Off, içimi şişiren bir korku-gerilim filmi daha. 2024 yılında, 80'ler ve 90'ların klişelerinde boğulan bir film nasıl çekmeyi başardılar? Bu kadar matah bir şeymiş gibi bir de devam filmi çekecekler buna. Bir film klişe olup keyifli de olabilir, klişelerle dalga geçen bir film olabilir, ya da klişeleri kullanan ama yeni bir şey katan bir film olabilir. Zaten başlamadan önce "Klişe mlişe ama 2024 filmi, muhtemelen keyiflidir" diye girdim. Girmez olaydım... Bu kadar salak kararlar alan karakterlerin olduğu korku filmlerinin bitmiş olması lazım. Bu kadar "tanrı" gibi hareket eden kötü karakterlerin de keza.
Yönetmeni Renny Harlin'miş. 65 yaşında, son derece klişe filmler yönetmiş biri. O zaman pek şaşırmamak lazım. Puanım 3/10, o da aşağıda yazacağım noktalardan ötürü:
--- SPOILER ---
- "Kötü karakter"lerin bir anda ortaya çıkması ve bir anda kaybolması 90'larda falan bitmiş olmalıydı be. Kadın duş alıyor, duşakabin dışındaki herif onu izliyor, kamera hafif hareket ediyor ve adam kayboluyor. Yav bir gidin be...
- Kötü karakterler kendinden emin maşallah. Ne bir acele etme durumu var ne bir panik. Ağır ağır yürümeler falan. Amacı ne belli değil. Öldürmek istemiyorlar, anladık. En sonda neden bıçaklayıp bırakıyorlar? Anlamsız. Gerekçeleri de kurbanların sadece "orada olması". Ok, keyif için yapıyorsunuz, tamam. Peki, neden ölümcül bir şekilde bıçaklayıp orada bırakıyorsunuz? Sonra polis sireni durunca tüyünüz diken diken oluyor. E amaç ne? Öldürüceksen öldür, can çekişmelerini izleyeceksen onu yap. Madem öldürecektin (polis gelmese zaten öleceklerdi), o zaman maske niye var mesela?
- Kötü karakterler maşallah tanrı gibi. Kurbanların nereye gittiğini, gideceğini biliyorlar ve ona göre orada beliriyorlar.
- Evin zeminine iniyor kurbanlar, oradan da ev dışına çıkıyorlar. Git kaç dimi? Yok ama, evin dibindeki kulübeye saklanıyorlar anlamsız bir şekilde. O da yetmiyor, kız çakmağını çıkarıp yakıyor. Bir de düdük çalın da daha rahat gelsinler
- Ev ahşap, her adımda bir yerler gıcırdıyor. Ortada da kimse yok, sessizlik hakim. Ama bir anda katiller beliriveriyor orada burada.
- Çocuk pompalı almış eline, sözümona "bolca" fişek almış (bolca dediği 6-8 tane falan). Arabaya binmişler kızla, basıp gidecekler. Ama yandan diğer eleman kendi kamyonetiyle çarpmaya başlıyor bunlara. Elemanlar ağaçla bu araç arasına sıkışıyor, yanında da pompalı. Ama kullanmıyor silahını Bir de klişenin dibi tabi, çocuğun bacağı sıkışmış, araçtan çıkamıyor, "Sen git, beni bırak" klişesi... Kız giderken silahı çekiyor ama o da ne? Diğer adam araçta yok. Birden bire kaybolmuş. Offf içim şişti.
- Çocuk, katillerden tekini yakalamış ormanda. Ensesine de pompalıyı dayamış. Kız arkadaşının nerede olduğunu soruyor, yoksa vurup öldürecek (!). Nah öldürürsün onu geçtim, hayvan gibi pompalıyı alıp kızın dibine kadar girip kendi hareket alanını kısıtlamanı falan da geçtim, en azından bir bacağına falan nişan al be. Çocuğun astımının olmasının hiçbir anlamı yok. Arabaya gidip de astım ilacını alması, bu sayede kızın tek kalması mı? Amacı neydi yani? Kız tek kaldı da ne oldu? Tamamen anlamsız.
--- SPOILER ---
3 puan vermemin nedeni ise "klişe mlişe ama keyifli bir zaman geçireceğiz" tipindeki girişten ötürüydü. Böyle Amerikan köylerinde geçen, genel olarak "home invasion" içeren filmler ilgimi çeker. Bunlar olmasaydı 1 falan verirdim, yani o derece sinir bozucuydu film.
Yönetmeni Renny Harlin'miş. 65 yaşında, son derece klişe filmler yönetmiş biri. O zaman pek şaşırmamak lazım. Puanım 3/10, o da aşağıda yazacağım noktalardan ötürü:
--- SPOILER ---
- "Kötü karakter"lerin bir anda ortaya çıkması ve bir anda kaybolması 90'larda falan bitmiş olmalıydı be. Kadın duş alıyor, duşakabin dışındaki herif onu izliyor, kamera hafif hareket ediyor ve adam kayboluyor. Yav bir gidin be...
- Kötü karakterler kendinden emin maşallah. Ne bir acele etme durumu var ne bir panik. Ağır ağır yürümeler falan. Amacı ne belli değil. Öldürmek istemiyorlar, anladık. En sonda neden bıçaklayıp bırakıyorlar? Anlamsız. Gerekçeleri de kurbanların sadece "orada olması". Ok, keyif için yapıyorsunuz, tamam. Peki, neden ölümcül bir şekilde bıçaklayıp orada bırakıyorsunuz? Sonra polis sireni durunca tüyünüz diken diken oluyor. E amaç ne? Öldürüceksen öldür, can çekişmelerini izleyeceksen onu yap. Madem öldürecektin (polis gelmese zaten öleceklerdi), o zaman maske niye var mesela?
- Kötü karakterler maşallah tanrı gibi. Kurbanların nereye gittiğini, gideceğini biliyorlar ve ona göre orada beliriyorlar.
- Evin zeminine iniyor kurbanlar, oradan da ev dışına çıkıyorlar. Git kaç dimi? Yok ama, evin dibindeki kulübeye saklanıyorlar anlamsız bir şekilde. O da yetmiyor, kız çakmağını çıkarıp yakıyor. Bir de düdük çalın da daha rahat gelsinler
- Ev ahşap, her adımda bir yerler gıcırdıyor. Ortada da kimse yok, sessizlik hakim. Ama bir anda katiller beliriveriyor orada burada.
- Çocuk pompalı almış eline, sözümona "bolca" fişek almış (bolca dediği 6-8 tane falan). Arabaya binmişler kızla, basıp gidecekler. Ama yandan diğer eleman kendi kamyonetiyle çarpmaya başlıyor bunlara. Elemanlar ağaçla bu araç arasına sıkışıyor, yanında da pompalı. Ama kullanmıyor silahını Bir de klişenin dibi tabi, çocuğun bacağı sıkışmış, araçtan çıkamıyor, "Sen git, beni bırak" klişesi... Kız giderken silahı çekiyor ama o da ne? Diğer adam araçta yok. Birden bire kaybolmuş. Offf içim şişti.
- Çocuk, katillerden tekini yakalamış ormanda. Ensesine de pompalıyı dayamış. Kız arkadaşının nerede olduğunu soruyor, yoksa vurup öldürecek (!). Nah öldürürsün onu geçtim, hayvan gibi pompalıyı alıp kızın dibine kadar girip kendi hareket alanını kısıtlamanı falan da geçtim, en azından bir bacağına falan nişan al be. Çocuğun astımının olmasının hiçbir anlamı yok. Arabaya gidip de astım ilacını alması, bu sayede kızın tek kalması mı? Amacı neydi yani? Kız tek kaldı da ne oldu? Tamamen anlamsız.
--- SPOILER ---
3 puan vermemin nedeni ise "klişe mlişe ama keyifli bir zaman geçireceğiz" tipindeki girişten ötürüydü. Böyle Amerikan köylerinde geçen, genel olarak "home invasion" içeren filmler ilgimi çeker. Bunlar olmasaydı 1 falan verirdim, yani o derece sinir bozucuydu film.