Türkiye Seyahat Acenteları Birliği, kısa adıyla TÜRSAB, 28 Eylül 1972 tarihinde yürürlüğe giren 1618 sayılı kanun ile kurulmuş, seyahat acentelarının kuruluş işlemlerinden itibaren tüm işlemlerinde yetkili kurumdur. TÜRSAB’ın amacı, seyahat acentelığı mesleğinin ve faaliyet alanının temeli olan Türk Turizm sektörünün gelişimine katkıda bulunmaktır. Seyahat acenteları konusunda şikayeti olan tüketiciler TÜRSAB'a başvurarak çok kısa sürede sonuç alabilmektedir. TÜRSAB, hem yönetim hem de denetim görevi üstlenerek seyahat acentelarının belli bir hizmet kalitesinde hizmet vermesini sağlamaktadır. Ayrıca turizm konusunda kurduğu meslek lisesi ile eğitimli yetişmiş turizmci konusunda da katkı sağlamaktadır. TÜRSAB, bölgesel yürütme kurulları ile ülkenin önemli turizm merkezlerinde çeşitli projelerle faaliyet göstermektedir. Görevleri Seyahat Acentecılığı Meslek disiplininin sağlanması Seyahat Acentecılığı Mesleğinin gelişimine ilişkin faaliyetler Seyahat acentelarının karşılaştıkları sorunların çözümü yönünde yapılan çalışmalar Turizm sektörümüzde yaşanan gelişmeler ve karşılaşılan sorunlara ilişkin tüm konularla ilgili kamuoyunu bilgilendirmek ve ilgili mercilerin dikkatine sunmak Yönetim kurulu Yönetim kurulu 8000'den fazla üye kuruluş tarafından iki yılda bir yapılan genel kurul ile seçilir. Başkan, II. Başkan, Genel Sekreter, Sayman ve 5 Üye olmak üzere toplam 9 kişiden oluşur. 1999 yılından 2018 yılına kadar TÜRSAB Yönetim Kurulu Başkanlığı görevini Başaran Ulusoy sürdürmüştür. 2018'in mart ayından bu yana Firuz Bağlıkaya TÜRSAB Yönetim Kurulu Başkanlığı görevini sürdürmektedir. Üye Olduğu Kuruluşlar Dünya Turizm Örgütü (UNWTO), Birleşmiş Milletler Uluslararası Seyahat Acenteları Birlikleri Federasyonu (UFTAA) Seyahat Acenteları ve Tur Operatörleri Birlikleri Grubu, (ECTAA) Avrupa Birliği Kaynakça Dış bağlantılar Resmi Sitesi Kategori:Türkiye merkezli sivil toplum kuruluşları Kategori:Türkiye Cumhuriyeti Kültür ve Turizm Bakanlığı