Tünel ya da F2 (Karaköy - Beyoğlu) Tarihi Tünel Füniküler Hattı, İstanbul'da yer alan füniküler hatlarından birisidir. 1863'te hizmete giren Londra metrosu'ndan sonra dünyanın en eski ikinci, Türkiye'nin ise ilk yer altı raylı toplu taşıma sistemi olan ve 17 Ocak 1875'te hizmete giren hat, Karaköy ile Beyoğlu arasındaki 573metrelik güzergâhı yaklaşık 102 saniyede katetmektedir. 07.00 - 22.45 saatleri arasında pik saatlerde 5 dakikada bir sıklıkla çalışan hat, günlük ortalama 300 sefer yaparak 24 bin yolcu taşımaktadır. İstasyonlar Tarihçe Karaköy’den Beyoğlu’na ulaşmak için %24 gibi çok dik bir eğime sahip olan Yüksekkaldırım Yokuşu'nu çıkmak gerektiği için buradan çıkmak insanları aşırı miktarda yormaktaydı. Bu bağlamda 1869'da İstanbul’un şehir içi ulaşımını geliştirmek amacıyla verilen demiryolu imtiyazlarından biri de bu iki nokta arasındaki ulaşımı kolaylaştırmak amacıyla inşa edilen Tünel için verilmiştir. 1871'de inşasına başlanan 573metrelik Tünel, üç yıl süren inşaatın sonunda 17 Ocak 1875'te hizmete girmiştir. 1910 yılında elektrikli sisteme geçen Tünel, 1939'da İETT'ye devredilmiştir. 1970'te bir Fransız firması tarafından tamamen yenilenen Tünel, 2007'de kapsamlı bir bakımdan geçmiştir. Görseller Ayrıca bakınız İstanbul füniküleri İstanbul'da toplu taşıma Kaynakça Dış bağlantılar İETT resmî sitesi Tünel Kategori:Beyoğlu'nda ulaşım Kategori:1875'te tamamlanan ulaşım altyapısı Kategori:1875'te Osmanlı İmparatorluğu'nda kurulan oluşumlar