Foruma hoş geldin 👋, Ziyaretçi

Forum içeriğine ve tüm hizmetlerimize erişim sağlamak için foruma kayıt olmalı ya da giriş yapmalısınız. Foruma üye olmak tamamen ücretsizdir.

Volkswagen Ticari Araç

bullvar_katip

Administrator
Katılım
21 Mayıs 2024
Mesajlar
532,105
Volkswagen Ticari Araç (Almanca: Volkswagen Nutzfahrzeuge), Volkswagen AG'ye bağlı olarak ticari taşıtların üretimi konusunda faaliyet gösteren ve merkezi Almanya'nın Hannover şehrinde bulunan şirket. Daha önceleri Volkswagen'e bağlı olan ve ilk ticari araç üretimini 1947'de gerçekleştiren Volkswagen Ticari Araç, 1995'te ayrı bir marka hâlini almıştır. Günümüzde Transporter, Caddy, California, Caravelle, Crafter ve Amarok modellerini üretmektedir. Tarihçe [[Dosya:Vw bus t1 v sst.jpg|küçükresim|220px|Birinci nesil Volkswagen Tip 2]] Volkswagen'in Hollandalı ithalatçısı Ben Pon, 1946 yılında Wolfsburg'daki Volkswagen fabrikasını gezerken karşılaştığı, birkaç Volkswagen çalışanının ağır parçaları bir üretim binasından diğerine taşımakta kullanmak amacıyla Beetle'dan esinlenerek geliştirdiği Plattenwagen adlı araçtan ilham alarak; motoru arkada yer alan, önden çekişli ve kutu şeklinde gövdesi olan bir araç taslağı çizdi. İlk taslağın çizim tarihi 23 Nisan 1947 olarak belirtilirken, Volkswagen Genel Müdürü Heinrich Nordhoff tarafından 19 Mayıs 1949 tarihinde bu taslağın üretime geçmesini onaylandı. Güçlü görünümüne atfen Almancada "güçlü" anlamı taşıyan "Bulli" takma adı verilen bu aracın prototipi Kasım ayında Wolfsburg'da tanıtıldı. 8 Mart 1950'de Tip 2 adıyla aracın seri üretimine başlandı. 1951'de, Tip 2'den uyarlanan Samba model otobüsün imalatına geçildi. 1953'te, Brezilya'nın São Bernardo do Campo şehrinde bir Volkswagen fabrikası kuruldu. Önceleri Almanya'da üretilen parçaların birleştirildiği fabrikada bir süre sonra bu parçalar da üretilmeye başlandı. 1955 yılında Hannover'de yeni bir fabrika kurulmasının ardından buradaki ilk Tip 2 8 Mart'ta üretilirken, 20 Nisan'da seri üretime geçildi. Aynı yıl, Güney Afrika'daki ithalatçısının hisselerinin alınması sonrasında burası montaj fabrikası olarak faaliyete geçti. Wolfsburg, Braunschweig ve Hannover'deki fabrikaların ardından 1957 Ekim'inde Kassel'de alınan fabrikayla birlikte ertesi yıl burada motor üretimi başladı. [[Dosya:20041020 1303 1539-VW Golf1-Caddy.jpg|küçükresim|sol|200px|Birinci nesil Volkswagen Caddy'ler]] 1964'te, Almanya'daki ulusal posta servisi Deutsche Bundespost çalışanları tarafından kullanılması için, halk arasında Fridolin olarak bilinen Volkswagen Tip 147 Kleinlieferwagen adlı panelvanın üretimine başlandı. Aynı yıl, denizaşırı ülkelere yapılan ihracatları karşılamak amacıyla Emden'de bir fabrika kuruldu ve Meksika'nın Cuautlancingo kasabasında kurulan Volkswagen de México adlı alt şirket faaliyete geçti. 1967'de, Tip 2'nin ikinci neslinin üretimine başlandı. 1972'de Yugoslavya'nın (günümüzde Bosna-Hersek) Saraybosna şehri merkezli Tvornica Automobila Sarajevo, 1973'te Nijerya'nın Lagos şehri merkezli Volkswagen of Nigeria adlı alt şirketler kuruldu. 1974'te Tip 147 Kleinlieferwagen'ın üretimine son verildi. 1975'te, Volkswagen'in hafif ticari taşıt kategorisindeki ilk aracı LT üretilmeye başlandı. Aynı yıl üretimine başlanan hafif kamyonet modeli EA489, 1979 yılına kadar imal edildi. 1977'de MAN ile birlikte ortak kamyon imalatına başlandı. Mayıs 1979'da, Tip 2'nin üçüncü nesli piyasaya sürüldü. Aynı yıl Golf Mk1 temel alınarak Amerika Birleşik Devletleri'nde geliştirilen Caddy'nin satışına 1979'da Kuzey Amerika'da başlanırken, 1982'de ise Saraybosna'da Avrupa pazarı için üretime geçildi. Arjantin'in başkenti Buenos Aires'te 1980 yılında kurulan Volkswagen Argentina adlı alt şirkette araç üretimine 1981 Aralık'ında başlandı. 1985 Şubat'ında, Volkswagen tarafından Syncro adıyla tescillenen dört tekerlek çekişine sahip Tip 2 versiyonları satışa sunuldu. [[Dosya:Volkswagen Nutzf Hannover.jpg|küçükresim|220px|Volkswagen'in Hannover'deki fabrikası.]] Toyota ile birlikte geliştirilen 1 ton taşıma kapasiteli kamyonet modeli Taro'nun ilk aracı Ocak 1989'da Hannover'deki fabrikadan çıktı. 6 Ocak 1990'da, adı Transporter olarak değiştirilmiş olan Tip 2'nin dördüncü nesli üretilmeye başlandı. Üçüncü nesil Transporter'ın üretimine Avusturya'nın Graz şehrinde devam edilse de bir süre sonra sadece syncro modellerin üretimine devam edildi, 1992'de ise üretimden tamamen kaldırıldı. 1992'de, Taipei, Tayvan'da ortak girişimle kurulan Ching Chung Motor ile birlikte burada da Volkswagen taşıtlarının üretimine geçildi. 1993'te MAN ortaklığında üretilen kamyonların üretimine son verildi. 1994'te, Brezilya'da üretilmiş olan hafif kamyonet modeli L80 piyasaya sürüldü. 1995 Temmuz'unda yapılan basın toplantısında Volkswagen Ticari Araç Yönetim Kurulu Başkanı Bernd Wiedemann, Volkswagen Ticari Araç'ın (Volkswagen Nutzfahrzeuge) bağımsız bir marka olarak kurulduğunu açıkladı. 1995 Aralık'ında LT modelinin üretimine son verilirken; 1996'da, Polo Mk3 ile SEAT Ibiza 6K temel alınarak Typ 9K ve Škoda Felicia temel alınarak Typ 9U adlarını taşıyan Caddy'nin ikinci nesil araçları üretildi. Mercedes-Benz ile yapılan ortak girişim neticesinde Mercedes-Benz Sprinter modeli oluşturulurken ikinci nesil LT'nin üretimine de 1996'da başlandı. 1997'de, Polonya'nın Poznań şehrindeki Volkswagen Poznań, Volkswagen Ticari Araç'ın bir bölümü hâline getirildi. 2000'de, Volkswagen'e bağlı olarak Brezilya'da kamyon ve otobüs imalatı alanında faaliyet gösteren Volkswagen Caminhões e Ônibus (İngilizce: Volkswagen Trucks and Buses) firmasının kontrolü Volkswagen Ticari Araç'a geçti. Temmuz ayında, Volkswagen Ticari Araç'ın kendi yönetim kurulu oluşturuldu. 2003 Mart'ında, beşinci nesil Transporter'ların üretimine başlandı. Aynı yıl, motorlu karavan California ve Ekim 2003'te tanıtılan üçüncü nesil Caddy'nin üretimine geçildi. Nisan 2006'da, LT'nin üretimine son verilerek yerine Crafter'ın imalatına başlandı. 2007'de Stephan Schaller, Volkswagen Ticari Araç'ın icra kurulu başkanı (CEO) oldu. Ocak 2009'da Volkswagen Caminhões e Ônibus, MAN'e satıldı. 2010'da, orta boyutlu kamyonet olan Amarok serisinin üretimine Arjantin'de başlandı. Şubat 2010'da firmanın icra kurulu başkanı başkanlığına Wolfgang Schreiber getirildi ve makamın adı yönetim kurulu sözcüsü olarak değiştirildi. Eylül 2012'de bu göreve Eckhard Scholz atandı. Modeller Günümüzde üretilen modeller küçükresim|180px|2012-2019 yılları arasında, şirketin Türkiye şubesinin kullandığı logo Volkswagen Transporter: 1950- Volkswagen Caddy: 1980- Caravelle: 1983- Volkswagen California: 2003- Volkswagen Crafter: 2006- Volkswagen Amarok: 2010- Üretimi durdurulan modeller Volkswagen Tip 147: 1964-1973 Volkswagen LT: 1975-1995 MAN-Volkswagen G90: 1979-1993 Volkswagen Taro: 1989-1996 Volkswagen L80: 1995-2000 Kaynakça Dış bağlantılar Volkswagen Ticari Araç resmî sitesi Volkswagen Nutzfahrzeuge resmî sitesi Kategori:Volkswagen grubu Kategori:Otobüs üreticileri Kategori:Kamyonet üreticileri Kategori:Hannover merkezli şirketler Kategori:1995'te kurulan şirketler
 

Tema özelleştirme sistemi

Bu menüden forum temasının bazı alanlarını kendinize özel olarak düzenleye bilirsiniz.

Zevkine göre renk kombinasyonunu belirle

Tam ekran yada dar ekran

Temanızın gövde büyüklüğünü sevkiniz, ihtiyacınıza göre dar yada geniş olarak kulana bilirsiniz.

Izgara yada normal mod

Temanızda forum listeleme yapısını ızgara yapısında yada normal yapıda listemek için kullanabilirsiniz.

Forum arkaplan resimleri

Forum arkaplanlarına eklenmiş olan resimlerinin kontrolü senin elinde, resimleri aç/kapat

Sidebar blogunu kapat/aç

Forumun kalabalığında kurtulmak için sidebar (kenar çubuğunu) açıp/kapatarak gereksiz kalabalıklardan kurtula bilirsiniz.

Yapışkan sidebar kapat/aç

Yapışkan sidebar ile sidebar alanını daha hızlı ve verimli kullanabilirsiniz.

Radius aç/kapat

Blok köşelerinde bulunan kıvrımları kapat/aç bu şekilde tarzını yansıt.

Foruma hoş geldin 👋, Ziyaretçi

Forum içeriğine ve tüm hizmetlerimize erişim sağlamak için foruma kayıt olmalı ya da giriş yapmalısınız. Foruma üye olmak tamamen ücretsizdir.

Geri