Türkiye'de Klima Servislerinin Çarpık Düzeni: Zamanında Kalitesiz Hizmet ve Dolandırıcılık
Türkiye'de klimaların çoğu yaz aylarında sadece kısa bir süre kullanıldığı için, arıza durumlarında hızlı çözüm gereklidir. Ancak klima servisleri, asıl işlerinin garanti ve tamir hizmetleri olduğu halde, bu hizmetleri genellikle mesai saatleri dışında sadece boş zamanlarında sunmaktadır. Çünkü birçoğu asıl olarak yeni binalara klima altyapısı döşemek için çalışmaktadır. Yetkili veya yetkisiz olmaları fark etmez, örneğin Daikin Kadıköy yetkili servisi, bir müteahitle anlaşarak kentsel dönüşümle inşa edilen bir binanın klima tesisat işini üstlenmektedir. Bu servis elemanları haftanın altı günü, sabah 9'dan akşam 5'e kadar bu binada çalışmaktadır.
Eğer klimanız ağustos ayında arızalandıysa ve servisi aradıysanız, muhtemel cevap "yoğunuz, 10 gün sonra saat 20:00'a gelebiliriz" olacaktır. Çünkü servisler, müşteri hizmeti yerine inşaatta çalışarak zaman geçirmektedir. Bu durumun en kötü tarafı ise, sabahları inşaatta çalışan servis elemanının yorgun bir halde gelip sorunu çözmeden sadece klima gazı basmasıdır. Bu durum sadece bozulan klimalar için değil, internetten aldığınız yeni bir klimayı montaj için çağırdığınızda da geçerlidir. Montaja gelen servis elemanları, duvarları döküp rezil bir işçilik sergileyerek vakum yapmamak için bahaneler üretebilirler. Bunun sebebi, klimayı internetten almış olmanızdır. Eğer bayiden alırsanız, hemen ertesi gün montaja gelirler ve kaliteli hizmet sunarlar. Ancak internetten alırsanız, kötü hizmet almanız neredeyse garanti gibidir.
Türkiye'de klimaların çoğu yaz aylarında sadece kısa bir süre kullanıldığı için, arıza durumlarında hızlı çözüm gereklidir. Ancak klima servisleri, asıl işlerinin garanti ve tamir hizmetleri olduğu halde, bu hizmetleri genellikle mesai saatleri dışında sadece boş zamanlarında sunmaktadır. Çünkü birçoğu asıl olarak yeni binalara klima altyapısı döşemek için çalışmaktadır. Yetkili veya yetkisiz olmaları fark etmez, örneğin Daikin Kadıköy yetkili servisi, bir müteahitle anlaşarak kentsel dönüşümle inşa edilen bir binanın klima tesisat işini üstlenmektedir. Bu servis elemanları haftanın altı günü, sabah 9'dan akşam 5'e kadar bu binada çalışmaktadır.
Eğer klimanız ağustos ayında arızalandıysa ve servisi aradıysanız, muhtemel cevap "yoğunuz, 10 gün sonra saat 20:00'a gelebiliriz" olacaktır. Çünkü servisler, müşteri hizmeti yerine inşaatta çalışarak zaman geçirmektedir. Bu durumun en kötü tarafı ise, sabahları inşaatta çalışan servis elemanının yorgun bir halde gelip sorunu çözmeden sadece klima gazı basmasıdır. Bu durum sadece bozulan klimalar için değil, internetten aldığınız yeni bir klimayı montaj için çağırdığınızda da geçerlidir. Montaja gelen servis elemanları, duvarları döküp rezil bir işçilik sergileyerek vakum yapmamak için bahaneler üretebilirler. Bunun sebebi, klimayı internetten almış olmanızdır. Eğer bayiden alırsanız, hemen ertesi gün montaja gelirler ve kaliteli hizmet sunarlar. Ancak internetten alırsanız, kötü hizmet almanız neredeyse garanti gibidir.