Yeditepe Üniversitesi İç Mimarlık Bölümü'nün eğitim yaklaşımı, geleneksel ve katı bir yapıya sahip. Bölüm başkanı Mimar Sinan'ın görüşleri ve yöntemleri, bölümün eğitim felsefesini büyük ölçüde şekillendiriyor.
Diğer birçok üniversitenin iç mimari bölümü, tasarım derslerine ağır bir şekilde vurgu yaparken, Yeditepe Üniversitesi'nde bu derslerin kredileri düşüktür ve önemi göz ardı edilebilir düzeyde. Tasarım yerine, malzeme ve konstruksi bilgisine odaklanılıyor. Öğrenciler, mezun olduktan sonra malzeme satışında başarılı olabilirler, ancak mimari tasarım becerileri sınırlı kalıyor.
Bölümde, öğrencilerin tasarımlarını sunup savunma fırsatı sunan bir jüri sistemi bulunmuyor. Öğrencilerin mimari öğeleri kullanma sebepleri, mekanda yaşayacak insanların senaryoları veya müşteri ihtiyaçları gibi konular ele alınmıyor. Öğretim yöntemi, bir boşluğa mekan oluşturma üzerine odaklanıyor ve yaratıcılığı kısıtlıyor.
Stüdyo ortamının yerine, lise sınıfını andıran mekanlar mevcut. Notlar, kişisel ilişkilere ve öznel değerlendirmelere dayanıyor. Tuvaletler ise 5 yıldızlı otel standartlarında, ancak bu durum eğitim kalitesini yansıtmıyor.
Perspektif dersi, öğrencilerin tek nokta perspektifiyle oluşturdukları tasarımlara dergilerden kesip yaptıkları mobilya, perde ve halılarla dolduruluyor. Bölümün eğitim binaları da mimari açıdan korkunç ve yaratıcı bir eğitim ortamından uzak.
Yeditepe Üniversitesi İç Mimarlık Bölümü'nün eğitimi, hataları bulmaya ve tekrarlamayı teşvik etmeye odaklanıyor. Öğrenciler, mimar Sinan'ın görüşleri etrafında şekillenen geleneksel ve katı kurallara maruz kalıyorlar. Bölüm, modern tasarım yaklaşımlarından ve yaratıcı süreçlerden uzak kalıyor.
Bu durum, öğrencilerin eleştirel düşünme ve yenilikçi fikir geliştirme becerilerini kısıtlıyor. Bölümün eğitim felsefesi, mimari tasarımı sınırlandırıyor ve öğrencileri malzeme satışına odaklanmaya yönlendiriyor.
Yeditepe Üniversitesi'nin iç mimari bölümü, yaratıcılığı ve özgür düşünceyi teşvik eden bir eğitim ortamından uzak duruş sergiliyor. Geleneksel yöntemler ve sınırlı müfredat, öğrencilerin potansiyellerini gerçekleştirmelerini engelliyor. Bölüm, kendini modern eğitim yöntemleriyle geliştirmek ve öğrencilerine daha geniş ufuklar sunmak konusunda ciddi adımlar atmalı.
Diğer birçok üniversitenin iç mimari bölümü, tasarım derslerine ağır bir şekilde vurgu yaparken, Yeditepe Üniversitesi'nde bu derslerin kredileri düşüktür ve önemi göz ardı edilebilir düzeyde. Tasarım yerine, malzeme ve konstruksi bilgisine odaklanılıyor. Öğrenciler, mezun olduktan sonra malzeme satışında başarılı olabilirler, ancak mimari tasarım becerileri sınırlı kalıyor.
Bölümde, öğrencilerin tasarımlarını sunup savunma fırsatı sunan bir jüri sistemi bulunmuyor. Öğrencilerin mimari öğeleri kullanma sebepleri, mekanda yaşayacak insanların senaryoları veya müşteri ihtiyaçları gibi konular ele alınmıyor. Öğretim yöntemi, bir boşluğa mekan oluşturma üzerine odaklanıyor ve yaratıcılığı kısıtlıyor.
Stüdyo ortamının yerine, lise sınıfını andıran mekanlar mevcut. Notlar, kişisel ilişkilere ve öznel değerlendirmelere dayanıyor. Tuvaletler ise 5 yıldızlı otel standartlarında, ancak bu durum eğitim kalitesini yansıtmıyor.
Perspektif dersi, öğrencilerin tek nokta perspektifiyle oluşturdukları tasarımlara dergilerden kesip yaptıkları mobilya, perde ve halılarla dolduruluyor. Bölümün eğitim binaları da mimari açıdan korkunç ve yaratıcı bir eğitim ortamından uzak.
Yeditepe Üniversitesi İç Mimarlık Bölümü'nün eğitimi, hataları bulmaya ve tekrarlamayı teşvik etmeye odaklanıyor. Öğrenciler, mimar Sinan'ın görüşleri etrafında şekillenen geleneksel ve katı kurallara maruz kalıyorlar. Bölüm, modern tasarım yaklaşımlarından ve yaratıcı süreçlerden uzak kalıyor.
Bu durum, öğrencilerin eleştirel düşünme ve yenilikçi fikir geliştirme becerilerini kısıtlıyor. Bölümün eğitim felsefesi, mimari tasarımı sınırlandırıyor ve öğrencileri malzeme satışına odaklanmaya yönlendiriyor.
Yeditepe Üniversitesi'nin iç mimari bölümü, yaratıcılığı ve özgür düşünceyi teşvik eden bir eğitim ortamından uzak duruş sergiliyor. Geleneksel yöntemler ve sınırlı müfredat, öğrencilerin potansiyellerini gerçekleştirmelerini engelliyor. Bölüm, kendini modern eğitim yöntemleriyle geliştirmek ve öğrencilerine daha geniş ufuklar sunmak konusunda ciddi adımlar atmalı.