Google, geçtiğimiz hafta gerçekleştirdiği geliştirici konferansı I/O'da yapay zekâ konusunda birçok önemli duyuru yapmıştı. Bunlardan biri de geçtiğimiz yıldan beri test edilen yapay zekâ destekli aramanın ABD'de sunmaya başlamasıydı. Şirket, SGE'nin (Üretken Arama Deneyimi) bir özelliği olan “AI Overviews”ı kullanıcılara getirmişti. AI Overviews basitçe anlatacak olursak yapay zekâ yoluyla kullanıcıların aramalarındaki sorularayanıtlar veriyor, kullanıcıyı konuyla ilgili kaynak linklerine yönlendiriyordu. Yeni gelen haberler ise bu özellikte kullanıcıların sinirini bozabilecek bir şeyin yer alacağını ortaya koydu. ABD'li teknoloji devi, geçtiğimiz günlerde gerçekleştirdiği bir pazarlama etkinliğinde reklamverenlerin yapay zekâ özelliklerinden yararlanabileceğini ifade etti. Bu kapsamda aramanın AI Overviews özelliğine reklam ekleneceğinide ekledi. Yani kullanıcılar, yaptıkları aramanın yapay zekâyla oluşturulan sonuçlarında gezinirken aralarda reklam görmeye başlayacaklar. Bu reklamlar, normalde de olduğu gibi “Sponsorlu” etiketiyle gösterilecek ve yaptığınız aramayla ilgili olacaktır. Yukarıdan bir örneğine ulaşabilirsiniz. Google, insanları bu reklamları yaşadığına inanmak istiyor. Reklamlar, yapay zekâ aramalarına yakında eklenmeye başlayacak. İlk olarak ABD'de test edileceği şirket tarafından belirtilmiş. Zaten AI Overview şu anda sadece ABD'de var. Yapay zekâ destekli aramanın diğer ülkelere gelişi ile ilgili kesin bir tarih yok. Sponsorlu - Uygulamaya yönlendirir