Türkiye'nin küresel değer zincirlerindeki konumunu güçlendirmek için yeni bir strateji yayınlandı.
Stratejiye göre, Türkiye'nin uluslararası ticaret politikalarına uyum seviyesini artırıp, dijital pazarlarda rekabet ortamının iyileştirilmesi hedefleniyor. AB dijital ekonomi düzenlemelerinin Türkiye ticaretini nasıl etkileyeceği ve bu konuda atılması gereken adımlar belirlenecek.
Türkiye'nin mevcut ve yeni ticaret anlaşmalarının güncellenmesi çalışmaları da yapılacak. Ülkenin tercihli ticaret ağı güçlendirilerek yeni serbest ticaret anlaşmaları müzakere edilecek.
Türkiye'nin küresel değer zincirlerindeki konumunu güçlendirmek için lojistik kabiliyetleri, çevre ve yeşil dönüşüm hassasiyetleri göz önünde bulundurularak geliştirilecek. Liman operasyonlarında enerji verimliliği artırılarak düşük emisyonlu makine ve ekipmanların kullanımı teşvik edilecek.
Ayrıca, tüm ulaşım modlarında elektrikli veya alternatif yakıtlı araçların kullanımı için altyapı ve teknoloji yatırımları yapılacak.
Yerli tedarik zincirini güçlendirmek için KOBİ'lerin büyük ölçekli firmalar etrafında kümeleştirilmesi teşvik edilecek.
İmalat sektöründeki katma değeri artırmak için AR-GE, ÜR-GE, tasarım, tedarik zinciri yönetimi gibi alanlarda çalışmalar yapılacak.