Yapay zeka temeli Google arama altyapısına da reklamlar geliyor, şirketin bu taraftan da para kazanmak istiyor. Bu nedenle, Google Labs merkezli testler yapılıyor ve "Search Generative Experience (SGE)" adı altında bu testler gerçekleştiriliyor. Testlerin arkasında arama terimlerine göre site başı sonuçlar vermek yerine, yapay zeka üzerinden etkilikli cevaplar üretmeyi amaçlamaktadır.
Bu faydalı altyapı, kişilere aradıkları konular hakkında detaylı cevaplar üreten sistemdir ve bu amaçla internet sitelerinden aldığı bilgilerin kaynaklarını ekleyen bir yapay zeka oluşturma mekanizması kullanarak önceden öğrenmiş büyük dil modelinden yardım alır. Bu sistem, kişilere karşılıklı olarak devam soruları da üretebilir.
Bu sistemi yakında zaman önce gündeme getiren bazı maddi planlar olduğuna dair şüphesiyle karşı karşıya kalıyoruz. O zaman Google için SGE altyapısını tamamen ücretsiz bırakmak istemiyordu denildi, ama sunucu masrafları nedeniyle firma SGE sistemini veya sistemin belirli özelliklerini ücretli hale getirebilir bilgisi geçildi. Şirketin bu tarafta bir süre boyunca bazı ABD'li kullanıcıların karşısına kendi istekleriyle seçmemiş olsa da yapay zeka üretimi sonuçları ortaya çıkartıyordu.
Fakat bugün hepsinin üstüne yapay zeka temeli Google arama altyapısına da reklamların geleceği resmi olarak duyuruldu. Bu konuda ilk adımın ABD merkezli olarak atılacağı aktardı. Şirket bu tarafta bir süredir bazı ABD'li kullanıcıların karşısına kendi istekleriyle seçmemiş olsa da yapay zeka üretimi sonuçları ortaya çıkartıyordu. Kullanıcılar için güzel ancak site sahipleri için kötü olan (Çünkü bu altyapı nedeniyle site sahibi trafik çekemiyor) bu yeni dönem, bu aralar ABD merkezli olarak geniş çaplı kullanıma alınıyor ve artık AI Summaries olarak isimlendiriliyor.