[IMG alt=""Türkçe Dört Beceri Sınavı" tamamlandı"]
Milli Eğitim Bakanlığı (MEB), "Türkçe Dört Beceri Sınavı"nı tamamladı. 40 ilde 11 bine yakın öğrencinin katılımıyla gerçekleşen sınavda, öğrencilerin dinleme/izleme, okuma, konuşma ve yazma becerileri ölçüldü.
Sınav, uluslararası standartlarda tasarlanan elektronik sınav salonlarında tümüyle elektronik ortamda yapıldı. 4, 7 ve 11. sınıflardan toplam 10 bin 635 öğrenci katıldı. Sınavda çoktan seçmeli ve açık uçlu sorular soruldu.
Sınavda, öğrencilerin dört temel dil becerisi değerlendirildi. Okuma bölümünde verilen metinlere ilişkin sorulara cevap veren öğrenciler, dinleme/izleme bölümünde ise farklı düzeylerdeki dinleme etkinliklerini dinleyip soruları yanıtladı. Konuşma bölümünde özel mikrofonlarla konuşma etkinlikleri; yazma bölümünde ise verilen konulara ilişkin paragraf ve metin düzeyinde yazma etkinlikleri gerçekleştirildi.
Sınavdan elde edilecek verilerle, Türkçe ile Türk dili ve edebiyatı dersleri öğretim programlarına, öğretmen yeterliklerine ve ders materyallerine yönelik etkili politika önerilerinin geliştirilmesi amaçlanıyor.
Ziyaretçiler için gizlenmiş link,görmek için
Giriş yap veya üye ol.
Milli Eğitim Bakanlığı (MEB), "Türkçe Dört Beceri Sınavı"nı tamamladı. 40 ilde 11 bine yakın öğrencinin katılımıyla gerçekleşen sınavda, öğrencilerin dinleme/izleme, okuma, konuşma ve yazma becerileri ölçüldü.
Sınav, uluslararası standartlarda tasarlanan elektronik sınav salonlarında tümüyle elektronik ortamda yapıldı. 4, 7 ve 11. sınıflardan toplam 10 bin 635 öğrenci katıldı. Sınavda çoktan seçmeli ve açık uçlu sorular soruldu.
Sınavda, öğrencilerin dört temel dil becerisi değerlendirildi. Okuma bölümünde verilen metinlere ilişkin sorulara cevap veren öğrenciler, dinleme/izleme bölümünde ise farklı düzeylerdeki dinleme etkinliklerini dinleyip soruları yanıtladı. Konuşma bölümünde özel mikrofonlarla konuşma etkinlikleri; yazma bölümünde ise verilen konulara ilişkin paragraf ve metin düzeyinde yazma etkinlikleri gerçekleştirildi.
Sınavdan elde edilecek verilerle, Türkçe ile Türk dili ve edebiyatı dersleri öğretim programlarına, öğretmen yeterliklerine ve ders materyallerine yönelik etkili politika önerilerinin geliştirilmesi amaçlanıyor.