## Türk Telekom'un Aldığı 4711 TL Cayma Bedeli Rezaleti
Üzerime kayıtlı hattı emekli öğretmen olan annem kullanıyordu. Bir ay kadar önce daha uygun bir tarife bulup Türk Telekom'a da yeni taahhüt verdiğimiz için çok fazla cayma ücreti olmayacağını düşünerek hattı Tukcelle taşıdık. Türk Telekom'dan 4711,05 TL cayma ücreti fatura olarak geldi. Bir yanlışlık olduğunu düşünerek Türk Telekom'u aradım. Nitekim annemin kullanmış olduğu tarife 323 TL bir tarife idi ve tarife sonuna kadar kullansa bile toplamda bu kadar bir ücret ödemeyecekti. Müşteri hizmetleri şöyle bir hesaplama yaptı:
* Tarife ücreti 1495 TL
* Uygulanan %45 indirim 672 TL
* Taahhütlü tarife ücreti 995 TL
* İndirimli taahhütlü tarife ücreti 995 - 672 = 323 TL
* Cayma bedeli 1495 - 323 = 1172 TL
* 1172 x tarifeyi kullandığımız ay (4) = 4711,05 TL
Şimdi kalan 8 ayda bu tarifeyi annem kullanmaya devam etseydi 322 x 8 = 2576 TL ödeyecekti. Yani hem 8 ay hizmet alacaktı hem de ay ay ödeyecekti.
Türk Telekom vermediği hizmetten peşin 4711,05 TL ücret alıyor. Müşteri hizmetleri yapacak hiçbir şey olmadığını söyledi, şikayet kaydı dahi açmadı. Emekli ücreti 12500 TL olduğu ülkede bir kalemde verilmeyen hizmetten 4711 TL talep ediliyor. Çok haksızlık duydum gördüm ama bu kadarı bence fazla. Takdir sizlerin. Başlığın öne çıkmasını sağlarsınız sevinirim. Belki bizim mağduriyetimiz ve uğradığımız haksızlık düzeltilmez ama bu haksızlık ve adaletsizlik bundan sonra yapılmasın.
**Edit:** Gelen son fatura bilgisi:
Yarın sözleşmede asıl ücretin 1195 TL olup olmadığını kontrol edeceğim.
Ülkeye bir sahte para sürüldü, adına ahlaksızlık diyin dolandırıcılık diyin kimin eline geçse, kim onu görse o da birine ittiriyor aynısını yapıyor. Kim son verecek belli değil bir son verilse başta piyasaya sürene patlayacağı için hukuk, adalet olmuyor. 4-5 binde değil. Yapılan indirim kadar ücret talep edilsin ödeyim. Hizmeti alıyormuşum gibi 323 lira çarpı kalan ödeyim ona da razıyım ama vermediğin hizmetten vereceğin hizmetten daha fazla ücret istemek nedir?
**Edit 2:** Ev interneti falan değil, mobil hat aboneliği.
**Edit 3:** Bir hukukçu yazar arkadaş yol gösterdi sağolsun. İzin verirse nickini de paylaşırım. E-devletten itiraz edilebiliyormuş. Uyuşmazlık sonuçlanana kadar ödeme yapmayabilir ya da itirazı ödeme kaydı ile Türk Telekom'a ödeme yapabiliyormuşum.
Üzerime kayıtlı hattı emekli öğretmen olan annem kullanıyordu. Bir ay kadar önce daha uygun bir tarife bulup Türk Telekom'a da yeni taahhüt verdiğimiz için çok fazla cayma ücreti olmayacağını düşünerek hattı Tukcelle taşıdık. Türk Telekom'dan 4711,05 TL cayma ücreti fatura olarak geldi. Bir yanlışlık olduğunu düşünerek Türk Telekom'u aradım. Nitekim annemin kullanmış olduğu tarife 323 TL bir tarife idi ve tarife sonuna kadar kullansa bile toplamda bu kadar bir ücret ödemeyecekti. Müşteri hizmetleri şöyle bir hesaplama yaptı:
* Tarife ücreti 1495 TL
* Uygulanan %45 indirim 672 TL
* Taahhütlü tarife ücreti 995 TL
* İndirimli taahhütlü tarife ücreti 995 - 672 = 323 TL
* Cayma bedeli 1495 - 323 = 1172 TL
* 1172 x tarifeyi kullandığımız ay (4) = 4711,05 TL
Şimdi kalan 8 ayda bu tarifeyi annem kullanmaya devam etseydi 322 x 8 = 2576 TL ödeyecekti. Yani hem 8 ay hizmet alacaktı hem de ay ay ödeyecekti.
Türk Telekom vermediği hizmetten peşin 4711,05 TL ücret alıyor. Müşteri hizmetleri yapacak hiçbir şey olmadığını söyledi, şikayet kaydı dahi açmadı. Emekli ücreti 12500 TL olduğu ülkede bir kalemde verilmeyen hizmetten 4711 TL talep ediliyor. Çok haksızlık duydum gördüm ama bu kadarı bence fazla. Takdir sizlerin. Başlığın öne çıkmasını sağlarsınız sevinirim. Belki bizim mağduriyetimiz ve uğradığımız haksızlık düzeltilmez ama bu haksızlık ve adaletsizlik bundan sonra yapılmasın.
**Edit:** Gelen son fatura bilgisi:
Ziyaretçiler için gizlenmiş link,görmek için
Giriş yap veya üye ol.
Yarın sözleşmede asıl ücretin 1195 TL olup olmadığını kontrol edeceğim.
Ülkeye bir sahte para sürüldü, adına ahlaksızlık diyin dolandırıcılık diyin kimin eline geçse, kim onu görse o da birine ittiriyor aynısını yapıyor. Kim son verecek belli değil bir son verilse başta piyasaya sürene patlayacağı için hukuk, adalet olmuyor. 4-5 binde değil. Yapılan indirim kadar ücret talep edilsin ödeyim. Hizmeti alıyormuşum gibi 323 lira çarpı kalan ödeyim ona da razıyım ama vermediğin hizmetten vereceğin hizmetten daha fazla ücret istemek nedir?
**Edit 2:** Ev interneti falan değil, mobil hat aboneliği.
**Edit 3:** Bir hukukçu yazar arkadaş yol gösterdi sağolsun. İzin verirse nickini de paylaşırım. E-devletten itiraz edilebiliyormuş. Uyuşmazlık sonuçlanana kadar ödeme yapmayabilir ya da itirazı ödeme kaydı ile Türk Telekom'a ödeme yapabiliyormuşum.