Foruma hoş geldin 👋, Ziyaretçi

Forum içeriğine ve tüm hizmetlerimize erişim sağlamak için foruma kayıt olmalı ya da giriş yapmalısınız. Foruma üye olmak tamamen ücretsizdir.

Winslow Homer

bullvar_katip

Administrator
Katılım
21 Mayıs 2024
Mesajlar
532,105
Winslow Homer, (d. 24 Şubat 1836, Boston - ö. 29 Eylül 1910, Prout's Neck). Amerikalı ressam ve grafiker. 19. yüzyıl Amerikası ve Amerikan sanatının seçkin üyelerinden biri olarak kabul edilir. Büyük ölçüde kendi kendini yetiştirmişti. Boston'da bir litografyacının yanına çırak olarak eğitim gördü. Kariyerine ticari illüstratör olarak başladı. 21 yaşına geldiğinde Boston'da çıkan Ballou's Pictorial ve New York'ta çıkan Harper's Weekly dergilerinin ressamı olarak ünlenmişti. Yaşamı 1836'da Charles Savage Homer ve Henrietta Benson Homer'in üç oğlundan ikincisi olarak dünyaya geldi. Yetenekli bir amatör suluboya ressamı olan annesi ilk öğretmeniydi. Yaşamları boyunca yakın ilişkileri vardı. Homer, espri duygusu ve sanatsal yeteneklerinin yanı sıra sessiz, iradeli, veciz, girişken yapısı dahil olmak üzere birçok özellğini annesinden aldı. Homer, mutlu bir çocukluk geçirdi. sanatsal yetenekleri belli olan ortalama bir öğrenciydi. Homer'in babası her zaman öldüresiye işler yapan bir iş adamıydı. Homer on üç yaşındayken dükkanını kapatıp altın aramaya Calfornia'ya gitti. Başarısız olunca da ailesini terkederek yeni zenginlik düşleri peşine takılıp Avrupa'ya gitti. sol|küçükresim|The Bathers, wood engraving, Harper's Weekly, 1873 Homer, 19 yaşında liseden mezun olduğunda babasının bir gazetede gördüğü çıraklık ilanı üzerine litografi ustası J. H. Bufford yanında çırak olarak çalışmaya başladı.". İki yıl nota kitapçıklarının kapakları ve bazı ticari işler için çalıştı. Harper's Weekly dergisi kadrosuna katılması için yapılan teklifi geri çevirdi ve 1857'den sonra kariyerine serbest devam etti.." Homer'in illüstratör olarak kariyeri neredeyse 20 yıl sürdü. Boston yaşamı ve New Englan kırsal yaşamıyla ilgili çizimleri Ballou's Pictorial ve Harper's Weekly dergilerinde yer aldı. lk eserler kent ve ülke sosyal yaşamına ait çoğunlukla ticari gravürlerdi. temiz atlarıyla basitleştirilmiş formlar, ışık ve karanlığın dramatik kontrasıyla karakterize eserlerdi. Homer'ın Stüdyosu 1859 yılında Amerika'nın sanat ve yayıncılık başkenti olan New York'ta bir stüdyo açtı. 1863'te National Academy of Designda eğitim almaya başladı ve ona resmin temellerini öğreten Frédéric Ronde ile çalıştı.. Bir yıl gibi kısa bir sürede kendi çabasıyla muhteşem yağlı boya eserler çıkardı. Annesi daha fazla öğrenebilmesi ve çalışabilmesi için onu Avrupa'ya göndermek için parasal destek sağladı fakat Harper's dergisi Homer'i savaş ve kamp hayatını çizeceği Amerikan İç Savaşı'nın ön hatlarına gönderdi.. [[Dosya:Thanksgiving in Camp.jpg|küçükresim|sol|225px|Thanksgiving in Camp, wood engraving, Harper's Weekly, 1862]] küçükresim|sağ|225px|Two Are Company, Three Are None, wood engraving, Harper's Weekly, 1872 Bu dönemdeki çizimleri çok dikkate alınmamakla birlikte onun ilistrtörlükten ressamlığa olan gelişimini gösterir. Savaş,, savaşın etkilediği kentler kamp yaşamı, askerler, komutanların yanı sıra Homer, savaş sırasında kadınları ve savaşın etkilerini de çizdi. Homer için savaş çalışmaları tehlikeli ve çok yorucu olmuştu. Aralarında Sharpshooter on Picket Duty (1862), Evim güzel evim (1863), Cepheden Mahkumlar (1866) gibi bir dizi resmi 1863-18666 yıllarında National Academy of Design'da sergilendi. Özellikle Evim güzel evim çok iyi eleştiriler aldı ve çabucak satıldı. Yardımcı akademisyenlikten akademisyenliğe seçildi. Bu sıralarda Our Young Folks ve Frank Leslie's Chimney Corner gibi dergilere illüstrasyonlar yapmaya devam etti. [[Dosya:A Visit from the Old Mistress.jpg|küçükresim|upright=1.1|Eski Hanımdan Bir Ziyaret, 1876, Smithsonian American Art Museum]] Savaştan sonra resimlerinin konusu nostaljik köy hayatı üzerine yoğunlaştı, dikkatini çocuklar ve genç kadınlara çevirdi. Merayı Geçmek (1871–1872) adını verdiği resimde kardeşi kardeşe vurduran bir savaştan sonra birleşik bir gelecek umudunu iki erkek kardeş ile idealize etti. Homer, aynı zamanda resimleriyle savaş sonrasında kendi geleceklerini anlamak isteyen iki toplum arasındaki gerginliği ileten oldu. Eski Hanımdan Bir Ziyaret adlı yağlı boya çalışmada serbest bırakılan bir grup köle ile eski sahibelerinin karşılaşması resmedilir. Virginia'da yaptığı skeçleriyle bu resmi yapmıştır. Resim kariyerinin neredeyse başında, yirmi yedi yaşındaki Homer, duygu, algı derinliği ve hemen tanınan bir teknik ustalıkla olgunluk gösteriyordu. Gerçekçilik hedefi oldu. Doğasına sadıktı, duyguları kontrollüydü. İlk manzaralar ve suluboya [[Dosya:Winslow Homer - Artists Sketching in the White Mountains.jpg|küçükresim|sağ|225px|Artists Sketching in the Ak dağlar, 1868, oil on panel (Portland Museum of Art, Portland, Maine)]] National Academy of Designdaki sergisinden sonra Homer, nihayet 1867'de bir yıl boyunca kalacağı Paris'e gitti. Cepheden mahkumlar Paris'te Exposition Universelle sergisinde sergilendi. Paris yaşamına dair Harper's için çizimlerine devam ederken manzaralar üzerinde çalışmaya başladı. Kaldığı sürece yaklaşık bir düzine resim yaptı. Resimlerinin ana konusu Barbizon okulu, ressam Mlllet ve daha yeni sanatçılar olan Édouard Manet ve Gustave Courbet ile uyum gösteriyordu. Doğal ışığa olan ilgisi bu ilk empresyonistlerle paralellik gösteriyordu. 1870'lerde Homer, taşra okulu (1871) ve Sabah Çanı (1872) resimlerindeki gibi çoğunlukla çiftlik hayatı, kırsal veya pastoral manzaralar, oyun oynayan çocuklar ve genç yetişkinleri resmetti. 1875 yılında, Homer ticari bir illüstratör olarak çalışmaya son verdi ve hayatını yalnız tablolar ve suluboyaya verdi. Bu karar hakkındaki mükemmel eleştirilere rağmen onu mali güvencesiz bıraktı. Popüler resmi Snap-the-Whip (1872) en iyi ve en ünlü resimlerinden biri olan Esinti (1876) ile 1876'da Philadelphia'da "Centennial Exposition" sergilendi. [[Dosya:Winslow Homer 003.jpg|küçükresim|sol|225px|Esinti (A Fair Wind), 1873–76, oil on canvas (National Gallery of Art, Washington)]] 1877 yılında Homer ilk kez Boston'da Boston Art Clubte yağlı boyalarını sergiledi. 1877-1909 arasında burada çizimlerini sulboyalarını sık sık sergiledi. Sanatçının en sıra dışı eserlerinden biri olan Hunter with Dog - Northwoods adını verdiği heykel 1902'de sergilendi. Bu yılda Homer, bir çini kulübünün üyesi oldu ve kısa bir süre için şöminelere fayans tasarladı. [[Dosya:Winslow Homer - Cloud Shadows.jpg|küçükresim|sağ|275px|Cloud Shadows, 1890, oil on canvas (Spencer Museum of Art, University of Kansas, Lawrence)]] [[Dosya:Homer, Winslow - 'Fisherwomen, Cullercoats', 1881, graphite & watercolor on paper.jpg|275px|küçükresim|Fisherwomen, Cullercoats, graphite and watercolor on paper 1881, Honolulu Museum of Art ]] Homer, 1873 yazında Gloucester'da kaldığı sırada düzenli olarak suluboya yapmaya başladı. Başından beri tekniği doğal, akıcı ve kendine güvenen, doğuştan gelen bir yetenekle donatılmıştı. Devrimci bir etkisi olacaktı. Suluboyaları popüler ve kalıcı olduğunu kanıtladı. Mali durumunu düzeltti. Bunlar son derece detaylı (Blackboard – 1877), izlenimci (Schooner at Sunset – 1880) çalışmalardı. Bazıları "Esinti" gibi yağlı boya resimleri için hazırlık taslakları olarak yapılmıştı. Bir kadınla yaşadığı duygusal bir ilişki sonrasında gelen hayal kırıklığı sonucu 1870'lerin sonunda münzevi oldu. Balıkçıları, denizi, deniz havasını yakından gözleyerek deniz sevgisi temalı zengin bir kaynak buldu. 1881-1882 yıllarında İngiltere'de Kuzey denizinde bir balıkçı köyü olan Cullercoats yakınlarında yaşadığı dönem sanat hayatının dönüm noktası oldu. Çalışmalarının çoğu konusunu çalışan adam ve kadınlardan ve onların gündelik kahramanlıklarından aldı. Cullercoats'taki günleri ona, gelecekteki çalışmalarının yönünü çizecek bir sağlamlık ve itidal aşıladı. Konusunu deniz ve balıkçılardan aldığı suluboya çalışmaları önemlidir.. Renkleri daha kısıtlı ve sadeleşti. Resimleri daha büyük, daha iddialı ve ve daha bilinçli tasarlanmış hale geldi. Konuları daha evrensel, daha az ulusal, daha kahramancaydı. Homer, yeteneklerini yeni bir aleme taşıyan yeni bir stil ve vizyon buldu. Maine ve Olgunluk Kasım 1882’de Amerika’ya geri döndü ve suluboyalarını New York’da sergiledi. Eleştirmenler stilindeki değişmeyi fark ettiler. 1883'te Maine'de Prouts Neck'e yerleşti. Hayatının sonuna kadar burada yalnız yaşadı. Köy hayatı, kadınlar ve çocuklar resimlerinden gitti ve artık konuları deniz, ormanlar, dağlar ve açık yerlerde çalışan işçilerin çetin hayatı oldu. 1980'erde anıtsal deniz sahneleri boyadı. Undertow (1886), Eight Bells (1886), Banks Fisherman, The Gulf Stream, Rum Cay, Mending the Nets, veSearchlight, Harbor Entrance, Santiago de Cuba bu dönemin eserlerindendir. 1893'te ünlü Darvinci eseri Tilki Avı'ı resmini yaptı. En büyük resimlerinden biri bu oldu ve hemen satın alındı. Huntsman and Dogs (1891), The Gulf Stream (1899), [[Dosya:Fox Hunt 1893 Winslow Homer.jpg|küçükresim|280px|Tilki Avı, 1893. Tuval üzeri yağlı boya, 96.5 x 174 cm. Pennsylvania Academy of the Fine Arts.]] [[Dosya:Winslow Homer - The Gulf Stream - Metropolitan Museum of Art.jpg|küçükresim|275px|sol| The Gulf Stream, 1899, Tuval üzeri yağlı boya, Metropolitan Museum of Art, New York]] 1900'de Homer nihayet, finansal istikrara ulaştı. Kanada ve Karayipler'de suluboyalarını yapmaya devam etti. Right and Left Hmer, 1910'da 74 yaşında Prouts Neck'de öldü. Yaptığı son resim Shooting the Rapids, Saguenay River yarım kaldı. [[Dosya:Winslow Homer Rowing Home.jpg|küçükresim|sağ|275px|Rowing Home, 1890, watercolor (Phillips Collection, Washington, D.C.)]] His Prouts Neck studio, a National Historic Landmark, is now owned by the Portland Museum of Art, which offers tours. Etkileri [[Dosya:Winslow Homer Rowing Home.jpg|küçükresim|sağ|275px|Rowing Home, 1890, watercolor (Phillips Collection, Washington, D.C.)]] küçükresim|275px|Winslow Homer commemorative issue of 1962 Homer natüralistti. Fakat konularını köy hayatından aldığı ilk resimlerinde bir romantizm sezilir ve zaman zaman izlenimciliğe kaçmıştı. Eserlerindeki insan-doğa ilişkisinin doğrudan ve enerjik yorumuyla Amerikalı ressamları etkiledi. U.S. Post Office 1962'de "Breezing Up" isimli çalışmasını onuruna pul olarak bastı. Homer'in "Boys in a Pasture" adlı eseri de 12 Ağustos 2010'da pul olarak basıldı. Başlıca çalışmaları Kroket Kaynakça Konuyla ilgili yayınlar Murphy, Alexandra R. Winslow Homer in the Clark Collection. Williamstown, Mass: Sterling and Francine Clark Art Institute, 1986. ISBN 0-931102-19-7 Sherman, Frederic Fairchild, American Painters of Yesterday and Today, 1919, Priv. print in New York. Chapter: Early Paintings by Winslow Homer: http://www.archive.org/stream/americanpainters00sheriala#page/n67/mode/2up Malcolm, John, Simpson’s Homer, 2001 and 2006. This art mystery novel, the only novel to feature Winslow Homer, involves Tim Simpson tracking down an unknown watercolour by Homer of Cullercoats in 1881. ISBN 1-901167-14-3 Dış bağlantılar Wood, Peter H. "Winslow Homer and the American Civil War" A lecture on Homer's painting "Near Andersonville" and his relationship to the Civil War. Southern Spaces, 4 Mart 2011. Winslow-Homer.com Winslow Homer in the National Gallery of Art This Web Feature traces the artist's career from the late 1850s until his death in 1910, and includes zoomable images with high resolution details. White Mountain paintings by Winslow Homer Winslow Homer Artwork Examples on AskART. "Winslow Homer: Making Art, Making History" Exhibition held at the Sterling and Francine Clark Art Institute in 2005. The exhibition website showcases the range of Homer's work—oil paintings, watercolors, drawings and etchings, as well as approximately 120 wood engravings and other reproductions from the Clark's collections. Winslow Homer at the Clark: a series of videos produced by the Sterling and Francine Clark Art Institute that explore the themes, contexts and techniques of Winslow Homer works in the Clark collection. Winslow Homer biography, Metropolitan Museum of Art. Winslow Homer Gallery at MuseumSyndicate Winslow Homer papers online at the Smithsonian Archives of American Art Philip C. Beam papers, c. 1946- c. 1993 ; Homer historian and his related collection from the Smithsonian Archives of American Art. Winslow Homer collection at the Cooper-Hewitt, National Design Museum Kategori:1835 doğumlular Kategori:Boston doğumlular Kategori:Massachusetts doğumlu sanatçılar Kategori:1910 yılında ölenler Kategori:Amerikalı grafikerler Kategori:19. yüzyıl Amerikalı ressamları Kategori:20. yüzyıl Amerikalı ressamları
 

Tema özelleştirme sistemi

Bu menüden forum temasının bazı alanlarını kendinize özel olarak düzenleye bilirsiniz.

Zevkine göre renk kombinasyonunu belirle

Tam ekran yada dar ekran

Temanızın gövde büyüklüğünü sevkiniz, ihtiyacınıza göre dar yada geniş olarak kulana bilirsiniz.

Izgara yada normal mod

Temanızda forum listeleme yapısını ızgara yapısında yada normal yapıda listemek için kullanabilirsiniz.

Forum arkaplan resimleri

Forum arkaplanlarına eklenmiş olan resimlerinin kontrolü senin elinde, resimleri aç/kapat

Sidebar blogunu kapat/aç

Forumun kalabalığında kurtulmak için sidebar (kenar çubuğunu) açıp/kapatarak gereksiz kalabalıklardan kurtula bilirsiniz.

Yapışkan sidebar kapat/aç

Yapışkan sidebar ile sidebar alanını daha hızlı ve verimli kullanabilirsiniz.

Radius aç/kapat

Blok köşelerinde bulunan kıvrımları kapat/aç bu şekilde tarzını yansıt.

Foruma hoş geldin 👋, Ziyaretçi

Forum içeriğine ve tüm hizmetlerimize erişim sağlamak için foruma kayıt olmalı ya da giriş yapmalısınız. Foruma üye olmak tamamen ücretsizdir.

Geri