Foruma hoş geldin 👋, Ziyaretçi

Forum içeriğine ve tüm hizmetlerimize erişim sağlamak için foruma kayıt olmalı ya da giriş yapmalısınız. Foruma üye olmak tamamen ücretsizdir.

Washington metrosu

bullvar_katip

Administrator
Katılım
21 Mayıs 2024
Mesajlar
532,105
Washington Metro, (Metro ya da Metrorail ABD’de Washington DC kenti ve çevresine hizmet veren metro sistemidir. Metro adı altında aynı zamanda otobüs ile toplu taşıma servisini de yürüten Washington Metropolitan Area Transit Authority (WMATA) tarafından işletilmektedir. Washington’un yanı sıra Maryland ve Virginia’da bulunan çeşitli yerleşim yerlerine de hizmet vermektedir: Maryland’de Montgomery ve Prince George's ilçelerine; Virginia’da Arlington ve Fairfax ilçeleri ile Alexandria kenti. Virginia’da Falls Church ve Fairfax kentlerinin yolcuları ile de birleştiğinde Washington Metrosunun hizmet alanı Washington metropolünün iç halkasını tamamen kapsamaktadır. Sistem Loudoun County, Virginia’ya Doğru genişletilmektedir. Washington D.C.’nin içinde hemen hemen tamamen yeraltında çalışmakta iken banliyölerde zeminde ya da yükseltilmiş olarak çalışır. 1976 yılında açılan metro sisteminde günümüzde altı hat, 91 istasyon ve 188 km.'lik parkur bulunmaktadır. New York metrosundan sonra ABD’de taşıdığı yolcu sayısı itibarıyla ikinci en yoğun metro sistemidir. 2015 mali yılında Washington metrosunda hafta içi günlük ortalama 712.843, yıllık 215,3 milyon yolcu taşınmıştır. Haziran 2008’de aylık 19.729.641 yolcu ile hafta içi ortalama 798.546 yolcu sayısıyla aylık rekor kırılmıştır. Metro ücreti, yolculuk yapılan uzaklığa, yolculuk saatine ve yolcu tarafından kullanılan kartın tipine göre farklılık gösterir. Yolcular “SmarTrip” adı verilen kart ile sisteme giriş-çıkış yapar. Metronun Wheaton istasyonunda bulunan 70,1 m. uzunluğundaki yürüyen merdiven Batı Yarımküre’deki en uzun tek kademeli yürüyen merdivendir. Tarihçe küçükresim|sol|1989 yılında Navy Yard’da metro inşaatı. 1960'larda Washington için muazzam bir otoyol sisteminin planları yapıldı. Washington D.C.’nin planlamasını yapan "National Capital Planning Commission" (Ulusal Başkent Planlama Komisyonu) başkanı Harland Bartholomew düşük yoğunluklu yerleşim alanları ve genel olarak yolcu sayısının azalması nedeniyle raylı taşıma sisteminin yeterli gelmeyeceğini düşünmekteydi. Ancak bu plan yoğun tepkilere neden oldu ve sonucunda içinde Capital Beltway sistemi ile raylı taşıma sistemini de içerecek şekilde değiştirildi. The Beltway tam olarak finance edildi ve iddialı İç Halka Otoyolu sisteminin finansmanının bir kısmı Metro sisteminin kurulması için aktarıldı. 1960'ta ABD federal hükûmeti hızlı raylı system taşımacılığının geliştirilmesi için National Capital Transportation Agency'i ( Ulusal Başkent Ulaşım Dairesi) kurdu. 1966 yılında federal hükûmet ile District of Columbia, Virginia ve Maryland’te geçirilen yasayla WMATA kurularak raylı sistemin planlama sorumluluğu NCTA'dan WMATA'ya geçti. küçükresim|sol|Yeniden teşrif edilmiş Breda vagonun içi. WMATA 1968 yılında 158km.lik bölgesel sistem için planları onayladı. Ulaştırma Bakanı John A. Volpe, Washington D.C. belediye başkanı Walter Washington ve Maryland Valisi Marvin Mandel'in katıldığı 9 Aralık 1969'da Judiciary Meydanı'nda yapılan temel atma töreninden sonra inşaat çalışmalarına başlandı. Washington D.C.'de Rhode Island Avenue'dan Farragut North'a kadar olan Kırmızı Hat üzerinde beş istasyonluk ve 7,4km.'lik ilk etap 27 Mart 1976 günü hizmete açıldı. Arlington County, Virginia 1 Temmuz 1977'de; Montgomery County, Maryland, 6 Şubat 1978'de; Prince George's County, Maryland, 20 Kasım 1978'de; ve Fairfax County, Virginia, ile Alexandria, Virginia, 17 Aralık 1983'te sisteme bağlandı. Yeraltı istasyonları katedral benzeri beton kemerlerle yapılmış ve yumuşak indirekt ışıklandırma kullanılmıştır. "Metro" adı, New York metrosunun haritalarını da tasarlayan Massimo Vignelli tarafından önerilmiştir. 166km. uzunluğunda olan 83 istasyonluk sistem Yeşil Hat'taki Branch Avenue istasyonunun açılmasıyla 13 Ocak 2001'de tamamlandı. Bununla birlikte sistem gelişmeye devam etti: Mavi Hat'tın Largo Town Center ile Morgan Boulevard'a 5,18km.'lik uzantısı 18 Aralık 2004'te açıldı. Varolan istasyonlar arasında açılan ilk istasyon 20 Kasım 2004'te kırmızı hat üzerinde Union Station ile Rhode Island Avenue-brentwood arasında açılan NoMa – Gallaudet University iatasyonu olmuştur. Mart 2009'da Washington Dulles Uluslararası Havalimanına uzanan ve 2014 ila 2018 yılları arasında iki etap olarak hizmete açılacak kesimin inşaatı başlamıştır. İlk etap olan East Falls Church'ü Tysons Corner ve Wiehle Avenue'ye bağlayan beş istasyonluk bölüm 26 Temmuz 2014'te açılmıştır. Metro inşaatı, 1969 yılı ABD Kongresi tarafından çıkarılan "Ulusal Başkent Ulaşım Yasası" (National Capital Transportation Act) ile sağlanan milyarlarca dolara malolmuştur. Maliyetin %67'si federal bütçeden %33'ü de yerel bütçeden karşılanmıştır. 1969 yılı yasasına 3 Ocak 1980'de yapılan ekleme ile 144km.'lik metro sisteminin tamamlanması için 1,7 milyar daha ek ödenek sağlanmıştır. 15 Kasım 1990'da yasaya yapılan ikinci eklemeyle kalan 21,7km.'lik kısmın tamamlanması için 1,3 milyar dolar daha ek ödenek sağlanmıştır. Bir gün içinde en çok yolcu taşıma rekoru Barack Obama'nın başkanlığa geçişi olan 20 Ocak 2009'da 1.120.000 yolcu ile kırılmıştır. Bir önceki en yüksek yolcu sayısı 866.681 yolcu ile bir önceki güne aitti. 2008'in Haziran ayında ise çeşitli rekorlar kırıldı: 19.729.641 yolcu ile en çok yolcu taşınan ay, 1.044.400 yolcu ile ortalama hafta içi en yüksek yolcu sayısı, en fazla yolcu taşınan on günden beşi bu aydadır ve günlük yolcu sayısının 800.000 yolcuyu aştığı 12 hafta içi gün olmuştur Şubat 2006'da Metro yetkilileri, 1996'da Sandy Carroll tarafından kaydedilen "kapılar açılıyor", "kapılar kapanıyor" ve "ltfen kapılardan uzak durunuz, teşekkürler" gibi uyarı mesajlarının yeni kayıtlarının yapılması için açılan açık yarışmayı kazanan Woodbridge, Virginia'dan araba satış elemanı Randi Miller'ı seçti. "Doors Closing" (Kapılar Kapanıyor) yarışmasına ülkenin tamamından 1.259 yarışmacı katılmıştır. 30 Ekim 2010'da "Rally to Restore Sanity and/or Fear" mitingine katılan kalabalık 825.437 yolcu ile 19 yıllık Cumartesi yolcu taşıma rekorunun kırılmasını sağlamıştır. Önceki rekor 8 Haziran 1991 tarihinde Çöl Fırtınası mitingi sırasında 786.358 yolcu ile kırılmıştı. Açılış tarihleri Mimari Metro istasyonlarının çoğu Chicagolu mimar Harry Weese tarafından tasarlanmıştır ve 20. yüzyılın sonuna ait modern mimarlık örnekleridir. Çıplak betonun çokça kullanımı ve kendini yineleyen motif tasarımı ile Metro istasyonları brütalist tasarım özelikleri gösterir. İstasyonlar ayrıca kutu kutu panolarla kaplı tonozlu kemerleriyle Washington'un neoklasik mimarisinin etkilerini de gösterir. Weese, Cambridge, Massachusetts'ten ışıklandırma tasarımcısı Bill Lam ile birlikte sistemde kullanılan indirekt ışıklandırma için çalışmıştır. Metro'nun özgün brütalist tasarımlı istasyonlarının hepsi şehir merkezinde ve komşu Arlington, Virginia'nın kentsel koridorlarında bulunur ancak daha yeni istasyonlar basitleştirilmiş masrafsız tasarımlara sahiptir. 2007 yılında Metro'nun tonozlu tavana sahip istasyon tasarımı Amerikan Mimarlar Enstitüsü (AIA) tarafından derlenen Amerika’nın Favori Mimarlık Listesinde 106 sıraya seçildi ve halkın seçtiği ilk 150 mimari tasarım arasında yer alan tek brütalist tasarım oldu. 2014 yılının Ocak ayında AIA, Yirmi Beş Yıl Ödülünü "25 ila 35 yıl boyunca mimari mükemmeliyeti içinde barındırarak zamanın denemesine dayanan" Washington Metro sistemine "kalıcı öneme haiz mimari tasarım" olması nedeniyle vereceğini ilân etmiştir. Bildiride, çeyrek yüzyıl sonra bile maliyet nedeniyle tasarımla hafifçe değiştirilmiş olsa bile yeni Metro istasyonlarının inşası için yaptığı tasarımın kullanılması nedeniyle Weese'in oynadığı önemli rol de yer almıştır. Sistem 1976'da açıldığından beri Metro altı hat ve 91 istasyon içeren 190km. uzunluğunda bir metro sistemine dönüşmüştür. Metro şebekesi Washington D.C.'nin merkezinden banliyölere doğru uzanan hatlar şeklinde tasarlanmıştır. Aynı hat üzerinde birden fazla metro treni yoğun olarak çalışır. Çalışan altı hattı mevcuttur. Sistemin ikonlaşmış resmî haritası tanınmış grafik tasarımcı Lance Wyman ve Bill Cannan tarafından tasarlanmıştır. Metro'nun 80km.'lik bölümü yeraltında çalışır ve 91 istasyonun 47'si de yeraltında yer alır. Metro hattı Wahington D.C. içinde ve yüksek yoğunluklu banliyölerde yeraltından gider. Hattın 74km.si ise yüzeyden giderken 14 kmç'lik kısmı ise yükseltilmiştir. Gelirlerini artırmak amacıyla WMATA Metro istasyonlarında dükkân kiralamaya başlamıştır. Ayrıca DVD kiralama otomatları ile "Old Town Trolley Tours" için bilet otomatlarına izin veren WMATA daha fazla kiracı aramaktadır. Finansman Metro asıl olarak yolcu biletleri satışına ve Metro'nun yönetim kurulunda yer alan Maryland, Virginia ile Washington D.C. idarelerinin sağladığı finansmana bağlıdır. Metro'nun diğer şehirlerin toplu taşıma sistemlerinin olduğu gibi kendine ayrılmış gelir akışı yoktur. Yakın geçmişte bakım ve güvenlik sorunları olması eleştiriler tarafından bu özeliğine bağlanmıştır. 2015 Mali Yılı için yolcu gelirlerinin işletme masraflarına olan oranı WMATA'nın kabul edilmiş bütçesine göre %66 olarak tahmin edilmiştir. Altyapı İstasyonlar District of Columbia'da 40, Prince George's County'de 15, Montgomery County'de 11, Arlington County'de 11, Fairfax County'de 11 ve Alexandria kentinde 3 istasyon vardır. Gümüş Hattın ikinci etabı 2019 ya da 2020 yıllarında üçü Fairfax County'de üçü de Loudoun County, Virginia'da olmak üzere sisteme altı yeni istasyon daha ekleyecektir. Yüzeyden 60 m aşağıda bulunan Kırmızı Hat üzerindeki Forest Glen istasyonu sistemde bulunan en derin istasyondur. Yürüyen merdiveni yoktur ve yüksek hızlı asansörlerle cadde düzeyinden istasyon platformu düzeyine 20 saniyede inilebilmektedir. Forest Glen istasyonunun yanında Kırmızı Hatta bulunan Wheaton istasyonu 70 m'lik yürüyen merdiveni ile ABD ve Batı Yarımküre'de en uzun kesintisiz yürüyen merdivene sahiptir. Turuncu/Mavi hatta en derin istasyon yüzeyden 32 m derinliği ile Rosslyn istasyonudur. Bu istasyonda bulunan 59 m'lik yürüyen merdiven sistemdeki ikinci en uzun yürüyen merdivendir ve cadde düzeyinden asma kat düzeyine yolculuk iki dakika sürer. Sistemin merkezinde tek bir istasyon bulunmaz ama Metro Center Kırmızı, Turuncu, Mavi ve Gümüş hatların kesişiminde bulunur. İstasyon'da aynı zamanda WMATA'nın ana satış bürosu yer alır. Metro, yüksek yolcu trafiğine sahip beş ayrı "merkez istasyon" daha belirlemiştir: Kırmızı, Yeşil ve Sarı Hatlar için aktarma istasyonu olan Gallery Place; Turuncu, Mavi, Gümüş, Yeşil ve Sarı Hatlar için aktarma istasyonu olan L'Enfant Plaza; en çok yolcu alan Union Station; Farragut North; ve Farragut West. Aktarma istasyonlarındaki yüksek yolcu sayısı ile başedebilmek için Metro yakındaki merkez istasyonlara yayayolu ile bağlantı olasılıklarını incelemektedir. Örneğin Metro Center ve Gallery Place istasyonları arasında 230 m'lik bir geçit yolcuların Kırmızı Hatta bir durak daha gitmeden Turuncu/Mavi/Gümüş hatlarla Sarı/Yeşil hatlar arasında aktarma yapabilmesine olanak sağlayabilecektir. Kırmızı ile Turuncu/Mavi/Gümüş hatlar arasında aktarmayı sağlayacak Farragut West ile Farragut North istasyonları arasındaki bağlantı Metro Center istasyonu talebini %11 azaltacaktır. Farragut yaya tüneli fiziken uygulanmadıysa da 28 Ekim 2011'den itibaren virtüel şekliyle eklenmiştir. Metro'da kullanılan SmarTrip sistemi Farragut istasyonlarından birinden çıkış ile diğerine girişi tek bir yolculuk olarak algılamakta ve ikinci bir ücret uygulamamaktadır. Taşıtlar [[Dosya:Rohr train.jpg|küçükresim|sağ|Rohr vagonlardan oluşan tren Cheverly istasyonuna gelirken.]] Metro’nun taşıt filosu her biri 22,86 m uzunluğunda 1.126 trenden oluşur. Trenlerin en yüksek hızı 121km/s iken durakları da katınca ortalama hızları 53km/s olmaktadır. İşletme kuralları en yüksek hızlarını 95km/s ile sınırlandırmıştır. Tüm vagonlar tek ve çift olarak sıralı olarak numaralandırılmıştır. Metro kalabalık saatlerde 850 tren çalıştırmaktadır. Aktif hizmette 814 tren bulunur; dört tren istasyonlar arası hasılatı toplamak üzere çalışmaktadır ve kalan 36 tren ise yedek olarak tutulmaktadır. Metro'nun taşıtları altı etapta alınmıştır ve her vagon versiyonu özel bir seri numarası ile tanımlanmıştır. Haziran 2009'da 290'ı kullanılmakta olan ilk 300 araçlık sipariş Rohr Industries tarafından üretilmiş ve son teslimat 1978'de yapılmıştır. Bu araçlar 1000-1299 arasında numaralandırılmıştır ve 1990'ların ortasında onarımdan geçmiştir. 76 araçlık ikinci sipariş şimdi AnsaldoBredo adını taşıyan Breda Costruzioni Ferroviarie şirketi tarafından yapılmış ve 1983 ila 1984 yılları arasında teslim edilmiştir. Numaraları 2000-2075 arasında olan bu araçlar 2000'lerin başında Hornell, New York'ta Alstom tarafından onarılmıştır. Yine Breda tarafından üretilen 288 araçlık üçüncü sipariş 1984 ila 1988 yılları arasında teslim edilmiştir. Numaraları 3000-3291 arasında olan bu araçlarda 2000'lerin başında Alstom tarafından onarılmıştır. Dördüncü sipariş 100 araçlıktır ve Breda tarafından üretildikten sonra 1992 ila 1994 yılları arasında teslim edilmiş ve 4000-4099 numaraları verilmiştir. 192 araçlık beşinci sipariş ise İspanya'nın Construcciones y Auxiliar de Ferrocarriles (CAF) şirketi tarafından üretilmiştir. 2001 ila 2004 arasında teslim edilen bu araçların numaraları 5000-5191 arasındadır. Altıncı sipariş 184 araçlıktır ve Alstom Transportation tarafından üretilmiştir. Numaraları 6000-6183 arasında olan bu araçlar 2005 ile 2007 arasında teslim edilmiştir. Araçların kasaları Barselona'da üretildikten sonra montajı Hornell, New York'ta tamamlanmıştır. Japonya Kobe'de Kawasaki Heavy Industries Rolling Stock Company tarafından üretilmekte olan 7000 serisi araçlar 2013 kışında deneme amaçlı olarak getirilmiş ve ilk olarak Mavi hatta 14 Nisan 2015'te hizmete alınmıştır. Yeni araçlar, sürücü vagonlarının ayrılabilir olması ile önceki modellerden ayrılırlar. Bu yeni tasarım sayesinde yolcu taşıma kapasitesi artmakta, gereksiz ekipmanlardan kurtulunmakta ve büyük enerji tasarrufu ile birlikte düşük bakım maliyetleri sağlanmaktadır. Metro sistem kapasitesini artırmak ve eski araçlarını değiştirmek için 748 adet 7000 serisi almayı planlamaktadır. Ulusal Ulaşım Güvenlik Kurulu (National Transportation Safety Board - NTSB) tarafından 22 Haziran 2009'da meydana gelmiş olan ölümcül kazanın soruşturması sonucunda 1000 serisi araçların güvensiz olduğu ve bir kaza esnasında içindeki yolcuları koruyamadığı sonucuna ulaşılmıştır. Bunun sonucunda 26 Temmuz 2010'da Metro 300 adet 7000 serisi araç alarak kalan 1000 serisi araçları değiştirmeyi kabul etmiştir. Ayrıca yeni Gümüş Hatta Dulles Havalimanına hizmet etmek üzere 128 adet daha 7000 serisi araç sipariş edilmiştir. Mayıs 2013'te 100 adet daha 7000 serisi araç siparişi çeken Metro tüm 4000 serisi araçları da değiştirecektir. Haziran 2015'te WMATA filosunu genişletmek için 220 adet daha 7000 serisi araç almayı düşündüğünü açıklamış ve böylece toplam 7000 serisi araç siparişi 748'e çıkmıştır. Mayıs 2015'te WMATA'nın 2000'lerin başında üretilen ve sürekli sorun çıkaran 192 5000 serisi aracı 220 yeni 7000 serisi araçla değiştirme planları, eski araçların federal bütçeden alınmış olması nedeniyle FTA onayı gerektirdiğinden ötürü riske girmiştir. Sinyal sistemi ve işletim Trenler normal seyir esnasında, sürücü müdahalesine gerek kalmadan trenleri hızlandırıp durduran entegre Otomatik Tren İşletimi (Automatic Train Operation - ATO) ve Otomatik Tren Kontrolü (Automatic Train Control - ATC) sistemleri ile işletilmek üzere tasarlanmıştır. Tüm trenlerde kapıları açıp kapayan, istasyon anonslarını yapan ve trenleri idare eden görevliler bulunmaktadır. sistem gerektiğinde kapıların görevliler tarafından manuel olarak açılıp kapatılabilmesi için tasarlanmıştır. Haziran 2009'dan beri, ATC sisteminin bozulması nedeniyle iki Kırmızı Hat treninin çarpışmasında dokuz kişinin ölmesinden sonra tüm Metro trenleri manuel olarak idare edilmektedir. Bu manuel işletme hizmetin aksamasına neden olmuştur. Hız sınırlamaları, kesin bloklamalar, platform sonu durma nedeniyle iki tren arasındaki sürenin artması, artan duraklama süresi ve zamanında gelme performansının azalmasına neden olmuştur. Tren kapalı otomatik olarak açlıp kapanmak üzere tasarlanmış olup araya bir nesnenin girip bloke etmesi sonucu kapılar yeniden açılmaktaydı. 1976'da metronun açılmasından hemen sonra bu özeliklerin güvenli ve etkin bir kullanım sağlamadığını gören Metro yetkilileri bu özelikleri devredışı bırakmıştır. Günümüzde kapılar otomatik olarak ya da manuel olarak açılabilmektedir. Eğer bir kapı kapanmaya çalışırken bir engel ile karşılaşırsa görevli kapıyı tekrar açmak zorundadır. Çalışma saatleri ve sefer aralıkları Metro hafta içi sabah 5'te, hafta sonu ise sabah 7'de çalışmaya başlar ve tüm günler geceyarısı kapanır. Tüm hatlarda kalabalık saatlerde trenler daha sık sefer yapar. En kalabalık saatlerde Kırmızı Hatta her 3 dakikada bir sefer yapılırken diğer hatlarda 6 dakikada bir sefer yapılır. Gündüzleri, hafta içi akşamları ve haftasonları tüm gün seferlerin arası daha açıktır. Günortası altı dakikalık sefer araları her 12 dakikada bir sefer yapabilen Turuncu/Mavi ve Sarı/Yeşil hatların kombinasyonu olarak verilmiştir; Kırmızı Hatta ise Glenmont tarafına giden her tren Silver Spring istasyonunda durur. Gece ve hafta sonu sefer aralıkları 8 ila 24 dakika arasında değişir ve genellikle seferler 20 dakikada bir yapılır. WMATA yönetim kurulu kalabalık saatlerde en çok kabul edilebilir sefer aralığını 15 dakika, diğer zamanlarda da 30 dakika yapmak üzere yeni bir düzenlemeyi uygulamayı düşünmektedir. Kalabalık saatlerde diğer istasyonlara yapılan hizmette kesintiler olmaktadır. Yukarıda Silver Spring istasyonunda duruşların dışında Kırmızı Hatta Shady Grove yönünde giden trenler de Grosvenor-Strathmore'da durmaktadır. Sarı hatta da Rush+ trenleri dışında Huntington'dan kalkan ve Franconia-Springfield'e değil de Fort Totten'e giden tüm trenler Mount Vernon Square'de durmaktadır. Bu duraklamaların nedeni tren sayılarının sınırlı olması ve hat üzerinde manevra alanları yerlerinin sınırlı olmasıdır. 1999 yılına kadar Metro her geceyarısı hizmetini durdurmaktaydı ve hafta sonu sabah 8'de açılmaktaydı. 1999 yılından itibaren WMATA cuma ve cumartesileri gece 1'e kadar servis süresini uzattı. 2007'de işyerlerinden gelen teşvik ile bu süre sabah 3'e kadar uzatıldı. 2011'de masraflar nedeniyle bu servisin kesilmesi planlanmıştı ancak yolculardan gelen direnö sonrasında bu planlardan vazgeçilmiştir. WMATA 30 Mayıs 2016'da sistemin güvenilirliğini geliştirme çabası için hatların onarımı nedeniyle geç kapanmayı geçici olarak durdurmuştur. Metro kalıcı olarak geç kapanmayı durdurmayı ve pazar günleri de saat 10'da kapanmayı önermektedir. Özel hizmet modelleri Metro tatillerde ve Washington'da meydana gelen olaylar fazladan hizmet gerektirdiğinde özel hizmet modelleri uygulamaktadır. Bağımsızlık Günü etkinlikleri National Mall'a olan hatlar için fazladan hizmet kapasitesi gerektirmektedir.. ABD başkanlarının göreve başlama törenleri gibi diğer etkinliklerde de WMATA tarafından özel düzenlemeler yapılmaktadır. Kalabalığı kontrol altına almak için Metro olağan hizmetini değiştirerek bazı istasyonları yalnızca giriş ya da çıkış olarak kullanmaktadır. Rush Plus 2012'de WMATA 18 Haziran 2012'den itibaren Rush+ (ya da Rush Plus) adını verdiği yeni geliştirilmiş kalabalık saatlerde vereceği hizmeti ilân etti. Rush Plus hizmeti yalnızca pazartesiden cumaya sabahları 6:30-9:00 öğleden sonra da 3:30-6:00 arasında verilmektedir. Rush+ hizmeti, zaten tam kapasite çalışmakta olan Rosslyn ile Foggy Bottom arasındaki tünelde yer açmak için düzenlenmiştir. Gümüş Hat açıldığında tünelden yol verilmiş ve Largo Town Center'a giden Mavi Hat trenleri Fenwick Köprüsünden geçerek Sarı Hat treni olarak Yeşil hattın Greenbelt istasyonuna kadar gitmektedir. Güneye doğru giden bazı Sarı Hat trenleri de Mavi Hat boyunca Franconia-Springfield'e yönlendirilmiştir. Gümüş Hat başlayana kadar Rosslyn tüneli kapasitesi Mavi hat boyunca Largo'ya giden Turuncu Hat trenleri tarafından kullanılmıştır. Rush+ önemli sayıda yolcuya aktarmasız yolculuk imkânı sağlarken Mavi Hatta Pentagon ile Rosslyn arasında sefer aralıklarının artmasına neden olmuştur. Yolcu bilgilendirme sistemleri [[Dosya:Gallery Pl-Chinatown Upper Level January 28, 2010.jpg|küçükresim|sağ|Gallery Place istasyonunda yolcu bilgilendirme sistemi]] 2000 yılında Metro istasyonlarında yolcu bilgilendirme sistemi devreye alınmıştır. Bilgi ekranları tüm platformlarda ve asma kat girişlerinde yer almaktadır ve yolculara gerçek zamanlı olarak sefer zamanları, gecikmeler, acil anonslar ve ilgili bilgiler vermektedir. WMATA ayrıca sefer durumları ve ilgili bilgileri konvansiyonel web tarayıcıları, akıllı telefonlar ve diğer mobil araçlarla da vermektedir. 2010 yılında Metro, yolcu bilgi sistemi verilerini yazılım geliştiricileri ile paylaşmaya başladı ve mobil araçlar için gerçek zamanlı uygulamalar yapılmaya başlandı. tüm ana mobil aygıt yazılım platformları üzerinde (iPhone/iPad, Android, Windows Phone, Palm) ücretsiz uygulamalar mevcuttur. WMATA 2010 yılında aynı zamanda telefon ile gerçek zamanlı tren sefer bçilgileri vermeye başlamıştır. Taşıma ücreti yapısı küçükresim|sol|Her istasyonda yer alan bilet ya da SmarTrip geçiş kartı satışı yapan otomatlar. Yolcular SmarTrip adı verilen geçiş kartları ile giriş çıkış yapar. Taşıma ücreti metrodan çıkarken geçiş kartının içindeki miktardan düşülür. Metro biletleri asıl olarak her istasyondaki otomatlardan alınabilir. SmarTrip geçiş kartları ise istasyonlardaki otomatların yanı sıra çevrimiçi olarak ya da dükkânlardan satın alınabilir ve içinde 300 dolarak kadar para tutulabilir. Metro taşıma ücretleri sisteme giriş saati ile yapılan yolculuğun uzunluğuna göre değişiklik gösterir. Kalabalık saatlerde (hafta içi açılıştan 9:30'a ve öğleden sonra 3–7 saatleri arası), taiıma ücretleri 2014'ten itibaren, gidilen mesafeye göre $2,15 ila $5.90 arasında değişiklik gösterir. Diğer zamanlarda $1,75 ila $3,60 arasında değişir. Öğrenciler, engelliler ve yaşlılar için indirimli ücret uygulanmaktadır. ABD'nin federal tatil günlerinde indirimli ücret uygulanır. Yolcular geçiş kartlarını satış otomatlarından alabilirler. Geçiş kartları aynı SmarTrip kartlarına para yüklenmiş hâldedir ancak belirli bir süre boyunca sistem içinde sınırsız yolculuk hakkı sağlar. Geçerlilik süresi ilk kullanımla başlar. Dört çeşit geçiş kartı satılmaktadır: Günlük Geçiş Kartı ($14,50), bir gün içine sınırsız yolculuk hakkı verir. İşletme gününün sonunda geçiş kartının süresi biter. Yedi Günlük Kısa Yolculuk Geçiş Kartı ($36), $3,60'a kadar tutan yolculuklar için yedi gün boyunca geçerlidir. Yedi Günlük Hızlı Geçiş Kartı ($59.25), yedi gün boyunca sınırsız yolculuk hakkı tanır. 28 günlük Metrorail Hızlı Geçiş Kartı yalnızca SmarTrip kartlar için geçerlidir ($237). 4 kere Yedi Günlük Hızlı Geçiş Kartı kullanmak ile aynı bedele gelir. Ayrıca, Metro SelectPass adı ile yalnızca SmarTrip kart sahipleri için çevrimiçi olarak satılan, belirli bir ay için belirli bir değerde yolculuk için geçerli olacak şekilde bir hizmette sunmaktadır. Bu geçiş kartı 18 günlük gidiş dönüş yolculuk üzerine fiyatlandırılmıştır. SelectPass aşağıdaki değerlerle satılmaktadır: Kullanıcılar her geçiş kartına para ekleyebilir. Kullanıcılar günün hangi saati yolculuk yapıldığına ve yolculuğun uzaklığına göre para öderler. Gişelerden geçmediği sürece yolcular farklı hatlarda tek bir sefer olarak yolculuk yapabilir ancak "Farragut Crossing" Farragut West ve Farragut North istasyonları arasında gişe kapısından geçilerek yapılan ve tek sefer sayılan özel bir durumdur. Farragut Crossing'de bir istasyondan çıkan yolcular diğer istasyona 30 dakika içinde girerlerse tek yolculuk sayılır. Hem otobüs hem de metro kullanılan yolculuklarda SmarTrip kullanılıyorsa 50¢'lik indirim vardır. Distric Of Columbia'nın kamu okulları öğrencileri hem otobüs hem de metroda ücretsiz yolculuk ederler. Tarihçe Metro'nun ücret toplama sistemi kontratı 1975'te Cubic Transportation Systems şirketine verilmiştir. Manyetik çizgili kağıt biletlerle ücret toplama 1 Temmuz 1977'de ilk istasyonlar açıldıktan bir yıl sonra başladı. Elektronik ücret alınmasından önce tam bozuk para atılan kutular kullnılıyordu. Kağıt biletlerden SmarTrip kartlara geçiş için 2012 ila 2013 yılları arasında çeşitli ayarlamalar yapıldı. Mayıs 2014'te Metro SmarTrip kart vermek üzere 500'den fazla otomatı istasyonlara yerleştireceğini ve zamanla kağıt geçiş kartlarının kullanımını kaldıracağını duyurdu. Aralık 2015'te son kağıt geçiş kartının satılmasıyla bu işlem tamamlanmıştır. Gişeler 6 Mart 2016 tarihinden itibaren kağıt geçiş kartlarını kabul etmemektedir. Emniyet ve güvenlik Emniyet küçükresim|sağ|Metro Transit Police aracı Metro planlayıcıları sistemi yolcu güvenliği ve bakım düzenini öncelikli tutarak tasarlamışlardır. Açık tonozlu tavan tasarımı ile platformlarda sınırlı engellerin bulunması gizli kriminal etkinlikler için çok az olanak sağlamaktadır. İstasyon platformları, vandalizmi sınırlandırmak için istasyon duvarlarından uzakta inşa edilmiştir ve istasyonu endirekt ışıklandırma yapılması için duvarlardaki çıkıntılardan faydalanılır. Metro'nun suç işlenmesini azaltma çabaları ve istasyonların suç önleme düşünülerek tasarlanması Metro'nun ABD'deki en emniyetli ve temiz metro sistemlerinden biri olmasına katkıda bulunmuştur. Emniyeti artırmak amacıyla sistemde 6.000'e yakın gözlem kamerası kullanılmaktadır. Metro yolcuların ve çalışanların emniyetini sağlamakla yükümlü kendi polis gücü tarafından korunur. Transit polis memurları Metro sisteminde ve Metrobüslerde devriye gezerler. Metro polisi Metro hizmet alanı olan 3.900km'lik alanda ve Metrobüs duraklarında 46 m.'lik yarıçap içinde tutuklama yetkisine sahiptir. Metro Transit Polis Departmanı, ABD'de üç farklı "eyalet düzeyi" alanda (Maryland, Virginia, ve the District of Columbia) yerel polis yetkisine sahip iki polis teşkilatından biridir. Diğeri ise U.S. Park Polisidir. Metro hizmet alanının bulunduğu her şehir ve ilçe Metro hizmet alanında satışı düzenleyen ve yasaklayan, yolcuların Metro trenleri, otobüsleri ve istasyonlarında yeme, içme ve sigara içmelerini yasaklayan benzer yasal düzenlemelere sahiptir. Transit Police bu yasaları katı bir iekilde uygulamakla ün salmıştır. Medyada yaygın olarak yer bulan bir olay Ekim 2000'de polisin Tenleytown-AU istasyonunda patates kızartması yediği gerekçesiyle 12 yaşındaki Ansche Hedgepeth'i tutuklamalarıdır. 2004 yılında Washington D.C. Temyiz Mahkemesi'nde yargıç olan ve günümüzde ABD Başyargıcı olan John Roberts gerekçeli kararında tutuklama kararını desteklemiştir. Bu olaydan sonra WMATA reşit olmayanları önce uyarma ve aynı yıl içinde kuralları üç kere çiğnedikten sonra tutuklama yoluna gitti. Metro'nun yemek yeme, çöp ve diğer düzensizlikler üzerine olan sıfır tolerans politikası suç önlemede kırık camlar felsefesinin somutlaşmış hâlidir. Bu felsefe istasyonların tuvaletlerini kullanmaya kadar uzar. Yasadışı aktiviteleri önlemek adına uzun süredir devam eden bu politikaya göre istasyonlardaki tuvaletler yalnızca çalışanların kullanımına açıktır. İstasyon yöneticileri küçük çocuklu yolcular, yaşlılar ve engelliler için istisna yapabilmektedirler. Metro artık istasyon yöneticisinin izniyle yolcuların tuvaletleri kullanmasına izin vermektedir. Ancak terör alarmları olduğu zaman izin verilmemektedir. Rastgele çanta aramaları Metro Transit polis Departmanı 27 Ekim 2008'de rastgele olarak yolcuların çantalarını aramaya tabi tutacağını açıkladı. Transit polisi yolcular otobüse binmeden ya da istasyona girmeden önce rastgele olarak çantalarını arayabilirler. Ayrıca şüpheli hareket içinde olanları da durdurma niyetini açıkladı. Metro, MacWade v. Kelly davasında temyiz mahkemesi kararının New York metrosunda rastgele çanta aramalarını desteklemesinin Metro Transit polisinin de benzer uygulamalarına izin verdiğini savunmaktadır. Metro Transit Polis Müdürü Michael Taborn eüer bir kişi geri dönüp istasyona başka bir yürüyen merdiven ya da asansörden girmeye çalışmasını şüpheli davranış olarak değerlendireceklerini açıklamıştır. Güvenlik uzmanı Bruce Schneier bu kontrollerin gerçekten emniyeti artırmak için yeterli olduğuna inanmadığını belirtmiştir. Metro Kullanıcıları Danışma Konseyi WMATA yönetim kuruluna arama programı ile ilgili en azından kamuya açık bir toplantı yapılması önerdi. Aralık 2008 itibarıyla Metro çanta aramalarını durdurmuştu. 2010 yılında Metro yeniden rastgele çanta aramalarına başlayacağını duyurdu ve 21 Aralık 2010'dan itibaren tekrar başladı. Aramalar çantaların patlayıcı madde artığı taşıyıp taşımadığı için örnek alma ve sonuç pozitif çıktığında da X-ray cihazından geçirme ya da çantayı açmaktan ibarettir. Aramaların ilk günü yanlış pozitif sonucu çıkan bir çantaya rastlanmıştır ve Metro yetkilileri yolcunun yakın zaman içinde ateşli silahlarla temas etmiş olmasının ya da atış poligonuna gitmiş olmasının böyle sonuçlar verebileceğini ifade etmişlerdir. DC Bill of Rights Coalition ve Montgomery County Civil Rights Coalition, rastgele aramaların ABD Anayasası'nın 4. değişikliğine karşı olduğu ve emniyeti artırmayacağı gerekçesiyle durdurulması için dilekça imza kampanyası başlatmışlardır. 3 Ocak 2011'de Metro Kullanıcıları Danışma Konseyi'nin toplantısında Metro yetkilileri halka açık bir forum düzenledi. Bu forumda 50'den fazla Metro kullanıcısı aramalarında karşısında konuştu. Ancak Metro yetkilileri rastgele çanta aramaların "başarılı" olduğunu ve çok az yolcunun bundan şikayetçi olduğunu iddia ettiler. Güvenlik Kazalar ve olaylar Washingtom Metro sisteminde ölüm ve yaralanma ile sonuçlanan çeşitli çarpışmaların yanı sıra çok az ya da hiç yaralanmadan olan raydan çıkmalar da olmuştur. WMATA, güvenlik uzmanlarının uyarı ve önerilerini gözardı ettiği için eleştirilmiştir. Üç Eyalet Gözetim Komitesi WMATA'yı denetleme yetkisinde olsa da düzenleme yetkisine sahip değildir. Metro'nun güvenlik departmanı kazaları incelemekle yükümlüdür ancak Metro'nun diğer departmanlarının önerilerini uygulamasını mecbur kılamamaktadır. Çeşitli güvenlik noksanlıklarının ardından Federal Ulaşım İdaresi (Federal Transit Administration - FTA) WMATA'nın denetimini üstlenmiştir. Çarpışmalar = [[Dosya:NTSB-Woodley-Park-Accident.png|küçükresim|sağ|3 Kasım 2004'te Woodley Park istasyonunda oluşan kaza.]] 6 Ocak 1996'da kar fırtınası sırasında bir tren Shady Grove istasyonunda duramayınca bir Metro operatörü ölmüştür. Dört vagonlu tren istasyon platformunda duramayarak daha ileride bekleyen boş ve hareketsiz bir trene çarpmıştır. Ulusal Ulaşım Güvenlik Kurulu'nun (National Transportation Safety Board - NTSB) incelemesi sonucu kazanın trenin bilgisayar kontrollü frenleme sisteminin arızası sonucu olduğunu ortaya koymuştur. NTSB, Metro'ya tren operatörlerinin frenleme sistemini manuel olarak kontrol edebilmelerine olanak sağlamasını; boş ve beklemekte olan trenlerin gelmekte olan trenlerle aynı hat üzerinde park edilmesinin yasaklanmasını önerdi. 3 Kasım 2004'te Kırmızı Hatta servis dışı bir tren Woodley Park istasyonunda geri geri gelerek platform durmuş olan hizmet içi bir trene çarpmıştır. Geri geri giden trenin (1077) son vagonu beklemekte olan trenin ilk vagonunun (4018) altına girmiştir. Kimsenin ölmediği kazada 20 kişi yaralanmıştır. 14 aylık araştırma sonucunda geri geri giden tren operatörünün bu sırada uyaklar bir durumda olmadığı ihtimali üzerinde duruldu. Güvenlik yetkileri trenin tam dolu olmuş olması durumunda en azından 79 kişinin ölmüş olabileceği sonucuna ulaştılar. Tren operatörü işten atıldı ve Metro yetkilileri 300'den fazla trene geri gidiş koruma sistemi ekleyeceği üzerine karar aldı. küçükresim|sol|22 Haziran 2009'da meydana gelen çarpışma sonucu 9 kişi ölmüştür. 22 Haziran 2009'da akşam saat 5:02'de Kırmızı Hat üzerinde iki tren çarpıştı. Güneye Shady Grove istasyonuna giden bir tren Fort Totten istasyonuna gelmeden hemen önce durdu ve yine güneye giden bir tren arkadan gelerek duran trenle çarpıştı. Arkadan gelen trenin ön vagonu (1079) öndeki trenin arka vagonunun (5066) altına girdi ve alttaki vagondaki yolcular mahsur kaldılar. Kazada dokuz kişi öldü ve 70 kişi yaralı olarak hastaneye kaldırıldı, ayrıca düzinelerce kişi ufak sıyrıklarla kazayı atlattı. Fort Totten ve Takoma istasyonları arasında Kırmızı Hat hizmeti durduruldu ve New Hampshire Avenue trafiğe kapatıldı. ölenlerden birisi durmuş olan trenle çarpışan trenin operatörüydü. 29 Kasım 2009'da sabah saat 4:27'de West Falls Church tren deposunda iki tren çarpıştı. Trenlerden birisi diğer trene arkadan çarptı. Trenlerde yolcu bulunmuyordu ve tren operatörleri ile temizlik görevlileri kazayı küçük sıyrıklarla atlattılar. Ancak üç vagon (1106, 1171, ve 3216) tamir edilemeyecek düzeyde zarar gördü. Raydan çıkmalar = küçükresim|sağ| 7 Ocak 2007'de raydan çıkmış olan Yeşil Hat treni. 13 Ocak 1982'de Federal Triangle istasyonunun güneyinde bir ayrım kumanda düğmesinin çalışmaması nedeniyle bir tren raydan çıkmıştır. Treni tekrar raylara oturtmaya çalışan yetkililer başka bir trenin daha raydan çıktığını fark etmemişlerdir. Diğer tren raylardan kayarak tünel desteğine çarpmış ve sonucunda üç kişi ölmüş ve 25 kişi yaralanmıştır. Tesadüfi olarak bu kaza Air Florida 90 sefer sayılı uçağın büyük bir kar fırtınası sırasında Potomac Nehri'ne çakılmasından 30 dakika sonra olmuştur. 20 Ocak 2003'te National Airport istasyonunda yeni bir gölgeliğin yapılması sırasında standart operasyonlar için inça edilmemiş olsa bile Metro'nun merkez hattan trenleri işletmesi nedeniyle bir Mavi Hat treni kavşak noktasında raydan çıkmıştır. Kaza sonucu ölüm ya da yaralanma olmamıştır ancak inşaat çalışmaları birkaç hafta ertelenmiştir. 7 Ocak 2007'de yaklaşık 120 yolcu taşıyan bir Yeşil Hat treni Washington D.C.'nin merkezinde Mount Vernon Square istasyonu yakınlarında raydan çıktı. Tren güney hattan kuzey hatta geçerken oluşan kazada beşinci vagon raydan çıkmıştır. Kaza sonucu 18 kişi yaralanmış ve tünelden 60 kişinin kurtarılması gerekmiştir. En azından bir kişi hayati tehlikesi olmasa da ciddi şekilde yaralanmıştır. Mount Vernon Square kazası 5000 serisi trenlerin neden olduğu beş raydan çıkma olayının ilkiydi ve diğer dört kaza trenlerin yolcu taşımadığı sırada, yan raylarda oluşmuştur. 9 Haziran 2008'de 2000 serisinden bir Turuncu Hat treni Rosslyn ve Court House istasyonları arasında raydan çıktı. 12 Şubat 2010'da sabah saat 10:13'te bir Kırmızı Hat treni Washington D.C.'nin merkezinde Farragut North istasyonundan ayrıldıktan sonra raydan çıktı. İstasyondan ayrılan tren manevra için istasyonun kuzeyindeki yan yola girdi. Bu yola devam ederken otomatik raydan çıkarma mekanizması treni raydan çıkararak yola devam edip karşıdan gelen başka bir trenle çarpışmasını önledi. Altı vagonlu trenin ilk iki vagonunun tekerleri raydan çıkarak trenin durmasına neden oldu. Tren içindeki 345 yolcu sabah 11:50'de kaza yapan trenden kurtarılmış olup NTSB'de kaza mahalline öğleye doğru varmıştır. İki hafif yaralanma bildirilmiştir ve üçüncü bir yolcu da George Washington Üniversite Hastanesi'ne kaldırılmıştır. NTSB kazanın standart işletme kurallarını uygulamayan operatör nedeniyle ve WMATA yönetiminin tren operatörünü gerektiği gibi denetlememesi nedeniyle olduğuna kanaat getirmiştir. operatör tren tanımlamasını ve gideceği istasyonu yanlış yaptığı için tren manevra yoluna girmiştir. 24 Nisan 2012'de akşam saat 7:15 sularında Franconia–Springfield yönünde ilerlemekte olan bir Mavi Hat treni Rosslyn yakınlarında raydan çıkmıştır. Herhangi bir yaralanma bildirilmemiştir. 6 Temmuz 2012'de akşam 4:45 pm sularında Branch Avenue yününde ilerleyen bir Yeşil Hat treni West Hyattsville yakınlarında raydan çıkmıştır. Herhangi bir yaralanma bildirilmemiştir. Sıcak hava nedeniyle rayların belvermesinin kazanın muhtemel nedeni olduğu bildirilmiştir. 6 Ağustos 2015'te yolcu taşımayan bir tren Smithsonian istasyonu dışında raydan çıkmıştır. Kazaya neden olan rayların durumunun bir ay önceden fark edilmiş olmasına rağmen tamiri yapılmamıştır. 29 Temmuz 2016'da Wiehle-Reston East istasyonu yönüne ilerlemekte olan bir Gümüş Hat treni East Falls Church istasyonu dışında raydan çıktı. station. Turuncu ve Gümüş Hatlar üzerinde Ballston ve West Falls Church ile McLean istasyonlarında hizmet durdurulmuştur. 1 Eylül 2016'da Metro, Alexandria Tren Deposunda altı vagonluk boş bir trenin raydan çıktığını duyurdu. Herhangi bir yaralanma ya da hizmet duruiu olmamıştır ve araştırma devam etmektedir. Güvenlik önlemleri 13 Temmuz 2009'da WMATA, görevleri başında cep telefonu ile mesaj atarken ya da diğer mobil cihazlar kullanırken yakalanan tren ve otobüs operatörlerine karşı "sıfır tolerans" politikası başlattı. Bu yeni ve katı politika ABD'de çeşitli toplu taşım kazalarının araştırmaları sonucunda operatörlerin kaza sırasında cep telefonlarından yazılı mesaj atmalarını ortaya çıkarılmasından sonra olmuştur. Politika değişikliği bir yolcunun tren operatörünü çalışırken cep telefonuyla mesaj atarken videosunu çekmesinden bir gün sonra açıklanmıştır. Duman olayları = 12 Ocak 2015'te yoğun saatlerin başında bir Sarı Hat treni L'Enfant Plaza'dan Pentagon'a doğru yol alırken tünelde durdu ve tünelde oluşan elektrik kıvılcım olayı nedeiyle ortaya çıkan duman trenin içine doldu. Trendeki herkes kurtarıldı; 84 kişi hastaneye yatırıldı ve bir kişi öldü. 14 Mart 2016'da McPherson Square ve Farragut West istasyonları arasında elektrikli ray alev aldı ve Mavi, Turuncu, Gümüş hatlarda servisin aksamasına neden oldu. 15 Mart'ta metro sisteminin tamamının kapatılarak şebekenin tüm elektrikli raylarının kontrolünün yapılmasına karar verildi. Gelecek genişleme planları WMATA 2030'da günlük ortalama bir milyon yolcu olacağını beklemektedir. Kapasite artırma ihtiyacı sisteme 220 araç ekleme ve yoğun istasyonlardaki trafiği azaltma planlarının yenilenmesini getirmiştir. Bölgede görülen nüfus artışı da hizmetin genişletilmesi, yeni istasyonların inşaatı ve yeni hatların yapımı gibi çabaları canlandırmıştır. Gümüş Hat [[Dosya:VA 07 2012 Tysons Central 123 Metro Station 3639.JPG|küçükresim|300px|Temmuz 2012'de yeni Tysons Corner istasyonu inşaatı.]] En önemli genişleme projesi Gümüş Hat adı verilen Turuncu Hattın Tysons Corner ve Washington Dulles Uluslararası Havalimanı yoluyla 37km'lik ekleme ile Loudoun County, Virginia'ya genişlemesidir. Dulles Havalimanına olan genişleme metronun 1976 yılında açılmasından beri konuşulmaktadır. Günümüzdeki Gümüş Hat projesi 2002 yılında resmî olarak önerilmiş ve Federal Transit Administration tarafından 2004 yılında onaylanmıştır. Birkaç ötelemeden sonra 1ç Etap için fon Aralık 2008!de ayrılabilmiştir. İnşaat çalışmaları Mart 2009'da başlamıştır. Hat iki etapta inşa edilmekteydi; Reston, Virginia'da bulunan Wiehle – Reston East istasyonuna kadar olan birinci etap 26 Temmuz 2014'te hizmete açılmıştır; ve Dulles Havalimanının ardında Virginia Route 772 istasyonuna kadar olan ikinci etabın 2019 ila 2020'de bitirilmesi planlanmıştır. Mavi Hattın yeniden düzenlenmesi Mavi Hat trenleri, Potomac Nehri'ni geçmek için Turuncu ve Gümüş Hat trenleri ile tek bir tüneli paylaşmaktadır. Günümüzdeki tünel her iki yöne olan trafiği sınırlandırmaktadır. 2001 yılında Mavi hattın Rosslyn ve Stadium–Armory istasyonları arasından yeniden yönlendirilerek Virginia'dan bir köprü ya da tünel yapılarak Georgetown'da yeni bir istasyona gitmesi önerilmiştir. Öneri daha sonradan maliyet nedeniyle reddedilmiştir ancak 2011'de Metro benzer bir senaryo üzerine çalışmaya başlamıştır. Turuncu hattın genişletilmesi 18 Ocak 2008'de Virginia Department of Transportation (VDOT) Farifax ve Prince William ilçelerinde I-66 yolunun çevreye etkisi üzerine bir rapor üzerine çalıştığını ilân etti. Raporda Vienna'dan sonra Turuncu Hat üzerinde dört istasyonluk bir ekleme geçtiği de iddia edilmiştir. Turuncu Hattın uzamasıyla Chain Bridge Road, Fair Oaks, Stringfellow Road ve Centreville'de yeni istasyonların yapılması öngörülmüştür. 8 Hazşran 2012'de yayımlanan raporun son hâlinde ise Turuncu Hattın uzatılmasının incelenen bölgedeki trafik sıkışıklığına çözüm olmayacağı yazılmıştır. Fort Belvoir ve Fort Meade genişlemesi 2005'te Amerika Birleşik Devletleri Savunma Bakanlığı 2012'ye kadar 18.000 işi Virginia Fort Belvoir'a ve en azından 5.000 işi de Maryland Fort Meade'a taşıyacağını ilân etmiştir. Böyle bir plan karşısında yerel yetkililer ve askeriye Mavi ve Yeşil hatların her iki askerî üsse kadar uzatılmasını önerdiler. Yeşil Hattın uzatılmasının maliyeti km. başına 60 milyon $, Fort Belvoir hafif raylı sistem uzatılmasının da 800 milyon $ tutacağı tahmin edilmiştir. Her iki öneri için de planlama ve inşaat zaman çizelgesi belirlenmemiştir. Potomac Yard istasyonu 2008 yılında yetkililer Alexandria'da Potomac Yard civarında, Mavi ve Sarı hatlar üzerinde National Airport ve Braddock Road istasyonları arasında Potomac Yard adı verilen yeni bir istasyon açma incelemesine başladılar. 2010 yılında Alexandria Şehir Konseyi istasyonun inşası için gerek 240 milyon $'ın bir kısmını onayladı. Eğer konsey bütçenin tamamını onaylarsa inşaat 2017'de başlayacak ve 2018'in sonlarında ya da 2019'un başlarında açılabilecek. Diğer yeni hatlar 2011 yılında Metro, sistemin 2040'a kadar olan gereksinimleri üzerine çalışmaya başladı. Bu uzun vadeli plan içinde yapımı öngörülen yeni hatlar ve hat uzatmaları şöyledir: Capital Beltway paralelinde yeni bir hat; Friendship Heights istasyonundan White Oak, Maryland'a, District ve Silver Spring'den geçecek yeni bir hat; Yeşil Hattın Maryland'ta National Harbor'a kadar uzatılması; ve Mavi Hattın Turuncu Hat ile Yeşil hat arasında yeniden düzenlenmesi. Bu önerilerin hiçbiri henüz planlanmış ya da inşaatına başlanmış değildir. WMATA harici ilgili projeler sağ|küçükresim|300px|Mavi Hat için önerilen rota. Metro tarafından verilen hizmet alanını genişletmek için birkaç hafif raylı sistem ve şehiriçi tramvay projesi önerilmiştir. Virginia'daki Gümüş Hat gibi Maryland'daki Mor Hat 1980'lerden beri planlama aşamasındadır. Proje ilk olarak Metrorail sisteminin her iki kolunun en dış istasyonlarını birleştiren metro hattı olarak öngörülmüştür. Günümüzdeki proje ise Maryland'da Bethesda ve New Carrollton istasyonları arasında Silver Spring ve College Park istasyonları arasında hafif raylı sistemden oluşmaktadır. Böyle bir proje Kırmızı hattın her iki kolunu hem Yeşil hem de Turuncu hatlara bağlayacak ve Metro istasyonları arasındaki yolculuk süresini azaltacaktır. Corridor Cities Transitway (CCT) Montgomery County'nin kuzeyindeki Clarksburg, Maryland ile a Kırmızı Hat Shady Grove istasyonunu bağlaması önerilen 24 kilometrelik bir metrobüs projesidir. Federal, eyalet ve yerel fonların sağlanması hâlinde ilk 14 kilometrelik etabın inşaatına 2018'de başlanabilecektir. 2005'te Maryland'da Southern Maryland'te özellikle hızlı büyüme gösteren Waldorf kentinin Yeşil Hat üstündeki Branch Avenue istasyonuna hafif raylı sistem ile bağlanması önerilmiştir. Proje hâlâ planlama aşamasındadır. District of Columbia Department of Transportation, Distrcit içinde ulaşım bağlantılarını iyileştirmek için yeni tramvay sistemini inça etmektedir. Bolling Air Force Base'i Anacostia istasyonuna bağlayacak olan tramvay hattının başlangıçta 2010'da açılması öngörülmüştü. Tramvay rotaları Atlas District, Capitol Hill, ve K Street koridoru için önerilmişti. Yedi yıl süren inşaat sonrası H/Benning Street rotası olarak da bilinen Atlas District rotası 27 Şubat 2016'da hizmete açılmıştır. Ayrıca bakınız Metro sistemleri listesi Kaynakça İlgili yayınlar Dış bağlantılar Washington Metropolitan Area Transit Authority resmî sitesi MetroForward channel YouTube– resmî WMATA videoları Metro Transit Police resmî sitesi Dulles Corridor Metrorail Project Tri-state Oversight Committee resmî sitesi Kategori:Kuzey Virginia Kategori:Washington, DC Kategori:Maryland Kategori:1976'da ulaşım Kategori:1976 tanıtımları Kategori:Amerika Birleşik Devletleri'ndeki metro ağları
 

Tema özelleştirme sistemi

Bu menüden forum temasının bazı alanlarını kendinize özel olarak düzenleye bilirsiniz.

Zevkine göre renk kombinasyonunu belirle

Tam ekran yada dar ekran

Temanızın gövde büyüklüğünü sevkiniz, ihtiyacınıza göre dar yada geniş olarak kulana bilirsiniz.

Izgara yada normal mod

Temanızda forum listeleme yapısını ızgara yapısında yada normal yapıda listemek için kullanabilirsiniz.

Forum arkaplan resimleri

Forum arkaplanlarına eklenmiş olan resimlerinin kontrolü senin elinde, resimleri aç/kapat

Sidebar blogunu kapat/aç

Forumun kalabalığında kurtulmak için sidebar (kenar çubuğunu) açıp/kapatarak gereksiz kalabalıklardan kurtula bilirsiniz.

Yapışkan sidebar kapat/aç

Yapışkan sidebar ile sidebar alanını daha hızlı ve verimli kullanabilirsiniz.

Radius aç/kapat

Blok köşelerinde bulunan kıvrımları kapat/aç bu şekilde tarzını yansıt.

Foruma hoş geldin 👋, Ziyaretçi

Forum içeriğine ve tüm hizmetlerimize erişim sağlamak için foruma kayıt olmalı ya da giriş yapmalısınız. Foruma üye olmak tamamen ücretsizdir.

Geri