[[Dosya:Ferlacher Stausee Strassenbruecke Matzen 24012008 66.jpg|küçükresim|200px|Tuna Nehri'nin bir kolu olan Drava nehri üzerinde yer alan köprüyol]] küçükresim|200px|Viyadük [[Dosya:SNCF TGV Duplex Viaduc de Cize - Bolozon.jpg|küçükresim|200px|TGV Duplex Cize-Bolozon-Viyadüğü'nden geçerken.]] Köprüyol, viyadük veya aşıt, yüksek iki nokta arasında kalan alanı, genellikle bir nehrin ayırdığı vadiyi köprü ile birleştiren yapıdır. Yolun dolambaçlı olmasını engeller, trafiği ve zaman kaybını azaltır. Genellikle otoyollar veya demiryolu akışını düzene sokmak için inşa edilir. Tarihteki ilk köprüyol 1844-1847 yıllarında Almanya'da inşa edilmiştir. Tasarımı Roma su kemerlerine benzeyen bu köprüyolun yapımı için yaklaşık 150.000 metrekare taş kullanılmıştır. 1847 yılında yapımı tamamlandığında uzunluğu 400m, genişliği 10m, yüksekliği ise 20m idi. 400 metrelik açıklığı geçmek için 28 adet kemer kullanılmıştır.