Foruma hoş geldin 👋, Ziyaretçi

Forum içeriğine ve tüm hizmetlerimize erişim sağlamak için foruma kayıt olmalı ya da giriş yapmalısınız. Foruma üye olmak tamamen ücretsizdir.

X-4 Bantam

bullvar_katip

Administrator
Katılım
21 Mayıs 2024
Mesajlar
532,105
sağ|300px Northrop X-4 Bantam; yatay kuyruğu olmayan, bunun yerine yuvarlanma ve dalma kontrolleri olan elevatör ve aileronları yerine elevon adı verilen tek bir parça kullanılmış, çift jet motorlu küçük deneme uçağı. Bazı aerodinamikçilerin yatay kuyruğu ortadan kaldırarak transonik hızlarda kanatların yol açtığı süpersonik şok dalgalarının yatay kuyrukla etkileşmei sorununu ortadan kaldırmayı umuyorlardı, ancak X-4'ün deneyleri bu umudu boşa çıkardı. Geliştirilme sağ|300px Northrop Corporation tarafından iki X-4 prototipi inşa edildi, ancak ilk prototip mekanik olarak sorunluydu ve 10 uçuştan sonra yere çekilerek ikinci prototipe yedek parça deposu olarak kullanıldı. 1950-1953 arasında NACA Yüksek Hız Uçuş Araştırma İstasyonu (şu anda Edwards Hava Kuvvetleri Üssü) tarafından yapılan testlerde, X-4'ün yarı-kuyruksuz konfigürasyonu, ses hızına yaklaştıkça sıra dışı uzunlamasına kararlılık sorunları yaratmaktaydı. Elde edilen veriler ve bu dönemde elde bulunan kontrol teknolojisi, transonik uçuşlarda kuyruksuz uçakların kullanılmasının olası olmadığını göstermekteydi. 1940'larda, yatay kuyruğun kullanılmamasının kanatların yaratacağı şok dalgalarının kuyruk ile etkileşimini engelleyeceği düşünülmekteydi. Bu etkileşimin Mach 0,9'a kadar olan transonik uçuşlardaki stabilite sorunlarının kaynağı olduğu düşünülüyordu. Yarı-kuyruksuz dizayn kullanılarak iki uçak çoktan üretilmişti: Nazi Almanya'sının II. Dünya Savaşı'nda kullandığı roket itkili Me-163 Komet'i ve İngilizlerin savaştan sonra ürettikleri de Havilland DH.108 Swallow. ABD Kara Kuvvetleri Northrop Havacılık Şirketi ile X-4'leri üretmesi için 11 Haziran 1946'da anlaşma imzaladı.Northrop'un seçilme sebebi N-9M, XB-35 ve YB-49 gibi uçan kanat tasarımları sayesinde elde ettiği deneyimdi. Sonuçta üretilen araçlar gayet küçük boyutluydu. İki Wstinghouse J30 jet motoru, bir pilot, uçuş aletleri ve 45 dakikalık yakıta yer vardı. Neredeyse tüm bakım işleri merdiven veya tabure bile kullanılmadan yapılabiliyordu. Yerde ayakta duran bir insanın kokpitin içini görmesi olasıydı. Uçakta ayrıca hava freni olarak da kullanılan split flaplar vardı. Özellikler (X-4) Kategori:Deneysel uçaklar Kategori:Northrop uçakları Kategori:Çift motorlu jetler
 

Tema özelleştirme sistemi

Bu menüden forum temasının bazı alanlarını kendinize özel olarak düzenleye bilirsiniz.

Zevkine göre renk kombinasyonunu belirle

Tam ekran yada dar ekran

Temanızın gövde büyüklüğünü sevkiniz, ihtiyacınıza göre dar yada geniş olarak kulana bilirsiniz.

Izgara yada normal mod

Temanızda forum listeleme yapısını ızgara yapısında yada normal yapıda listemek için kullanabilirsiniz.

Forum arkaplan resimleri

Forum arkaplanlarına eklenmiş olan resimlerinin kontrolü senin elinde, resimleri aç/kapat

Sidebar blogunu kapat/aç

Forumun kalabalığında kurtulmak için sidebar (kenar çubuğunu) açıp/kapatarak gereksiz kalabalıklardan kurtula bilirsiniz.

Yapışkan sidebar kapat/aç

Yapışkan sidebar ile sidebar alanını daha hızlı ve verimli kullanabilirsiniz.

Radius aç/kapat

Blok köşelerinde bulunan kıvrımları kapat/aç bu şekilde tarzını yansıt.

Foruma hoş geldin 👋, Ziyaretçi

Forum içeriğine ve tüm hizmetlerimize erişim sağlamak için foruma kayıt olmalı ya da giriş yapmalısınız. Foruma üye olmak tamamen ücretsizdir.

Geri