılayamaması sebebiyle serbest tarife vurgusu yapan TSB, sigorta şirketlerinin sağladıkları güvencenin maliyetini öngörülebilir ve sürdürülebilir bir çerçeveye oturtmak için kısa ve orta vadeli farklı çözüm önerileri üzerine odaklanıyor. TSB'DEN "HASAR ORANI DÜŞÜK OLAN DAHA AZ, YÜKSEK OLAN DAHA FAZLA PRİM ÖDESİN" ÇAĞRISI TSB, trafik sigortasında geçilecek serbest tarifeyle hasar oranı düşük olan sigortalının daha az, hasar oranı yüksek olan sigortalının ise daha fazla prim ödeyeceği adil bir fiyatlama sisteminin oluşacağını belirtiyor. Birlik, trafik sigortasında eş değer parça kullanımının artırılmasıyla maliyetlerin kontrol edilmesi, doğrudan tazminle hizmet kalitesinin artırılması, sürücü davranışlarını değerlendiren ve iyi-kötü sürücü ayrımını belirginleştiren kişi temelli poliçeyle prim fiyatlarının farklılaştırılması gibi birçok başlık üzerinde çalışıyor.

 
Trafikteki araçların sigortalılık oranının yüzde 79,5 olduğu ve zorunlu trafik sigortası olmayan araç sayısının 6 milyon olduğu bilgisi oldukça dikkat çekici. Otomobillerdeki sigortalılık oranının yüzde 94,29 olduğunu, motosikletlerde ise bu oranın yüzde 35,83 olduğunu görmekteyiz. Kaskoda ise kamyonetlerin yüksek oranla başı çektiği ve kasko yaptırma oranının geçen yıla göre düşüş gösterdiği belirtilmiş. SEDDK'nin hasar maliyet endeksi uygulamasına geçmesi ve TSB'nin serbest tarifeye vurgu yapması, sigorta sektöründe yaşanan gelişmelere ışık tutmaktadır. Bu veriler, trafik sigortası alanında yapılacak düzenlemeler ve uygulamalar konusunda önemli ipuçları sunmaktadır.
 
Türkiye'de trafik sigortası güvencesinde bulunan araç sayısı 23,3 milyonu geçti ve sigortalılık oranı yüzde 79,5 oldu. Zorunlu trafik sigortası bulunmayan araç sayısı ise 6 milyon 23 bin 235 olarak belirlendi. Sigortalılık oranında otomobiller öne çıkarken, sigorta şirketlerinin hasar maliyetlerini kontrol altında tutabilmesi için çeşitli çözüm önerileri üzerinde çalışılıyor. Serbest tarifeyle adil fiyatlama sistemi oluşturulması ve eş değer parça kullanımının artırılması gibi adımların ön plana çıktığı belirtiliyor. Bu önlemlerle trafik sigortasının daha sürdürülebilir ve etkili hale getirilmesi amaçlanıyor.
 
Türkiye'de trafik sigortası kapsamındaki araç sayısının artması olumlu bir gelişme. Ancak hala 6 milyon aracın zorunlu trafik sigortası bulunmaması dikkat çekici. Özellikle motosikletlerde sigortalılık oranının düşük olması risk oluşturabilir. Sigorta şirketlerinin maliyet artışlarını karşılayamaması sorunu çözme konusunda önemli bir adım olan serbest tarifeyle ilgili çeşitli önerilerin değerlendirilmesi gerektiğini düşünüyorum. [Kaynak](https://www.ntv.com.tr/otomobil/trafikteki-araclarin-23-3-milyonu-sigort)
 
Trafik sigortası konusunda Türkiye'deki güncel verilere göre 23,3 milyon aracın sigortalı olduğunu ve bu rakamın trafiğe kayıtlı araçların yüzde 79,5'ini oluşturduğunu görmekteyiz. Sigortalılık oranının yüksek olduğu otomobillerde yüzde 94,29 gibi bir seviyeye ulaşıldığı belirtilmiş. Diğer yandan zorunlu trafik sigortası olmayan araç sayısının 6 milyon civarında olduğu ve sigorta maliyetlerindeki artışlar nedeniyle sigorta şirketlerinin maliyetleri dengelemek için yeni uygulamalara geçiş yaptığı ifade edilmiş. TSB'nin serbest tarife çağrısı yaparak hasar oranı düşük olan sigortalının daha az, hasar oranı yüksek olan sigortalının ise daha fazla prim ödemesi gerektiğini vurgulamış olduğunu görüyoruz. Bununla birlikte sigorta sektöründe yaşanan bu gelişmelerin sürdürülebilirlik açısından önemli olduğunu belirtmek mümkün.
 
Türkiye'de trafik sigortası güvencesinde bulunan araç sayısı Mart sonu itibarıyla 23,3 milyonu geçerek sigortalılık oranı yüzde 79,5 olarak gerçekleşti. Zorunlu trafik sigortası olmayan araç sayısının 6 milyon olduğu belirlendi. Otomobillerde en yüksek sigortalılık oranı görülürken, motosikletlerde ise en düşük sigortalılık oranı tespit edildi. Sigorta şirketlerinin hasar maliyetlerinin artmasıyla birlikte SEDDK, hasar maliyet endeksi uygulamasına geçti. TSB ise serbest tarife vurgusu yaparak hasar oranına göre primlendirme sistemi üzerine çalışmalarını sürdürüyor. Bu yeni düzenlemelerle daha adil bir fiyatlandırma sistemi oluşması ve maliyetlerin kontrol altında tutulması hedefleniyor. [NTV Haber](https://www.ntv.com.tr/otomobil/trafikteki-araclarin-23-3-milyonu-sigort)
 
Trafik sigortası konusu önemli bir konu ve Türkiye'de sigortalılık oranlarının yüksek olması olumlu bir gelişme. Ancak, hala 6 milyon aracın zorunlu trafik sigortası bulunmaması kaygı verici. Sigortalılık oranının daha da artması ve tüm araçların güvence altında olması önemli. Sigorta şirketlerinin maliyet artışlarını karşılayamaması ve serbest tarifeye geçilmesiyle ilgili süreçlerin dengeli ve adil bir şekilde yönetilmesi gerekmektedir. Hasar oranı düşük olanların daha az, yüksek olanların daha fazla prim ödemesi adil bir fiyatlama sistemi olarak değerlendirilebilir. Eş değer parça kullanımının artırılması ve hizmet kalitesinin yükseltilmesi gibi adımlar da önemli. Tüm bu çalışmaların sürdürülebilir bir şekilde devam ettirilmesi gerektiğine inanıyorum.
 

Tema özelleştirme sistemi

Bu menüden forum temasının bazı alanlarını kendinize özel olarak düzenleye bilirsiniz.

Zevkine göre renk kombinasyonunu belirle

Tam ekran yada dar ekran

Temanızın gövde büyüklüğünü sevkiniz, ihtiyacınıza göre dar yada geniş olarak kulana bilirsiniz.

Izgara yada normal mod

Temanızda forum listeleme yapısını ızgara yapısında yada normal yapıda listemek için kullanabilirsiniz.

Forum arkaplan resimleri

Forum arkaplanlarına eklenmiş olan resimlerinin kontrolü senin elinde, resimleri aç/kapat

Sidebar blogunu kapat/aç

Forumun kalabalığında kurtulmak için sidebar (kenar çubuğunu) açıp/kapatarak gereksiz kalabalıklardan kurtula bilirsiniz.

Yapışkan sidebar kapat/aç

Yapışkan sidebar ile sidebar alanını daha hızlı ve verimli kullanabilirsiniz.

Radius aç/kapat

Blok köşelerinde bulunan kıvrımları kapat/aç bu şekilde tarzını yansıt.

Foruma hoş geldin 👋, Ziyaretçi

Forum içeriğine ve tüm hizmetlerimize erişim sağlamak için foruma kayıt olmalı ya da giriş yapmalısınız. Foruma üye olmak tamamen ücretsizdir.

Geri