Foruma hoş geldin 👋, Ziyaretçi

Forum içeriğine ve tüm hizmetlerimize erişim sağlamak için foruma kayıt olmalı ya da giriş yapmalısınız. Foruma üye olmak tamamen ücretsizdir.

Volkswagen Golf (5. nesil)

bullvar_katip

Administrator
Katılım
21 Mayıs 2024
Mesajlar
532,105
Volkkwagen, 5. nesil Golf'ün ilk başta station wagon/estate versiyonunu satışa çıkarmayı planlamamamıştır. Volkswagen, ilk başta Golf Plus ve Touran'ın Golf'ün kapsamadığı station wagon segmenti için yeterli olacağını düşünmüştür ancak müşterilerin ve araba satıcılarının başka bir model istediği belirtilmiştir. Araç, 2009'un sonlarında makyajlanmıştır; araca makyajla birlikte 6. nesil Golf'teki (ön kapıdan sonraki) ön tasarım ve iç mekan eklenirken aracın geri kalan kısmı makyaj öncesi modelle aynıdır. Aracın makyajlı modeli, 6. nesil Golf'ün station wagon versiyonu olarak 6. nesil Golf'le birlikte satılmaktaydı. Makyajlı model, Kanada'da Golf Wagon ve Meksika'da Golf Variant adlarıyla da satılmaktayken ABD'de Jetta SportWagen adıyla satılmaya devam etmiştir. 5. nesil Jetta bağlantı=//upload.wikimedia.org/wikipedia/commons/thumb/5/54/2007 Volkswagen Jetta SE TDi 140 2.0.jpg/220px-2007 Volkswagen Jetta SE TDi 140 2.0.jpg|sol|küçükresim|Volkswagen Jetta Volkswagen, 5. nesil Golf'ün üç kutulu tasarıma sahip sedan modelini 2004 itibarıyla Kuzey Amerika'da ve Avrupa'da Bora adının yerine Jetta adıyla satmıştır. Araç, 5 Ocak 2005'te Los Angeles Otomobil Fuarı'nda tanıtılmıştır. Araç; Meksika ve Kolombiya'da Volkswagen Bora, Arjantin, Şili ve Uruguay'da Volkswagen Vento ve Çin'de Volkswagen Sagitar adıyla satılmıştır. 5. nesil Jetta, Golf Variant ile aynı ön tamponu, ön çamurluk panelleri ve ön kapıları kullanırken Jetta'nın GLI modelinde Golf GTI'ın ön yüzü bulunur. Jetta'nın bu nesli, büyük oranda Golf'ten temel alan son Jetta neslidir; Jetta'nın 6. nesli kendine özel bir tasarıma sahiptir. Jetta, ABD'de Golf/Rabbit'e kıyasla 4:1 oranında satmaktadır. Golf Plus bağlantı= Golf Plus Volkswagen, Aralık 2004'te 5. nesil Golf'ün Golf Plus modelini duyurmuştur. Bu model normal Golf'e kıyasla 95mm daha uzun ve firmanın diğer kompakt MPV'si yedi kişilik Volkswagen Touran'a kıyasla 150mm daha kısadır. Aralık 2008'deki bir makyajla birlikte 2014'e kadar satılan bu modelin yerini Golf Sportsvan almıştır. Aracın crossover stiline sahip versiyonu da 2006'da CrossGolf (Birleşik Krallık'ta Golf Plus Dune) adıyla satışa çıkarılmıştır. Performans modelleri GT bağlantı= GT'ye önden bakış (5 kapılı) bağlantı= GT'ye arkadan bakış (5 kapılı) 5. nesil Golf GT için çift besleme özelliğine sahip 1.4 litre (TSI) benzinli motor, 2.0 litre TDI dizel motor veya 2.0 litre direkt enjeksiyonlu (FSI) benzinli motor seçeneği bulunur. TSI benzinli ve dizel motorlar, 125kW (170 PS, 168bhp) güç üretir. 125kW gücündeki dizel motor, 350 Nm tork üretir; bu değer, Golf serisinin en üst modeli R32'dekine kıyasla daha yüksektir. Araçla sunulan yeni TSI motoru, son zamanların FSI (Fuel Stratified Injection) motorlarından temel alır ancak bu motorda buna ek olarak basınçlı hava emişi için iki tane besleyici bulunur. Bu besleyiciler, bir turboşarjör ve turboşarjörün devreye girdiği belirlenmiş devir aralığında devre dışı kalan bir süperşarjördür. Bu sistem, süperşarjörün düşük devir aralıklarındaki verimliliği ve turboşarjörün yüksek devir aralıklarındaki dayanıklılığını birleştirir. Bu sistem, az miktarda turbo gecikmesi, tüm devir aralığındaki sürekli güç üretimi ve küçük boyutundan dolayı benzer miktarda güç üreten 2.4 litre V6 motordan daha yüksek yakıt verimliliği sağlar. Ancak benzinli TSI motorun güç üretimi, Jeremy Clarkson tarafından oldukça düzensiz olduğu için eleştirilmiştir. İngiltere'de GT spor modelinin, hem yüksek güç hem.de düşük emisyon değerleri sunan bir model olarak pazarlanması bazı tartışmalara neden olmuştur. 125kW (170 PS; 168bhp) gücündeki dizel motor 156 g/km emisyon değerine ve 47.9 mpg (100km'de 5.9 litre) karma yakıt tüketimine sahipken muadil benzinli model 175 g/km emisyon değerine ve 38.2 mpg (100km'de 7.4 litre) karma yakıt tüketimine sahiptir. Aracın hem benzinli hem de dizel modelleri için Direct-Shift Gearbox (DSG) şanzıman seçeneği bulunur. Benzinli model için performans verileri 7.7 saniye (DSG) veya 7.9 saniyede (6 vitesli manuel) 0–100km/sa hızlanması şeklindeyken dizel model için 8.2 saniyede 0–100km/sa hızlanması şeklindedir ve her iki model de 220km/sa son hıza ulaşır. Golf GT'de, 312mm (12.3 inç) havalandırmalı ön disk frenler ve 286mm (11.3 inç) katı arka disk frenler olmak üzere Golf GTI'daki frenlerin aynısı bulunur. Ayrıca bu modelde, ağırlık merkezini aşağıya çeken 15mm (0.59 inç) alçaltılmış süspansiyon bulunur. Araç; GTI ile aynı süspansiyon/sönümleme ayarlarına sahiptir, 225/45 R17 geniş lastiklerle birlikte 7Jx17" "ClassiXs" alaşım jantlarını kullanır ve çift egzos çıkışına sahiptir. GTI bağlantı=//upload.wikimedia.org/wikipedia/commons/thumb/5/5d/2005 Volkswagen Golf GTi 2.0 Front.jpg/200px-2005 Volkswagen Golf GTi 2.0 Front.jpg|sol|küçükresim|200x200pik|Golf GTI'ya önden bakış (3 kapılı) (İngiltere) bağlantı=//upload.wikimedia.org/wikipedia/commons/thumb/1/14/2005 Volkswagen Golf GTi 2.0 Rear.jpg/220px-2005 Volkswagen Golf GTi 2.0 Rear.jpg|küçükresim|Golf GTI'ya arkadan bakış (3 kapılı) (İngiltere) Golf GTI'da, 200 PS (147kW/197bhp) güç üreten ve Fuel Stratified Injection (FSI) direkt enjeksiyon teknolojisi bulunan 2 litre sıralı 4 silindirli turbo benzinli motor bulunur. GTI, 3 ve 5 kapılı hatchback gövde şekilleriyle satılmaktaydı ve 6 ileri manuel veya vites değiştirme süresini sadece 8 milisaniyeye düşüren 6 ileri Direct-Shift Gearbox (DSG) otomatik şanzımanla satın alınabilmekteydi. Kuzey Amerika ülkeleri için 2008'in sonları ile 2009'un başları arasında üretilen bazı 5. nesil GTI'larda farklı bir motor bulunmaktaydı; bu araçlarda önceki yıllarda üretilen araçlarda kullanılan FSI EA113'ün yerine VW Audi Group'un (başka modellerle birlikte) 2009'un sonlarında satışa çıkarılan 6. nesil yeni GTI için üretmeye başladığı yeni tasarım olan EA888 TSI motoru kullanılmıştır. EA888'in bu erken versiyonu, EA113'e oldukça yakın miktarda beygir gücü ve tork üretir. Bu motorla yapılan temel tasarım değişiklikleri, önceki motordaki bilindik sorunları düzeltmeye yönelikti. Aşınma nedeniyle düzenli olarak değiştirilmesine gerek olmayan yeni bir yüksek basınçlı yakıt pompası, bu değişiklerden en çok öne çıkanıydı. EA113 tasarımında bu parçanın bozulması, parça yeteri sıklıkla değiştirilmediği zaman ciddi motor arızalarına neden olabilmekteydi. Ayrıca, triger kayışı bir triger zinciriyle değiştirilmiştir; bu değişikliğin nedeni, önceki motor tasarımında düzenli bakım yapılmaması durumunda arızalı triger kayışlarının ve gerdirici takımların ciddi motor hasarına neden olduğuna dair şikayetleri çözmekti. Bu motorla birlikte yapılan başka bir dikkat çeken değişiklik de hava girişi ve emme manifoldu tasarımıydı. Hava girişi, plastik motor kapağına entegre edilmek yerine akünün yakınlarında sağ taraftan gidecek şekilde ayarlanmıştır; bu tasarım, hava giriş direncini biraz azaltmış ve motora daha soğuk hava girişini sağlamıştır. GTI konsepti, ilk olarak 2003'te Frankfurt Otomobil Fuarı'nda resmi olarak gösterilmiştir. İlk üretim modeli, ilk olarak Eylül 2004'te Paris'te Paris Otomobil Fuarı'nda tanıtılmış ve kısa bir süre sonra dünya çapında satışa çıkarılmıştır. GTI, Ocak 2006'da Los Angeles Otomobil Fuarı'nda uzun süredir beklenen Kuzey Amerika çıkışını 3 kapılı gövde tipiyle yapmıştır (aracın sonradan 5 kapılı modeli de satışa sunulmuştur); araç bu bölgede sadece "GTI" markasıyla satılmakla birlikte aracın Rabbit markasıyla herhangi bir bağlantısı yoktu. Yeni GTI, temelde yukarıda bahsedilen özelliklerden ve dış görünümde yıllardır büyük bir değişiklik yapılmadığı için önceki modele kıyasla ciddi anlamda daha pahalıydı. Aracın fiyatını daha da arttıran başka bir şey de aracın bazı modelleri Brezilya'da üretilen 4. neslin aksine Almanya'da üretilmesidir. Araçtaki yenilikçi DSG şanzıman ve 200 PS (147kW, 197hp) TFSI motor, aracın fiyatının satış fiyatının yükselmesinde etkili olmuştur. 5. nesil GTI, Aralık 2006'da Automobile Magazine tarafından 2007 Yılın Otomobili ödülüne layık görülmüştür. GTI, Kanada'da sadece bu nesilde Golf'ün bir donanım seviyesi yerine ayrı bir model olarak satılmıştır. Volkswagen; ABD ve Kanada'da Golf'ün 2010 model yılında geri döneceğini duyurduktan sonra GTI markasını tekrardan Golf'ün bir donanım seviyesi olarak değiştirmiştir ancak GTI, ABD'de ayrı bir model olarak satılmaya devam etmiştir. Araç, Meksika'da sadece üç kapılı hatchback gövde tipiyle satılmıştır. GTI'in özel bir modeli, 230 CV gücünde motor bulunan özel bir "Pirelli" modeli olarak 170 adet satılmıştır. R32 bağlantı=//upload.wikimedia.org/wikipedia/commons/thumb/5/58/2008 Volkswagen Golf R32 Front.jpg/220px-2008 Volkswagen Golf R32 Front.jpg|sol|küçükresim|Golf R32'ye önden bakış (5 kapılı) bağlantı=//upload.wikimedia.org/wikipedia/commons/thumb/0/0c/2008 Volkswagen Golf R32 Rear.jpg/220px-2008 Volkswagen Golf R32 Rear.jpg|küçükresim|Golf R32'ye arkadan bakış (5 kapılı) 5. nesil R32, Eylül 2005'te Avrupa'da satışa çıkarılmıştır; Birleşik Krallık'taki satışlar ise aynı yılın Kasım ayında başlamıştır. Araçta, önceki 4. nesil R32'de kullanılan 3.2 litre VR6 motorun güncellenmiş bir versiyonu bulunur; aracın motoru, tekrardan gözden geçirilen egzos manfioldu sayesinde 10 PS (7kW, 10bhp) daha fazla güç üretir. Aracın motoru artık 250 PS (184kW, 247bhp) güç üretir; motorun ürettiği tork ise önceki nesilde olduğu gibi 320 N.m'dir. Araç, elektronik olarak sınırlandırılmış 250km/sa son hıza sahiptir. Aracın 0–100km/sa hızlanması 6.5 saniye alır, DSG şanzıman kullanıldığında 6.2 saniyeye düşer. Araç, manuel versiyonda önceki 4. nesil R32'ye kıyasla 0.1 saniye daha iyi 0.100km/sa hızlanmasına sahiptir ve yaklaşık olarak 40kg daha ağırdır. Araç, önceki nesil R32'de olduğu gibi Haldex Traction temelli 4motion yarı zamanlı dört tekerlekten çekişe sahiptir ve artık 20 çizgili 18 inç Zolder alaşım jantlara sahiptir. R32'in frenlemesini, ön tarafta 345mm disklere ve arka tarafta 310mm disklere sahip mavi renkli fren kaliperleri kontrol eder. 5. nesil Golf'ün R32 modeli, ABD'de 5000 adet sınırlı sayıda üretim modeli olarak Ağustos 2007'de satışa çıkarılmıştır. Her R32 modelinin üretim numarası, direksiyona basılıdır. Şili'de 5. nesil Golf'un sadece bu modeli bulunmaktaydı; standart Golf modeli, 4. neslin Brezilya üretimi modeliydi. Özel modeller GTI Edition 30 Volkswagen, 20. yıl dönümüne özel GTI (Avrupa için 1996'da ve Kuzey Amerika pazarı için 2003'te) ve 25. yıl dönümüne özel GTI (sadece Avrupa için 2001'de) modellerinin başarısından sonra GTI'ın 30. yıl dönümü için GTI Edition 30 modelini üretmiştir. İlk başta sadece 1500 tane (Avrupa için) sınırlı üretim hedefiyle Kasım 2006'da 22.295 pound liste fiyatıyla satışa çıkarılan Edition 30 için; Tomato Red (domates kırmızısı), Black (siyah), Candy White (kristal beyazı), Reflex Silver (yansıyan gümüş, metalik), Steel Gray (çelik grisi, metalik) ve son olarak Diamond Black (elmas siyahı, inci görünümlü) olmak üzere altı tane renk seçeneği bulunur. Ancak yüksek talep nedeniyle az bir miktarının üretimi 2009 model yılına kadar tamamlanmakla birlikte toplamda 2280 araba üretilmiştir. Aracın bu modelinde, standart modele kıyasla 200 PS (150kW, 200bhp) yerine 30 PS daha fazla güç üreten ve bu nedenle bu modelin kuru pistlerde R32'den daha hızlı ve daha güçlü olduğu söylentilerinin ortaya çıkmasını sağlamış modifiye edilmiş bir motor bulunmaktaydı. Aracın dış gövdesinde yapılan küçük değişiklikler; aracın gövdesiyle aynı renkte olan yan etekleri ve Votex ön rüzgarlığı, dekor boyalı arka tamponu ve R32'den alınmış renkli arka farları içermekteydi. Aracın iç mekanında yapılan değişiklikler; golf topu şekline vites topuzunu ve gümüş renkli "Edition 30" marşpiye plakalarını içermekteydi. Edition 30 koltukları, 'Vienna' derisi ve 'Interlagos' kumaş üzerinde yer alan dikkat çekici kırmızı dikişlere sahiptir. Bu kırmızı dikişler, deri kapılı deri kaplı direksiyona da eklenmiştir. Ayrıca, aracın satıldığı bölgeye ve mevcut olan opsiyonlara göre Edition 30 için 18 inç BBS markalı 'Pescara' alaşım jantlar veya 18 inç "Monza II" alaşım jantların siyah versiyonları bulunmaktaydı. Performans, normal GTI modeline kıyasla biraz daha geliştirilmiştir; 0–100km/sa hızlanması 6.8 saniyede (DSG şanzıman bulunan modeller için 6.6 saniye) gerçekleşir ve son hız 245km/sa'dır (DSG şanzımanlı model için 243km/sa). Fahrenheit Edition bağlantı= V Fahrenheit Edition (2007) Volkswagen, Ekim 2006'da Playboy Mansion'da GTI ve GLI modellerinin Fahrenheit Edition versiyonlarını tanıtmıştır. Bu yeni modeller, Kuzey Amerika'da satılan GTI ve GLI modellerinin ilk özel versiyon modelleridir ve bu yeni modellerden ilk araçlar bayilere 2007 Mart'ın başlarında gelmeye başlamıştır. GTI'ın Fahrenheit modelleri; Magma Orange (magma turuncusu) rengiyle, özel bir Fahrenheit logosuyla, direksiyona konumlandırılmış bir anı plakası, gövde rengiyle aynı renkte iç paneller, DSG koruyucu plakası, direksiyon, el freni tutacağı ve paspaslar (kırmızı GTI logosu kaldırılmıştır) üzerindeki turuncu dikişlere ek olarak top metali renginde 18 inç özel "Charleston" jantlarıyla ayırt edilebilmekteydi. Ayrıca, Fahrenheit modeli Avrupa'ya göre ayarlanmış süspansiyonla satılmaktaydı. Fahrenheit GTI Volkswagen'in DSG şanzımanı veya 6 vitesli manuel şanzıman ile satılmaktaydı. Magma Turuncusu rengindeki Fahrenheit GTI modellerinden ABD için sadece 1200 tane (Kanada için 150 tane) ve sarı renkteki GLI modellerden sadece 1200 tane (Kanada'da mevcut değil) (600 DSG 600 manuel) üretilmiştir. Aracın bu modelinin ABD fiyatı 27.665 dolardan başlamaktaydı. Pirelli Edition bağlantı= V Pirelli Edition (2007) Volkswagen Individual tarafından geliştirilen bu model, özel bir GTI modeliydi. Bu modelde, 5. nesildeki 200 PS (147kW, 197 bg) gücündeki standart GTI motoru yerine 230 PS (169kW, 227 bg) gücündeki Edition 30 motoru kullanılmıştır. Bu modelde, titanyum renginde olan alaşım jantlar bulunan 225/40R18 Pirelli P-Zero lastikleri bulunur. Bu araç, 6 vites manuel şanzıman veya opsiyonel DSG şanzımanla satılmaktaydı. Araçta merkezden aşağıya doğru Pirelli lastik dişi deseni kabartması bulunan ve "San Remo" mikrofiber kumaşıyla kaplı deri spor koltuklar bulunur. Ayrıca aracın koltuklarında, direksiyonunda ve vites topuzunda sarı dikişler bulunur. Ayrıca koltukların kafalıklarında "Pirelli" logosu bulunur. Aracın dış mekanı ve tampon saçakları papatya sarısı rengindedir. Araç için başka renk seçenekleri de bulunmaktadır. GTI W12-650 bağlantı= Golf V GTI W12-650'ye arkadan bakış bağlantı= Golf V GTI W12-650'ye önden bakış Volkswagen, Mayıs 2007'de Wörthersee, Avusturya'daki GTI Festivali'nde GTI W12-650'i tanıtmıştır. Bu araç, bir konsept araba olarak tasarlanmıştır ve bu araçtan sadece bir tane üretildiği bilinmektedir. Bu araç, çoğu konsept arabanın aksine mekanik olarak sürülebilecek durumdadır. Ancak aracın kısa bir sürede (8 hafta) üretilmesinden dolayı araçtaki bazı özellikler çalışmamaktadır; mesela direksiyona monte edilmiş vites değiştirme kanatçıkları şanzımana bağlı değildir, sinyal lambaları çalışmamaktadır, stereo ses sistemi çalışmamaktadır ve ön konsoldaki kontroller bağlanmadığı için ısıtma ve klima sistemleri çalışmamaktadır. Araçta; Bentley Continental GT'deki 650 PS (478kW, 641 bg) güç, 720 Nm tork, 3.7 saniyede 0–100km/sa (62.1 mil) hızlanması ve 325km/sa (202 mil) son hız sağlayan 6.0 litre W12 çift turbolu motor bulunur. W12 konsepti, standart GTI'dan birkaç alanda ayrılmaktadır. Araçta GTI'ın jantlarını simgeleyen 19 inç jantlar bulunur. Araç, 70mm daha alçak ve 160mm daha geniştir. Ortadan motorlu düzenden dolayı araçtaki arka koltuklar sökülmüştür. Aracın tavanı karbon fiber kompozitten yapılmıştır. Aracın ön frenleri Audi RS4'ten, aracın arka frenleri ve arka aksı ise Lamborghini Gallardo'dan alınmıştır. W12-650, BBC Top Gear'in Power Lap testinde 1:29.6 süresine ulaşmıştır. Jeremy Clarkson, aracın yüksek hızda viraj alırken biraz sorun yaşadığını ancak pistin düzlük bölümlerinde oldukça hızlı olduğunu göstermiştir. Konseptler TDI Hybrid Volkswagen Golf TDI Hybrid konsepti, Mart 2008'de Cenevre Otomobil Fuarı'nda tanıtıllmıştır. Bu konsept araçta, 27 beygir gücündeki bir elektrik motoru ve 7 ileri çift debriyajlı DSG şanzımanla birlikte çalışan 74 beygir gücünde (55kW) üç silindirli TDI dizel motor, Volkswagen Polo BlueMotion'da kullanılan 1.4 litrelik dizel motor olabilir, bulunmaktaydı. Araçtaki elektronik güç sistemi, bagajda yer alan nikel-metal hidrit pil ve rejeneratif fren sisteminden oluşmaktaydı. Aracın gösterge panelindeki "enerji gözlem" ekranı, araçtaki güç aktarma organlarının ne yaptığını takip eder ve hem start/stop özelliği hem de düşük hızlarda tamamen elektrik modu sunar. Ayrıca bu tasarımda daha ufak ızgara ve daha ince olan düşük sürtünme katsayılı lastikler gibi BlueMotion özellikleri bulunur. Alman otomobil dergisi Auto Bild'e göre bu konsept araba, 69.9 mpg (100 kilometrede 4.04 litre) yakıt tüketimine sahiptir ve Toyota Prius'un 104 g/km ve Honda Civic Hybrid'in 116 g/km olan karbon emisyonu değerlerine kıyasla 90 g/km karbon emisyonuna sahiptir. TDI Hybrid'in Avrupa'da 2009'un ortalarından itibaren satılmaya başlanacağı beklenmekteydi. Twin Drive Volkswagen CEO'su Martin Winterkorn, beşinci nesil Golf'ten temel alan Volkswagen Golf Twin Drive adında plug-in hibrit aracını duyurmuştur; araçta 122 beygir gücünde (91kW) 2 litrelik turbo dizel motor ve lityum iyon bataryalarla desteklenen 82 beygir gücünde (61kW) elektrik motoru bulunmaktaydı. Araç, sadece batarya şarjıyla 50 kilometre civarı çalışabilmekteydi. Araçtaki iki motorun birlikte ürettiği toplam güç, 174 beygir gücüydü (130kW). Volkswagen, Golf için Twin Drive sistemini hiçbir zaman geliştirmemiştir. Sistemin sekiz tane Alman ortakla birlikte geliştirilmesi planlanmaktaydı ve bu sistem bulunan 20 tane Golf ile bir deneme filosu oluşturulması planlanmaktaydı. Bu konseptin 2015'te bayilere ulaşması beklenen üretim versiyonun altıncı nesil Golf'ten temel alması ve 1.5 litrelik bir dizel motor ve elektrik motora sahip olması beklenmekteydi. Motor seçenekleri Güvenlik 5. nesil Golf, 2004'te Euro NCAP'ten 5 yıldız almıştır. Monash Üniversitesi'nin "İkinci El Araba Güvenlik Değerlendirmesi"sinin 2010 sayısı, Golf'ün beşinci neslinin kaza sırasında "çok iyi" (5 üzerinden 5 yıldız) seviyede yolcu güvenliği koruması sağladığını tespit etmiştir. Motor sporları APR Motorsport, araba yarışlarında iki tane 5. nesil GTI'la Grand-Am KONI Sports Car Challenge'da ve Continental Tire Sports Car Challenge Street Tuner (ST) sınıfında olmak üzere birincilik elde etmiştir. Notlar 5. nesil Golf, Çin'de 4. nesil Golf'ün halefi olarak satılmamıştır; 4. nesil Golf'ün üretimine 2008 model yılına kadar benzer tasarıma sahip Çin üretimi Volkswagen Bora HS ile birlikte FAW Volkswagen tarafından devam edilmiştir. Her iki modelin yerini de en sonunda 2009 model yılında 6. nesil Golf almıştır. Ödüller 2009 Car and Driver – Among Ten Best of the Year (GTI) 2009 Automobile Magazine – Among All Stars (GTI) 2008 CNN – Top Sporty Car (GTI/R32) 2008 AutoPacific Vehicle Satisfaction Award (GTI) 2008 Consumer Reports – Top Hatchback (Golf/Rabbit) 2008 Car and Driver – Top Ten Urban Vehicle (Golf/Rabbit) 2008 Automobile Magazine – Among All Stars (GTI) 2008 Car and Driver – Among Ten Best of the Year (GTI) 2008 Drive – Best Performance Car under $60k AUS (GTI) 2008 What Car? – Best Small Family Car 2007 Car and Driver – Among Ten Best of the Year (GTI) 2007 Automobile Magazine – Car of the Year (GTI) 2007 Drive – Best Performance Car under $60k AUS (GTI) 2007 What Car? – Best Small Family Car 2006 Drive – Best Performance Car under $60k AUS (GTI) 2006 Australia's Best Cars – Best Sports Car (GTI) 2005 Australia's Best Cars – Best Sports Car under $57,000 (GTI) 2005 Auto Express – Best Hot Hatch (GTI) 2005 Auto Express – Best Sporting Car (GTI) 2004–05 Japan's Import Car of the Year 2004 What Car? Car of the Year 2004 What Car? Best Small Family Car 2004 Winner – Auto Express New Car Honours 2004 Fifth Gear – Car of the Year (GTI) 2004 Top Gear – Car of the Year (GTI) Kaynakça Dış bağlantılar Kategori:Kısa açıklamalı maddeler Kategori:VR motorlu taşıtlar Kategori:Volkswagen taşıtları Kategori:2003'te tanıtılan otomobiller Kategori:Station Wagon otomobiller Kategori:Hot Hatch otomobiller Kategori:Önden çekişli taşıtlar Kategori:Alt orta sınıf otomobiller Kategori:Dört tekerlekten çekişli taşıtlar Kategori:Hibrit otomobiller
 

Tema özelleştirme sistemi

Bu menüden forum temasının bazı alanlarını kendinize özel olarak düzenleye bilirsiniz.

Zevkine göre renk kombinasyonunu belirle

Tam ekran yada dar ekran

Temanızın gövde büyüklüğünü sevkiniz, ihtiyacınıza göre dar yada geniş olarak kulana bilirsiniz.

Izgara yada normal mod

Temanızda forum listeleme yapısını ızgara yapısında yada normal yapıda listemek için kullanabilirsiniz.

Forum arkaplan resimleri

Forum arkaplanlarına eklenmiş olan resimlerinin kontrolü senin elinde, resimleri aç/kapat

Sidebar blogunu kapat/aç

Forumun kalabalığında kurtulmak için sidebar (kenar çubuğunu) açıp/kapatarak gereksiz kalabalıklardan kurtula bilirsiniz.

Yapışkan sidebar kapat/aç

Yapışkan sidebar ile sidebar alanını daha hızlı ve verimli kullanabilirsiniz.

Radius aç/kapat

Blok köşelerinde bulunan kıvrımları kapat/aç bu şekilde tarzını yansıt.

Foruma hoş geldin 👋, Ziyaretçi

Forum içeriğine ve tüm hizmetlerimize erişim sağlamak için foruma kayıt olmalı ya da giriş yapmalısınız. Foruma üye olmak tamamen ücretsizdir.

Geri