Foruma hoş geldin 👋, Ziyaretçi

Forum içeriğine ve tüm hizmetlerimize erişim sağlamak için foruma kayıt olmalı ya da giriş yapmalısınız. Foruma üye olmak tamamen ücretsizdir.

VK 4501 (P)

bullvar_katip

Administrator
Katılım
21 Mayıs 2024
Mesajlar
532,105
VK 45.01 (P) diğer adıyla TIGER (P), Porsche tarafından 1942'de Almanya'da üretilen başarısız bir ağır tank prototipidir. Üretim için seçilmedi ve aynı spesifikasyona sahip Henschel tasarımı Tiger I olarak üretildi. Halihazırda üretilen şasilerin çoğu Elefant tank avcıları olarak yeniden inşa edildi. Geliştirme 21 Mayıs 1942'de Henschel ve Porsche'den, Alman 88 mm Flak 37 uçaksavar silahından türetilen yüksek hızlı 8.8 cm Kwk 36 L/56 silahını taşıyacak 45 tonluk bir ağır tank için tasarımlar sunmaları istendi. Hem Henschel hem de Porsche tanklarına Krupp tarafından sağlanan aynı taret takılacaktı. Porsche şirketi, Porsche'nin orta tank prototipi olan VK 30.01 (P) tasarımının geliştirilmesi ve tasarlanmış parçaların yeni tank için uyarlanması üzerinde çalıştı. VK 45.01 (P) olarak adlandırılan yeni Porsche tankı, aracın arkasına monte edilmiş ikiz V-10 hava soğutmalı benzinli Porsche Tip 101 motorlarla çalışmaktaydı. İkiz motorların her biri ayrı bir jeneratörü çevirerek, tankın her iki yanı için birer tane olmak üzere iki elektrik motoru için güç üretecek ve bu motorlar da arkada yer alan tahrik dişlisini besleyecekti. Ancak motorlar ve aktarma organları bir tank için yeni ve alışılmadık tasarımlardı; bozulmaya yatkındı ve sık bakım gerektiriyordu. Üçüncü Reich'in mükemmel şekilde çalışan çok benzer dizel-elektrik aktarma kullanan U-Boot filosunun artan taleplerine ek olarak elektrikli tahrikli tamamen yeni araç filosu inşa etmek için ek miktarlarda bakır elde etmek zordu; tek bir prototip oluşturmak için kaliteli bakır elde edilebilmesine rağmen seri üretim başladığında bu daha da zor hale geldi. Bu sorunlar ve askeri denemelerin tankın rakibinden daha az manevra kabiliyeti olduğunu kanıtlaması üzerine, Henschel'in aynı şekilde silahlandırılmış daha geleneksel VK 45.01 (H) H1 prototipinin Tiger I olarak üretim için kabul edildi. VK 45.01 (P) şasisi sonra yeni bir ağır Jagdpanzer (resmen Panzerjäger olarak adlandırılmıştı) için temel olarak seçildi. Yeni, daha uzun ve güçlü 8.8 cm Pak 43/2 topunu taşıyan araç Ferdinand olarak adlandırıldı. Ferdinand (Elefant) biriminde sadece bir komuta tankı üretildi ve Panzerjäger Abteilung 653'te görev yaptı. Nisan 1944'te konuşlandırıldı ve bunu izleyen Temmuz ayında kaybedildi. VK 45.01 (P) şasisi ve Elefant'ın birçok bileşeni daha sonra VK 45.02 (P) prototip ağır tankının geliştirilmesinde kullanıldı. Tasarım [[Dosya:Elefant_USAOM-02.jpg|sağ|küçükresim| Elefant, VK45.01 (P) şasisiyle paylaştığı süspansiyonu gösterir. ]] Ferdinand Porsche yaylı çubuk makaralı taşıyıcıyı sistemini geliştirdi; aracın her yanında altışar yol tekerleği vardı, her bir yol tekerleği aks başına bir iç ve dış çift tekerlekten oluşuyordu. Altı yol tekerleği, her iki yanda üçer bojiye bağlıydı. Tekerlekler, Tiger I'inki gibi birbiri arasına girmiyordu. Tankın 57 ile 59 ton arasındaki muharebe ağırlığı ve 640mm genişliğinde geri dönüş tekeri olmayan paletleri ile zemin basıncı 1,06kg/cm (15 psi) seviyesindeydi. Ferdinand Porsche tarafından özel olarak geliştirilen benzin-elektrik aktarma karayolu taşıtları için çok incelenmemiş bir alandı ve tahrik sistemiyle ilgili çok sayıda geliştirme sorununa yol açtı. Siemens-Schuckert 500 kVA jeneratör ile birleştirilen ve Porsche Tip 101 olarak adlandırılan iki hava soğutmalı V-10 motor, iki Siemens 230kW (312,7 PS) bağımsız çıkışlı elektrik motorunu çalıştırmak için gerekli elektrik gücünü üretiyordu. Bu tahrik sisteminde, mekanik bir güç iletim sistemi ve şanzıman yer almıyordu, bunun yerine 3 kademeli bir hız anahtarı bulunmaktaydı. Elektrik motorları güçlerini 15:1'lik bir son dişliyle doğrudan arkada bulunan tahrik tekerleklerine aktarıyordu. Yakıt depoları 520 litre benzin ile 105 kilometrelik sürüş menziline izin vermekteydi. Ön mürettebat bölmesi alanındaki iki basınçlı hava deposu, fren manevraları sırasında sürücüye yardımcı oluyordu. Taretin gövde ortasında yer aldığı Henschel tasarımından farklı olarak VK 45.01 (P), Krupp tasarımlı tareti aracın önüne monte etmişti. Taret, taşıdığı 8.8 cm 36 Kwk ve 7.92 mm MG 34 eş eksenli makineli tüfek ile Henschel'in sözleşmeyi kazanan VK45.01 (H) prototip tasarımında da kullanılan Krupp tasarımıydı. Üretilen ilk sekiz taretin daha alçak alt kenarları ve silahın daha büyük bir açıyla aşağıya nişan alabilmesini sağlamak için yükseltilmiş orta bölümlü düz bir çatısı vardı. Varyantlar VK 45.01 (P) Test prototipi Test amaçlı, Krupp taretinin ağırlığını simüle etmek için beton taret maketi ile donatılmış VK45.01 şasi. Sadece 100 şasi yapıldı. VK 45.01 (P) (Porsche Tiger) Krupp tareti ve 8,8 cm KwK 36 topu olan 10 adet VK45.01 tankı üretildi. Sadece biri 150013 şasi numarasıyla tamamlanan Tiger (P) komuta tankı olarak çatışmaya girdi. Panzerjäger Tiger (P) "Ferdinand" Mevcut 91 VK 4501 şasisi Ferdinand Jagdpanzerlerine dönüştürüldü. Çalışma Mart-Mayıs 1943 arasında tamamlandı. Panzerjäger Tiger (P) "Elefant" Eylül 1943'te elde kalan tüm Ferdinand'lar değiştirilmek üzere fabrikaya geri çağrıldı. Kalan 50 aracın 48'i ilave zırh, yeni bir komutan kupolası (StuG III'ten alındı) ve yeni bir makineli tüfek yuvasıyla modifiye edildi. Bergepanzer Kaplan (P) VK 45.01 (P) şasinin Bergepanzer Tiger (P) olarak adlandırılan kurtarma araçlarına dönüştürülmesi. Sadece 3 tane inşa edildi. VK 45.01 "RammTiger" VK 45.01 (P) şasisinin makineli tüfeklerle donatılmış ağır zırhlı bir "koçbaşı tanka" dönüşümü önerisi. 3 üstyapı tamamlandı, ancak 1943'te proje iptal edildiğinden kaderi bilinmiyor. Kaynakça Konuyla ilgili yayınlar Kategori:II. Dünya Savaşı'nda Almanya'nın tankları Kategori:İkinci Dünya Savaşı ağır tanklar
 

Tema özelleştirme sistemi

Bu menüden forum temasının bazı alanlarını kendinize özel olarak düzenleye bilirsiniz.

Zevkine göre renk kombinasyonunu belirle

Tam ekran yada dar ekran

Temanızın gövde büyüklüğünü sevkiniz, ihtiyacınıza göre dar yada geniş olarak kulana bilirsiniz.

Izgara yada normal mod

Temanızda forum listeleme yapısını ızgara yapısında yada normal yapıda listemek için kullanabilirsiniz.

Forum arkaplan resimleri

Forum arkaplanlarına eklenmiş olan resimlerinin kontrolü senin elinde, resimleri aç/kapat

Sidebar blogunu kapat/aç

Forumun kalabalığında kurtulmak için sidebar (kenar çubuğunu) açıp/kapatarak gereksiz kalabalıklardan kurtula bilirsiniz.

Yapışkan sidebar kapat/aç

Yapışkan sidebar ile sidebar alanını daha hızlı ve verimli kullanabilirsiniz.

Radius aç/kapat

Blok köşelerinde bulunan kıvrımları kapat/aç bu şekilde tarzını yansıt.

Foruma hoş geldin 👋, Ziyaretçi

Forum içeriğine ve tüm hizmetlerimize erişim sağlamak için foruma kayıt olmalı ya da giriş yapmalısınız. Foruma üye olmak tamamen ücretsizdir.

Geri