Vestel Buzdolabı Rezaleti!
Üç sene önce satın aldığım Vestel Puzzle gardrop tipi buzdolabım yaklaşık iki hafta önce uyarı vermeye başladı. Sağ alt dondurucu bölmesinde ısı kaybı ve dondurmama şikayeti ile yetkili servisi aradık. Gelen servis, gaz kaçağı olabileceğini ve dolum yapılması gerektiğini söyledi. Biz de garanti süresinin yeni sona erdiğini düşünerek 450 TL ödeme yaparak ürüne gaz dolumu yaptırdık. Servis, 48 saat içinde hatanın ekranda görünebileceğini ve geçmezse tekrar bizi aramamıza gerek olmadığını söyledi.
Ancak dördüncü günün sonunda hata geçmedi ve daha da kötüsü, daha önce sorunsuz çalışan üst soğutucu bölmesi de hata vermeye başladı. Sıcak hava üfleme ve terleme yaparak içerisindeki yiyecekleri ve içecekleri bozdu, su biriktirdi ve çöp oldu.
Bugün servis tekrar geldiğinde, ürünü, yapılan işlemi ve ekrandaki hata kodlarını inceledi. Sonuç şok ediciydi: Bu buzdolaplarında "kronik" olarak adlandırılan iç sistemde gaz kaçağı mevcutmuş ve bu kaçak "tamir edilemeyecek" bir bölgedeymiş. Servis görevlisi, garanti süresi içinde olsaydı yenisi ile değişim yapılabileceğini, ancak garanti süresinin sona erdiğini ve maalesef cihazın çöp olduğunu söyledi. Servis görevlisinin sözleri şu şekildeydi: "Vestel size teklif sunar, dolabı alır ve ek ücrete yeni bir dolap verir. Kabul ederseniz değişirsiniz, istemezseniz yapacak bir şey yok. Dolap sizde kalır çöpe atarsınız."
Ben bu buzdolabına üç sene önce verdiğim parayla mı ilgilensem, yoksa benzer şikayetlerin olduğu malum sitedeki yorumlarla mı? Üstelik gaz dolumu için verdiğim 450 TL'ye ne oldu? O da mı çöp, sevgili Vestel?
Vestel, ürününün arkasında durmuyor ve ayıplı olarak sattığı ürünün hatasını telafi etmek yerine, müşterisinden ekstra para talep ediyor. Bu rezalet bir durum! Vestel'den alışveriş yaparken on kere düşünmek gerekiyor. Müşteri memnuniyeti servis kaydı açmaktan öteye gidemiyor. Yetkili servis çalışanları tecrübeli ve işini bilmiyor. Malının ve hatasının arkasında durmayan bir marka tercih edin, kendinizi bu durumdan koruyun!
Not: Bu, durduk yere bir marca ve ürüne saldırmak değil. Üründen tasarım ve fonksiyon olarak memnundum. Garanti süresi sona erdikten kısa bir süre sonra bu hata ortaya çıkması büyük bir talihsizlik. Benzer sorunların birçok kişi tarafından yaşandığını görmek de teselli verici değil. Elektronik ürünlerin sorun çıkarması normal olabilir, ancak ayıplı satılan ve bilinen bir hatası olan ürünün arkasında durulmaması kabul edilemez!
Üç sene önce satın aldığım Vestel Puzzle gardrop tipi buzdolabım yaklaşık iki hafta önce uyarı vermeye başladı. Sağ alt dondurucu bölmesinde ısı kaybı ve dondurmama şikayeti ile yetkili servisi aradık. Gelen servis, gaz kaçağı olabileceğini ve dolum yapılması gerektiğini söyledi. Biz de garanti süresinin yeni sona erdiğini düşünerek 450 TL ödeme yaparak ürüne gaz dolumu yaptırdık. Servis, 48 saat içinde hatanın ekranda görünebileceğini ve geçmezse tekrar bizi aramamıza gerek olmadığını söyledi.
Ancak dördüncü günün sonunda hata geçmedi ve daha da kötüsü, daha önce sorunsuz çalışan üst soğutucu bölmesi de hata vermeye başladı. Sıcak hava üfleme ve terleme yaparak içerisindeki yiyecekleri ve içecekleri bozdu, su biriktirdi ve çöp oldu.
Bugün servis tekrar geldiğinde, ürünü, yapılan işlemi ve ekrandaki hata kodlarını inceledi. Sonuç şok ediciydi: Bu buzdolaplarında "kronik" olarak adlandırılan iç sistemde gaz kaçağı mevcutmuş ve bu kaçak "tamir edilemeyecek" bir bölgedeymiş. Servis görevlisi, garanti süresi içinde olsaydı yenisi ile değişim yapılabileceğini, ancak garanti süresinin sona erdiğini ve maalesef cihazın çöp olduğunu söyledi. Servis görevlisinin sözleri şu şekildeydi: "Vestel size teklif sunar, dolabı alır ve ek ücrete yeni bir dolap verir. Kabul ederseniz değişirsiniz, istemezseniz yapacak bir şey yok. Dolap sizde kalır çöpe atarsınız."
Ben bu buzdolabına üç sene önce verdiğim parayla mı ilgilensem, yoksa benzer şikayetlerin olduğu malum sitedeki yorumlarla mı? Üstelik gaz dolumu için verdiğim 450 TL'ye ne oldu? O da mı çöp, sevgili Vestel?
Vestel, ürününün arkasında durmuyor ve ayıplı olarak sattığı ürünün hatasını telafi etmek yerine, müşterisinden ekstra para talep ediyor. Bu rezalet bir durum! Vestel'den alışveriş yaparken on kere düşünmek gerekiyor. Müşteri memnuniyeti servis kaydı açmaktan öteye gidemiyor. Yetkili servis çalışanları tecrübeli ve işini bilmiyor. Malının ve hatasının arkasında durmayan bir marka tercih edin, kendinizi bu durumdan koruyun!
Not: Bu, durduk yere bir marca ve ürüne saldırmak değil. Üründen tasarım ve fonksiyon olarak memnundum. Garanti süresi sona erdikten kısa bir süre sonra bu hata ortaya çıkması büyük bir talihsizlik. Benzer sorunların birçok kişi tarafından yaşandığını görmek de teselli verici değil. Elektronik ürünlerin sorun çıkarması normal olabilir, ancak ayıplı satılan ve bilinen bir hatası olan ürünün arkasında durulmaması kabul edilemez!