Volvo I-Shift, Volvo'nun yan kuruluşu Volvo Powertrain AB tarafından Volvo Trucks ve Volvo Buses için geliştirilen, 12 ileri ve 4 geri vitesli otomatikleştirilmiş bir manuel şanzımandır. 2001'de kamyonlar ve daha sonra 2004'te otobüsler için kullanılabilir hale geldi. küçükresim|Volvo I-Shift şanzımanın iç görünümü Tasarım Teknik olarak I-Shift, debriyaj ve vites değiştiren pnömatik sistemin çalıştırılmasından sorumlu elektronik kontrol ünitesine sahip senkronize olmayan paralel şaftlı bir şanzımandır. Araç hızı, hızlanma, ağırlık, yol derecesi, tork talebi ve daha fazlası hakkında sürekli bilgi alır ve devirleri ve motor freni etkisini ayarlayabilir. I-Shift, farklı uygulama türleri için farklı yazılımlar kullanır. I-Shift'te debriyaj pedalı yoktur. Tıpkı standart bir otomatik şanzıman gibi, sürücü koltuğuna monte edilmiş bir vites kolu veya ön paneldeki düğmeler ile kontrol edilir. Bu özellik bazı araçlarda (vites kolunun düğmelerinin olmadığı) devre dışı bırakılsa da, sürücü vites koluyla vitesi manuel olarak seçmek için düğmeleri kullanabilir. I-Shift'in farklı sürümleri, AT (Otomatik Şanzıman) veya O'nun üst vites anlamına geldiği ATO olarak adlandırılır. Standart versiyonlarda 1:1 dişli oranı bulunurken, üst vites 0,78:1 oranındadır ve uzun mesafeli kullanım için uygundur. Rakamlar Newton metre cinsinden maksimum torku ve ayrıca vites sayısı için 12'yi gösterir. İsmin son kısmı, Euro III ve IV için C, Euro V ve EEV için D ve Euro VI versiyonu için E ve F ile neslini gösteren bir harftir. AT2412C, AT2512C, AT2812C, ATO2512C, ATO3112C AT2412D, AT2612D, AT2812D, ATO2612D, ATO3112D, ATO3512D AT2412E, AT2612E, AT2812E, ATO2612E, ATO3112E, ATO3512E Çift kavramalı I-Shift Haziran 2014'te Volvo Trucks, I-Shift'in SPO2812 olarak bilinen, üst vitese ve maksimum 2800 N·m torka sahip yeni bir çift kavramalı versiyonunu sundu. Çift kavramalı versiyon sadece 540 beygir gücüne kadar olan kamyonlar için mevcuttur Çift kavramalı I-Shift, motora alternatif olarak iki kavrama ile bağlanan iki giriş miline sahiptir. Sürüş sırasında, bir giriş mili birinci vitese geçer, diğeri ise bir sonraki vitesi önceden seçer. Sürücü vites değiştirdiğinde, aynı anda rölanti kavraması devreye girdiğinden, daha önce takılı olan kavrama devre dışı kalır. Bu, bir Powershift ve kesintisiz güç aktarımı ile sonuçlanır. Paletli dişlili I-Shift 2016'da Volvo, I-Shift ailesinin yeni bir üyesi olan paletli dişlili I-Shift'i piyasaya sürdü. Otomatik şanzımana eklenen yeni vitesler, ağır yük taşıyan kamyonlar için olağanüstü bir çalıştırma kabiliyeti ve 325 tona kadar brüt ağırlık ile hareketsiz haldeyken kalkış yapabilme olanağı sağlar. Paletli dişlili I-Shift, isteğe bağlı olarak 1 veya 2 paletli dişli ekler, ilki 19,38'e 1 oranlı düşük bir paletli vitese ve ikincisi 32,04'e 1 oranlı ultra düşük bir paletli vitese sahiptir, 0,5km/s'e kadar yavaş sürmeye olanak sağlar. Kaynakça Kategori:Volvo Trucks