Foruma hoş geldin 👋, Ziyaretçi

Forum içeriğine ve tüm hizmetlerimize erişim sağlamak için foruma kayıt olmalı ya da giriş yapmalısınız. Foruma üye olmak tamamen ücretsizdir.

Yapay sapma

bullvar_katip

Administrator
Katılım
21 Mayıs 2024
Mesajlar
532,105
küçükresim|upright=2.36|Bir uçağın başına etki eden manyetik kuvvetler ve rüzgar. Pusula kuzeyi ile manyetik kuzey arasındaki batılı deviasyon D harfi ile gösterilmiştir. Örnekteki pusula başı manyetik baştan daha büyük bir açıdır. [[Dosya:Course (navigation).svg|küçükresim|upright=2.36| 1 - Gerçek kuzey 2 - Baş (taşıtın burnunun hedeflediği istikamet) 3 - Manyetik kuzey (Dünya'nın manyetik alanı nedeniyle gerçek kuzeyden farklı) 4 - Pusulada görülen kuzey (deviasyon ve varyasyon hatalarını içerir) 5 - Manyetik deviasyon (taşıtın manyetik alanının neden olduğu sapma miktarı) 6 - Manyetik varyasyon (Dünya'nın manyetik alanının neden olduğu sapma miktarı) 7 - Pusula başı (pusula kuzeyi ile taşıtın başı arasındaki açı miktarı) 8 - Manyetik baş, (pusula başındaki sadece manyetik deviasyon giderilmiş. Bu nedenle manyetik kuzeye göre başı gösteriyor.) 9 - Yan rüzgarın neden olduğu sapma 10 - Gel-git ve dalgaların neden olduğu sapma AB - Taşıtın rotası (track) ]] Yapay sapma ya da deviasyon; bir pusulada yerel, yapay manyetik alanlar (metal malzemeler, elektrikli cihazlar vs.) nedeniyle meydana gelen sapma. Dünya'nın manyetik alanından kaynaklanan doğal sapma (varyasyon) ile birlikte hesaplanarak, gerçek kuzeyin bulunmasında kullanılır. Yapay sapma eğer manyetik kuzeyin doğusunda ise E, batısında ise W işareti ile gösterilir. Pusulaların kuzey iğnesi (yapay sapma hesaba katılmadığında) manyetik kuzeyi işaret eder. Hava taşıtlarında kullanılan pusulaları etkileyen ve mıknatıs, motor, telsiz gibi cihazlardan kaynaklanan yapay sapmaların bileşkesi hesaplanarak bir sapma kartına işlenir. Bu karttaki deviasyon bilgileri kullanılarak pusula başından manyetik baş veya tam tersi hesaplanır. Taşıtın seyahat ettiği istikamete göre deviasyon miktarı değişir. Taşıtın yarattığı yapay sapma miktarı taşıtın boylamasına ekseni ile paralel ise deviasyon yoktur, yani 0'a eşittir. Galeri Kaynakça Pooley, Dorothy ve David Robson. The Air Pilot's Manual 3: Air Navigation. 6. Shoreham, West Sussex: Pooley's Air Pilot Publishing, 2010. Ayrıca bakınız Doğal sapma (varyasyon) Rota (track veya course) Kategori:Yönler Kategori:Manyetizma
 

Tema özelleştirme sistemi

Bu menüden forum temasının bazı alanlarını kendinize özel olarak düzenleye bilirsiniz.

Zevkine göre renk kombinasyonunu belirle

Tam ekran yada dar ekran

Temanızın gövde büyüklüğünü sevkiniz, ihtiyacınıza göre dar yada geniş olarak kulana bilirsiniz.

Izgara yada normal mod

Temanızda forum listeleme yapısını ızgara yapısında yada normal yapıda listemek için kullanabilirsiniz.

Forum arkaplan resimleri

Forum arkaplanlarına eklenmiş olan resimlerinin kontrolü senin elinde, resimleri aç/kapat

Sidebar blogunu kapat/aç

Forumun kalabalığında kurtulmak için sidebar (kenar çubuğunu) açıp/kapatarak gereksiz kalabalıklardan kurtula bilirsiniz.

Yapışkan sidebar kapat/aç

Yapışkan sidebar ile sidebar alanını daha hızlı ve verimli kullanabilirsiniz.

Radius aç/kapat

Blok köşelerinde bulunan kıvrımları kapat/aç bu şekilde tarzını yansıt.

Foruma hoş geldin 👋, Ziyaretçi

Forum içeriğine ve tüm hizmetlerimize erişim sağlamak için foruma kayıt olmalı ya da giriş yapmalısınız. Foruma üye olmak tamamen ücretsizdir.

Geri