Son yıllarda Türkiye'de lüks otel açan dünyaca ünlü markalar, ülkemize zengin turistlerin geldiğini gösteriyor. Bu markalar boşuna masraf yapmıyor, çünkü hedef kitleleri olan zengin turistler Türkiye'yi tercih ediyor. Örneğin, dünyanın en pahalı otellerinden biri olan Aman, 6 yıl önce Bodrum'da otel açtı. Daha sonra 2 yıl önce Amerika'da otel açtılar. Bu durum, önce Türkiye'de otel açıp daha sonra Amerika'da açmalarının sebebini gösteriyor.
Ayrıca, Istanbul'da son yıllarda lüks oteller açıldı; Peninsula, Shangri La ve Four Seasons gibi markalar Istanbul'u tercih etti. Bu da zengin turistlerin Istanbul'u tercih ettiğini gösteriyor. Raffles İstanbul oteli 10 yıl önce açılmış, aynı marka daha sonra Amerika, Katar ve Bahreyn'de otel açtı. Bu durum, İstanbul'un zengin turistler için önemli bir destinasyon olduğunu gösteriyor.
Bvlgari markası da İstanbul ve Bodrum'da otel açacaklarını duyurdu. Mandarin Oriental markasının ise dünyanın en büyük oteli Bodrum'da bulunuyor. Bu kadar lüks otel İspanya, İtalya ve Yunanistan gibi ülkelerde bile yokken, Londra ve Paris dışında bu kadar çok lüks otel bulmak Türkiye'nin turizmine olan ilginin yüksekliğini gösteriyor.
Sonuç olarak, Türkiye'ye zengin turist gelmediği yalanı, yukarıda sayılan lüks otel markaları tarafından çürütülüyor. Bu markalar boşuna masraf yapmıyor, hedef kitlelerine ulaşabiliyorlar. Bu nedenle, Türkiye'nin turizmine olan ilgi ve yatırım devam ettiği sürece, zengin turistlerin ülkemizi tercih etmeye devam edeceği bekleniyor.
Ayrıca, Istanbul'da son yıllarda lüks oteller açıldı; Peninsula, Shangri La ve Four Seasons gibi markalar Istanbul'u tercih etti. Bu da zengin turistlerin Istanbul'u tercih ettiğini gösteriyor. Raffles İstanbul oteli 10 yıl önce açılmış, aynı marka daha sonra Amerika, Katar ve Bahreyn'de otel açtı. Bu durum, İstanbul'un zengin turistler için önemli bir destinasyon olduğunu gösteriyor.
Bvlgari markası da İstanbul ve Bodrum'da otel açacaklarını duyurdu. Mandarin Oriental markasının ise dünyanın en büyük oteli Bodrum'da bulunuyor. Bu kadar lüks otel İspanya, İtalya ve Yunanistan gibi ülkelerde bile yokken, Londra ve Paris dışında bu kadar çok lüks otel bulmak Türkiye'nin turizmine olan ilginin yüksekliğini gösteriyor.
Sonuç olarak, Türkiye'ye zengin turist gelmediği yalanı, yukarıda sayılan lüks otel markaları tarafından çürütülüyor. Bu markalar boşuna masraf yapmıyor, hedef kitlelerine ulaşabiliyorlar. Bu nedenle, Türkiye'nin turizmine olan ilgi ve yatırım devam ettiği sürece, zengin turistlerin ülkemizi tercih etmeye devam edeceği bekleniyor.