Foruma hoş geldin 👋, Ziyaretçi

Forum içeriğine ve tüm hizmetlerimize erişim sağlamak için foruma kayıt olmalı ya da giriş yapmalısınız. Foruma üye olmak tamamen ücretsizdir.

Yelken Çağı

bullvar_katip

Administrator
Katılım
21 Mayıs 2024
Mesajlar
532,105
küçükresim|300px|Jan Abrahamsz Beerstraaten tarafından yapılan Scheveningen Savaşını betimleyen tablo, 10 Ağustos 1653. Yelken Çağı (1571-1862), 16. yüzyılın ortalarından 19. yüzyılın ortalarına kadar uluslararası ticaret ve deniz savaşında yelkenli gemiler ve barutlu silahların egemen olduğu erken modern döneme karşılık gelen bir dönemdir. Tanım Çoğu periyodik çağda olduğu gibi, tanım kesin değildir, ancak genel bir tanım mevcuttur. Yelken çağı, aşağı yukarı kürek tahrikli kadırgaların önemli bir rol oynadığı son önemli savaş olan İnebahtı Deniz Muharebesi'nden, buharla çalışan demir kaplamalı CSS Virginia'nın yelkenli gemileri yok ettiği 1862 Hampton Roads Muharebesi'ne kadar uzanıyor. USS Cumberland ve USS Congress gemileri, buhar gücünün savaşta yelken gücünden daha üstün olduğunu ispatladı. 1869'da açılan Süveyş Kanalı, yelkenli gemiler için pratik değildi ve Avrupa-Asya deniz yolunda buharlı gemileri egemen oldu. Altın Çağ Yelkenli gemilerin boyutlarının ve karmaşıklıklarının zirvesine ulaştığı 18. yüzyılın ortalarından 19. yüzyılın başlarına kadar olan dönem, "Yelken Altın Çağı" olarak adlandırılır. Bu süre zarfında, vapurlar ticareti yelkenlerden almaya başlamadan hemen önce ticari yelkenli gemilerin verimliliği ve kullanımı en üst seviyedeydi. Sonu 1873'te, Yelken Çağı, 1871'de HMS Devastation'ın görevlendirilmesiyle kesin olarak sona ermişti. Devastation, yelken taşımadan okyanusa açılan ilk zırhlı sınıfıydı. Yelkenli gemiler nadirde olsa 1920'lere ve 1930'lara kadar uzun yolculuklarda ilk çıkan buharlı gemilere göre daha ekonomik olmasından ötürü yük taşımacılıkta kullanıldı, ancak bu dönem de ağırlıklı olarak taşımacılık için buharlı gemiler kullanıldı. Yelkenli gemilerde yakıt veya karmaşık motorların çalıştırılmasına gerek yoktur; dolayısıyla anakarada özel bir destek üssüne ihtiyaç duymadıkları için buharlı gemilere göre daha bağımsız hareket edebiliyorlardı. Ancak buharla çalışan gemiler hız avantajına sahipti ve ters rüzgarlar nadiren engelleniyordu. Sonuç olarak buharlı gemiler, kargo ve malzeme taşımacılığında bir yelkenli geminin geçtiği sürenin yarısı kadar bir sürede yabancı bir limana ulaşabiliyordu. Günümüzde yelkenli gemiler, gezi amaçlı yolculuk ve eğlence amaçlı kullanımların yanı sıra, yalnızca küçük ölçekli kıyı balıkçılığı için ekonomik olarak uygundur. Kaynakça Kategori:1571'de kurulan oluşumlar Kategori:1862'de feshedilmiş oluşumlar Kategori:Yeni Çağ Kategori:Keşif Kategori:Tarih çağları Kategori:Coğrafya tarihi Kategori:Deniz kültürü Kategori:Deniz tarihi Kategori:Seyir Kategori:Yelken
 

Tema özelleştirme sistemi

Bu menüden forum temasının bazı alanlarını kendinize özel olarak düzenleye bilirsiniz.

Zevkine göre renk kombinasyonunu belirle

Tam ekran yada dar ekran

Temanızın gövde büyüklüğünü sevkiniz, ihtiyacınıza göre dar yada geniş olarak kulana bilirsiniz.

Izgara yada normal mod

Temanızda forum listeleme yapısını ızgara yapısında yada normal yapıda listemek için kullanabilirsiniz.

Forum arkaplan resimleri

Forum arkaplanlarına eklenmiş olan resimlerinin kontrolü senin elinde, resimleri aç/kapat

Sidebar blogunu kapat/aç

Forumun kalabalığında kurtulmak için sidebar (kenar çubuğunu) açıp/kapatarak gereksiz kalabalıklardan kurtula bilirsiniz.

Yapışkan sidebar kapat/aç

Yapışkan sidebar ile sidebar alanını daha hızlı ve verimli kullanabilirsiniz.

Radius aç/kapat

Blok köşelerinde bulunan kıvrımları kapat/aç bu şekilde tarzını yansıt.

Foruma hoş geldin 👋, Ziyaretçi

Forum içeriğine ve tüm hizmetlerimize erişim sağlamak için foruma kayıt olmalı ya da giriş yapmalısınız. Foruma üye olmak tamamen ücretsizdir.

Geri