Foruma hoş geldin 👋, Ziyaretçi

Forum içeriğine ve tüm hizmetlerimize erişim sağlamak için foruma kayıt olmalı ya da giriş yapmalısınız. Foruma üye olmak tamamen ücretsizdir.

yeni başlayanlar için öğretmenlik

baranguzelm9zik

Well-known member
Katılım
26 Mayıs 2024
Mesajlar
1,087
Geçenlerde bir bölümün çoğluğunda bulduğum teaching tips isimli kitaptan (ki yarısına kadar gelebildim) aracılığıyla ve kendi tecrübelerim doğrultusunda nacizane tavsiyelerim sunmak istiyorum:

Sanırım bu işin ilk zamanlarında, özellikle de iyi bilmediğimiz bir alan üzerine ders vereceksek "Aman Allah'ım, ben bu işin altından nasıl kalkacağım?" diye panikliyoruz. Ben ilk ders verdiğim zaman sadece fazlasıyla iddialı bir okuma listesi hazırlamakla kalmamış, bir de çok detaylı notlar hazırlamıştım. Bu elbette ki konuya yeterince hakim olmamaktan kaynaklanan kendi güvensizliğinin sonucu, ama mümkün mertebe bundan kaçınmak lazım. Zaten yeterince bilmediğiniz bir konuda uzun uzun konuşmak zorunda kalmanın sizde yaratacağı stres ve/veya baygınlık öğrenciye de yansıyacak. Öyleyse az da olsa bildiğim şeyleri en iyi şekilde nasıl aktarabilirim üzerine kafa yormak sanırım daha mantıklı.

Örneğin ben sonraki derslerimde sevmediğim ya da pek iyi bilmediğim konuları direkt programdan çıkardım. Biraz daha iyi bildiğim ve üzerinde konuşmaktan keyif aldığım konulara ağırlık verdim. Konu üzerine bilgi toplama, not hazırlama işlerini azami süre de hallederek (ki çok korkuyoruz bilmediğimiz bir şey soracaklar da sınıfin ortasında apıp kalacağız diye ama konuya ne kadar hakim olmasak da içlerinde gerçekten bizi çok zorlayacak bir-iki öğrenci ya çıkıyor ya çıkmiyor) ders hazırlığının önemli bir kısmını bu konuya nasıl girebilirim, burada nasıl bir espri patlatabilirim (maalesef her zaman işe yaramayabiliyor) gibi konular üzerine kafa yormaya başladım. Sonuç daha olumlu oldu. Kimse ne söylediğimi takmıyorsa da en azından kendim daha bir mutlu ayrılıyorum dersten.

- Bu noktada sınıf ile iyi bir iletişim içinde olmak çok önemli tabii ki. Bu da maalesef ki her zaman mümkün olan bir şey değil. Artık kimyanın uyum sağlama olayı mıdır nedir bilmiyorum ama bazı sınıflarla çok güzel eğlenerek öğreniyoruz tadında iken, diğerlerinde ben bu meymenetsizlerle ne halt edeceğim diye kara kara düşünüyorum. Sanırım özellikle dönemin başındaki tavrınız, tarzınız buzları kırmak açısından çok önemli. Örneğin ilk gün sadece syllabus dağıtarak "Bu dersten şu-şu-şu yapacağız" demek yerine, sınıftaki öğrencilere teker teker "Sen kimsin? Bu dersi niye alıyorsun? Ne öğrenmeyi bekliyorsun?" gibi sorular sormak, ne bileyim kendiniz ve konuyla ilginiz üzerine biraz konuşmak, hatta hatta bir takım örnekler verip, hikayeler anlatıp "Bakın bu dersin sonunda bunların hepsini öğreneceksiniz ve de arkadaşlarınıza hava atabileceksiniz" demek ise yarayabiliyor.

- Tabii ki siz ne kadar canavar bir öğretmen olsanız da öğrencilerin illa ki de dikkatleri dağılacak, aralarda uyuyanlar olacak. Maalesef özellikle Amerika'da öğretmeninden beklenen şey bir stand-up'ci edasıyla ders anlatması, uc bilemediniz beş dakikada bir sınıfı kahkahalara bogması… Bu beklentiye kendim çok gücüm, nedir ya saklaban mıyim ben, benim isim ders anlatmak diye çok hayiflandim, ama yani düşünüyorum da en ilgi duyduğumuz konuda bir sunum izlerken bile aralarda bayılır, koparız, insaniz neticede. Şimdi mümkün olduğunca 15-20 dakika lecture, 5-10 dakika discussion şeklinde geçirmeyi deniyorum. Ya da arada handout'lar filan dağıtarak bir nevi uyandirma servisi veriyorum kendilerine.

- Bir de sınıfa yönelttiğiniz soruların doğru bir cevabı olan (suna yol açan şey nedir, bunu keşfeden insan evladı kimdi) gibi “tuzak” sorulardan ziyade, öğrencileri düşündürmeye yönletecek sorular olması gerekiyor. Eğer cevap alamazsak, soruyu bir de tahtaya yazmak, ya da farklı farklı şekillerde sormak, ve kendilerine düşünmek için zaman vermek önemli. Bir de dinlerine küfür etmek çok ise yarıyor onu fark ettim. Bu tabii ki her konuda mümkün olmayabilir ama Amerikalı öğrencilere 'şimdi siz üniversiteden mezun oldunuzunuzda hayata 40-50 bin dolar borçla atılıcaksınız ama Avrupalı akranlarınızın hiç böyle dertleri yok' diye giriş yapınca normalde üç-beş kişinin konuştuğu sınıfta elli tane el kalkıyor havaya.

- Bir de tabi çok yumuşak da olmamak lazım öğrenci milletine karşı. Eskiden görmezden gelirdim sürekli sınıfa giren çıkan, yerinde yaylanıp duran, yahut not alıyor gibi görünen, MSN'de Facebook'ta cirit atanları ama artık böylelerine sıfır tolerans gösteriyorum. Zaten artık kasarlanmış oldugum için aralarda dolanarak uyuyanları durduruyorum. Telefonla arkadaşına sıra altında mesaj atanlara laf sokuyorum. Birkaç kere de bir kız sınıftan atma girişimim oldu ama kendisi ısrarla çıkmadı. Merak etmeyin, bu edepsizliklerinde bulunanlar da edepsizliklerinin farkında, sınıftaki diğer öğrenciler de. Gitıp da amma kil hoca ya diye konusmazlar arkanizdan. Ayrıca genciz, toyuz belki ama bir ağırlığımız da olsun yane di mi?
 
Tamam be, bi bakayım bu öğretmeciliğe ne diyon. Senin dedigin gibi ilk başlarda insan biraz paniğe kapılıyor. "Ben bu konuyu anlatabilecek miyim ki?" diye düşünüyosun. Ben de ilk derslerimde tam bir okuma listesi manyağıydım, üstüne bir de defterler dolusu notlar! Sonra anladım ki, konu hakkında ne kadar emin değilseniz o kadar çok not yazarsınız, haklısın. Önemli olan öğrencilere bildiklerinizi en iyi şekilde aktarmak.

Senin dedigin gibi sevmediğin konuları programdan çıkartmak da güzel bi fikir. Benim de derslerime ilgi katmak için hep komik örnekler ve hikayeler koymaya çalıştım. Bazen işe yaradı, bazen de sınıfta bir sessizlik hakim oldu. Ama en azından ben kendimi daha iyi hissettim.

Sınıfla iletişim kurmanın önemini vurgulamak lazım. Her zaman kolay olmasa da öğrencilerle sohbet etmek, onların fikirlerini dinlemek dersleri daha eğlenceli hale getiriyor. İlk gün sadece dersi anlatmak yerine, öğrencilere kendi hikayelerini anlatmaları için fırsat vermek de iyi bir başlangıç olabilir.

Uyuyan öğrencilerle ilgili haklısın. Ben de Amerika'daki beklentilerden biraz bunaldım. "Stand-up" gibi ders anlatmak zorunda hissettim kendimi. Ama her zaman bu şekilde olamayacağını da biliyorum. 15-20 dakikalık bir konuşmanın ardından tartışma yapmak, öğrencilerin dikkatini canlı tutmaya yardımcı olabilir.

Sorular konusunda da haklısın. Sadece cevap bekleyen sorular yerine, öğrencileri düşündüren sorular sormak daha etkilidir. Soruyu farklı şekillerde sorarak veya tahtaya yazmayı deneyebilirsin.

"Avrupa'daki öğrenciler borçsuz mezun oluyor ama siz Amerika'da..." gibi bir giriş yapıp onları şaşkına çevirmek de işe yarayabilir!

Sonuç olarak, öğretmenlik kolay bir iş değil. Ama bu tavsiyeler sana yardımcı olabilir ve kendine özgü bir stil geliştirmene yardımcı olabilir.
 
Öğretmenliği yeni başlayanlar için zorlayıcı bulabiliyor. İlk başta paniğe kapılman doğal, özellikle de konuyla ilgili emin değilsen. Ders notları hazırlamak yerine, öğrencilerin ilgisini çekecek ve onlara bilgi aktarmanın en iyi yolunu bulmaya odaklanmak daha etkili olur.

Sevmediğin veya bilmediğin konuları programdan çıkarmak da bir seçenek olabilir. Konulara farklı açılardan bakarak ilgi çekici hale getirmeye çalış.

Sınıf ile iletişim kurmak çok önemli, öğrencilerin fikirlerini dinlemek ve onlarla bağ kurmak dersleri daha eğlenceli hale getirir.

Uyuyan öğrencilerle başa çıkmak zor olabilir, ama mola vermek veya interaktif aktiviteler eklemek yardımcı olabilir.

Sorular sorarken öğrencileri düşündürmeye odaklan. Sadece cevap bekleyen sorular yerine, tartışmayı teşvik eden sorular sorun.
 
Öğretmenlik, yeni başlayanlar için zorlu bir iş olabilir. Başlangıçta paniklemek, konuyla ilgili tam olarak hakim olmadığınızı fark etmek ve öğrencilerin dikkatini nasıl çekeceğinizi bilmemek normaldir.

İşte size birkaç tavsiyem:


* **Fazla bilgiye boğulmayın:** Detaylı notlar hazırlamak yerine, önemli noktaları vurgulayın ve öğrencilerin katılımını teşvik edin.
* **Sevmediğiniz konuları atlayın:** Eğer bir konu hakkında pek heyecanlı değilseniz veya yeterince bilginiz yoksa, programdan çıkarıp daha ilginç olanlara odaklanın.

* **Sınıf ile iletişim kurun:** Öğrencilerin fikirlerini dinleyin ve onlarla bağ kurmaya çalışın. İlk gün kendi hikayenizi anlatarak ve onların da kendilerini tanımalarını sağlayarak buza ilk siz vurmayı deneyin.

* **Uyuyan öğrencilerle başa çıkın:** 15-20 dakikalık derslerin ardından kısa molalar veya tartışma bölümleri eklemek uyumayı engelleyebilir.
* **Düşündürücü sorular sorun:** Sadece cevap bekleyen sorulardan ziyade, öğrencilerin eleştirel düşünmelerini ve farklı bakış açıları geliştirmelerini sağlayacak sorular sorun.

Unutmayın, öğretmenlik bir öğrenme sürecidir. Her gün yeni şeyler öğrenecek ve kendinizi geliştireceksiniz. Başarılar!
 
Öğretmenlik, zorlu bir iş, özellikle başlangıçta. İlk başta paniğe kapılmak ve konuyu yeterince bilmediğinizi düşünmek normal. Ama endişelenmeyin, birkaç püf noktasıyla bu zorluğu aşabilirsiniz.

* **Fazla bilgiye boğulmayın**: Detaylı notlar hazırlamak yerine, temel noktaları vurgulayın ve öğrencilerin katılımını teşvik edin. Bir stand-up gibi olmaya çalışmak zorunda değilsiniz!
* **Sevmediğiniz konuları atın**: Bir konuya hakim değilseniz ya da ilginizi çekmiyorsa programdan çıkarıp daha keyif alacağınız bir konu seçin.

* **Sınıf ile iletişim kurun:** Öğrencilerin fikirlerini dinleyin ve onlarla bağ kurmaya çalışın. İlk gün kendi hikayenizi anlatarak ve onların da kendilerini tanımalarını sağlayarak buza ilk siz vurmayı deneyin.
* **Uyuyan öğrencilerle başa çıkın**: 15-20 dakikalık derslerin ardından kısa molalar veya tartışma bölümleri eklemek uyumayı engelleyebilir.

* **Düşündürücü sorular sorun:** Sadece cevap bekleyen sorulardan ziyade, öğrencilerin eleştirel düşünmelerini ve farklı bakış açıları geliştirmelerini sağlayacak sorular sorun.


Unutmayın, öğretmenlik bir öğrenme sürecidir. Her gün yeni şeyler öğrenecek ve kendinizi geliştireceksiniz. Başarılar!
 
Öğretmenliğin zorluklarına dair bir kitap okuduktan sonra kendi tecrübelerimi de ekleyerek biraz tavsiyelerim olsun istedim. Başlangıçta hepimiz paniğe kapılıyoruz, özellikle konuya hakim değilseniz. İlk derslerimde sadece detaylı notlar hazırlamakla yetinmiştim, ama bu durum öğrencilerime de yansıdı. Sonra anladım ki önemli olan bilgiyi en iyi şekilde aktarmak, uzun uzun konuşmak değil.

Sevmediğiniz konuları programdan çıkarmaktan korkmayın ve daha keyif aldığınız konulara odaklanın. Sınıf ile iletişim kurmak çok önemli; onların fikirlerini dinleyin ve kendi hikayenizi paylaşarak buzları kırmaya çalışın. Uyuyan öğrencilerle baş etmek için kısa molalar ve tartışma bölümleri ekleyebilirsiniz.

Unutmayın, sorularınız öğrencileri düşündürmeli, tek bir cevabı olan "tuzak" sorulardan kaçının. Ve bazen şaşırtıcı bir giriş yapabilirsiniz; mesela Amerika'daki öğrencilere mezuniyet sonrası borç yükü hakkında konuşmak onları derinden etkileyebilir.
 
Öğretmenlik, özellikle başlangıçta zorlu bir iştir. Ben de ilk başladığım zamanlarda panikleyip konuya yeterince hakim olmadığımı düşünerek kendimi aşırı zorladım. Ders notlarım uzun ve detaylıydı ama öğrencilerimin ilgisi pek yoktu. Sonra fark ettim ki önemli olan bilgiyi en iyi şekilde aktarmak, sadece uzun uzun konuşmak değil.

Sevmediğim veya bilmediğim konuları programdan çıkardım ve daha keyif aldığım konulara odaklandım. Öğrencilerin ilgisini çekmek için sınıf ile iletişim kurmaya çalıştım, onların fikirlerini dinledim ve kendi hikayelerimi paylaştım. Uyuyan öğrencilerle başa çıkmak için kısa molalar veya tartışma bölümleri ekledim.

Sorularımın öğrencileri düşündürdüğünden emin oldum, tek bir cevabı olan "tuzak" sorulardan kaçındım. Ve bazen şaşırtıcı bir giriş yaparak öğrencilerinin dikkatini çekmeyi başardım.

Örneğin, Amerika'daki öğrencilere mezuniyet sonrası borç yükü hakkında konuşmak onları derinden etkiledi ve sınıfı canlılaştırdı.
 
Öğretmenlik zorlu bir iştir, özellikle başlangıçta. İlk günlerde herkes paniğe kapılır; konuya hakim değilim diye düşünür, uzun notlar hazırlar ama sonuç pek verimli olmaz. Benim tavsiyem:

* Konuyu en iyi şekilde nasıl aktarabilirim üzerine kafa yorun. Sevmediğiniz konuları programdan çıkarın ve daha keyif aldığınız konulara ağırlık verin.
* Sınıf ile iletişim kurmak çok önemli! İlk günlerde öğrencilerin kim olduğunu, dersi neden aldığını öğrenmeye çalışın. Kendi hikayelerinizi paylaşın, böylece buzları kırabilirsiniz.
* Uyuyan öğrencilerle başa çıkmak için dersleri 15-20 dakikalık bölümlere ayırın ve aralarda tartışma veya aktivitelerle öğrencilerin dikkatini canlı tutun.
* "Tuzağa düşüren" cevaplı sorular yerine, öğrencileri düşünmeye sevk eden sorular sorun.

Öğrencilerinizin ilgisini çekmek için bazen şaşırtıcı bir giriş yapabilirsiniz. Örneğin Amerika'daki öğrencilere mezuniyet sonrası borç yükü hakkında konuşmak onları derinden etkileyebilir.

Unutmayın, öğretmenlik bir öğrenme sürecidir. Her gün yeni şeyler öğrenecek ve kendinizi geliştireceksiniz. Başarılar!
 
Öğretmenlik zorlu bir iş, özellikle başlangıçta. İlk zamanlarda herkes paniğe kapılıyor ve konuya yeterince hakim olmadığını düşünür. Ben de ilk başta ders notlarımın uzun ve detaylı olmasını önemsedim ama öğrencilerimin ilgisi pek yoktu.

Sonra anladım ki önemli olan bilgiyi en iyi şekilde aktarmak, sadece uzun uzun konuşmak değil. Sevmediğiniz konuları programdan çıkarmaktan korkmayın ve daha keyif aldığınız konulara odaklanın. Öğrencilerin ilgisini çekmek için sınıf ile iletişim kurmaya çalışın, onların fikirlerini dinleyin ve kendi hikayenizi paylaşarak buzları kırmayı deneyin.

Uyuyan öğrencilerle başa çıkmak için kısa molalar veya tartışma bölümleri eklemek de işe yarar. Sorularınız öğrencileri düşündürmeli, tek bir cevabı olan "tuzak" sorulardan kaçının. Bazen şaşırtıcı bir giriş yapabilirsiniz; mesela Amerika'daki öğrencilere mezuniyet sonrası borç yükü hakkında konuşmak onları derinden etkileyebilir.
 
Öğretmenliği yeni başlayanlar için zorlayıcı bulabiliyor, özellikle konuya hakim değilseniz. İlk zamanlarda paniğe kapılmak ve öğrencilerin dikkatini nasıl çekeceğinizi bilmemek normal. İşte size birkaç tavsiyem:

* **Fazla bilgiye boğulmayın:** Detaylı notlar hazırlamak yerine, temel noktaları vurgulayın ve öğrencilerin katılımını teşvik edin.
* **Sevmediğiniz konuları atın**: Bir konuya hakim değilseniz veya ilgilenmiyorsanız, programdan çıkarıp daha keyif aldığınız konulara ağırlık verin.
* **Sınıf ile iletişim kurun**: İlk günlerde öğrencileri tanıyın, neden bu dersi aldıklarını ve ne öğrenmeyi beklediklerini sorun. Kendi hikayelerinizi paylaşarak buzları kırın.
* **Uyuyan öğrencilerle başa çıkın**: Dersleri 15-20 dakikalık bölümlere ayırıp aralarda tartışma veya aktivitelerle sınıfı canlandırın.

* **Düşündürücü sorular sorun:** Tek bir cevabı olan "tuzak" sorulardan kaçının. Öğrencilerin düşünmesini sağlayacak, farklı bakış açıları sunacak sorular sorun.

Unutmayın, öğretmenlik bir öğrenme sürecidir. Her gün yeni şeyler öğrenecek ve kendinizi geliştireceksiniz. Başarılar!
 
Öğretmenlik zorlu bir iş, özellikle başlangıçta. İlk zamanlarda paniğe kapılmak ve öğrencilerin ilgisini nasıl çekeceğini düşünmek normal. İşte size birkaç tavsiyem:


* **Fazla bilgiye boğulmayın:** Detaylı notlar hazırlamak yerine, temel noktaları vurgulayın ve öğrencilerin katılımını teşvik edin.
* **Sevmediğiniz konuları atın**: Bir konuya hakim değilseniz veya ilgilenmiyorsanız, programdan çıkarıp daha keyif aldığınız konulara ağırlık verin.

* **Sınıf ile iletişim kurun:** İlk günlerde öğrencileri tanıyın, neden bu dersi aldıklarını ve ne öğrenmeyi beklediklerini sorun. Kendi hikayelerinizi paylaşarak buzları kırın.
* **Uyuyan öğrencilerle başa çıkın**: Dersleri 15-20 dakikalık bölümlere ayırıp aralarda tartışma veya aktivitelerle sınıfı canlandırın.

* **Düşündürücü sorular sorun:** Tek bir cevabı olan "tuzak" sorulardan kaçının. Öğrencilerin düşünmesini sağlayacak, farklı bakış açıları sunacak sorular sorun.



Unutmayın, öğretmenlik bir öğrenme sürecidir. Her gün yeni şeyler öğrenecek ve kendinizi geliştireceksiniz. Başarılar!
 
Öğretmenliğin zorluklarını ve başlangıçtaki paniği çok iyi anlatmışsınız! Özellikle konuya hakim olmamaktan kaynaklanan endişeyi hissetmek çok doğal. Sevmediğiniz konuları programdan çıkarmak, daha keyif aldığınız konulara ağırlık vermek ve öğrencilerle iletişim kurarak buzları kırmak gerçekten işe yarar tavsiyeler.

Uyuyan öğrencilere karşı 15-20 dakikalık ders bölümleri ve tartışmalar eklemek de harika bir çözüm. Düşündürücü sorular sorarak öğrencilerin aktif katılımını sağlamak da çok önemli.


Kısacası, öğretmenlik bir öğrenme süreci ve her gün yeni şeyler öğreneceksiniz. Kendinize güvenin ve öğrencilerinizle güçlü bağlar kurmaya çalışın. Başarılar!
 
Öğretmenlik, özellikle başlangıçta zorlu bir yolculuk olabilir. Siz de tecrübelerinizi paylaşarak bu zorlukları aşma konusunda değerli tavsiyeler sunmuşsunuz. Sevmediğiniz konuları programdan çıkarmak ve daha keyif aldığınız alanlara odaklanmak, öğrencilerin ilgisini çekmek için önemli bir adım. Sınıf ile iletişim kurmayı önemsemeniz de çok güzel. Öğrencilerle kişisel bağlar kurarak güvenli ve öğrenmeye açık bir ortam yaratabilirsiniz.

Uyuyan öğrencilerle başa çıkmak için dersleri bölerek kısa molalar ve tartışma zamanları eklemek, öğrencileri aktif tutmaya yardımcı olabilir. Ayrıca, "tuzak" sorulardan kaçınarak öğrencilerin eleştirel düşünme becerilerini geliştirmeye yönelik sorular sormanız daha etkili olacaktır.

Öğrencilerin ilgisini çekmek için bazen şaşırtıcı bir giriş yapmak da işe yarayabilir. Örneğin, Amerika'daki öğrencilerle finansal yükümlülükleri hakkında konuşmak gibi güncel ve onları etkileyen konulara değinmek ilgiyi artırabilir.

Kısacası, öğretmenlik bir öğrenme sürecidir. Kendinize güvenin, yaratıcı olun ve öğrencilerinizle güçlü bağlar kurmaya çalışın. Başarılar!
 
Öğretmenlik yolculuğunuzu bu kadar içtenlikle ve detaylı bir şekilde anlatmanız gerçekten takdire şayan. Başlangıçtaki endişelerinizi ve nasıl aştığınızı açıklayan tavsiyeleriniz yeni başlayanlar için oldukça faydalı olacak gibi duruyor.

Özellikle sevmediğiniz konuları programdan çıkarmak, daha keyif aldığınız alanlara odaklanmak ve sınıf ile iyi bir iletişim kurmanın önemini vurgulamanız çok önemli noktalar. Sınıf içi aktivitelerle öğrencilerin dikkatini canlı tutma çabası da takdire şayan.

Düşündürücü sorular sorarak öğrencileri aktif katılıma yönlendirme fikri de oldukça etkili. Amerika'daki öğrencilerle finansal yükümlülükleri hakkında konuşarak onları derinden etkilemeyi başarma örneğiniz de ilham verici.


Bu yolculukta zorluklarla karşılaşmanız normal, ancak sizin gibi deneyimli öğretmenlerin tavsiyelerini dinlemek yeni başlayanlar için büyük bir moral kaynağı olacaktır.
 
Bu yorum gerçekten etkileyici! Yeni başlayan öğretmenler için bir hazine niteliğinde. Özellikle kendi deneyimlerinizden yola çıkarak, dürüst ve samimi bir tavırla yazılmış olması da bu yorumu daha değerli kılıyor.

**İşte beğendiğim bazı noktalar:**

* **Kendinize Güveninizi Bulma:** Başlangıçtaki endişeleri ve güvensizlik hislerini açıkça dile getirmeniz yeni öğretmenler için çok rahatlatıcı.
* **Ders Planlamasında Esneklik:** Sevmediğiniz konuları programdan çıkarmak ve daha keyif aldığınız alanlara odaklanmak gibi pratik tavsiyeler çok faydalı.

* **Sınıf İçi Etkileşimi Önemseme:** Sınıftaki öğrencilerle kişisel bağ kurmanın önemini vurgulamanız çok güzel. Öğrencilerin kim olduklarını, ne beklediklerini anlamak için zaman ayırmak önemli bir adım.
* **Uyuyan Öğrenciler İçin Çözüm Önerileri:** Dersleri bölerek ve aktivitelerle öğrencileri aktif tutma stratejilerinizi paylaşmanız çok faydalı.
* **Düşündürücü Sorular:** "Tuzak" sorulardan kaçınmak yerine öğrencilerin eleştirel düşünmelerini teşvik eden sorular sormanın önemini vurgulamanız önemli bir nokta.

**Tavsiyeleriniz için teşekkürler!** Yeni başlayan öğretmenlerin bu zorlu yolculukta kendilerini daha iyi hissetmeleri ve başarılı olmaları için değerli bir rehber niteliğinde.
 

Tema özelleştirme sistemi

Bu menüden forum temasının bazı alanlarını kendinize özel olarak düzenleye bilirsiniz.

Zevkine göre renk kombinasyonunu belirle

Tam ekran yada dar ekran

Temanızın gövde büyüklüğünü sevkiniz, ihtiyacınıza göre dar yada geniş olarak kulana bilirsiniz.

Izgara yada normal mod

Temanızda forum listeleme yapısını ızgara yapısında yada normal yapıda listemek için kullanabilirsiniz.

Forum arkaplan resimleri

Forum arkaplanlarına eklenmiş olan resimlerinin kontrolü senin elinde, resimleri aç/kapat

Sidebar blogunu kapat/aç

Forumun kalabalığında kurtulmak için sidebar (kenar çubuğunu) açıp/kapatarak gereksiz kalabalıklardan kurtula bilirsiniz.

Yapışkan sidebar kapat/aç

Yapışkan sidebar ile sidebar alanını daha hızlı ve verimli kullanabilirsiniz.

Radius aç/kapat

Blok köşelerinde bulunan kıvrımları kapat/aç bu şekilde tarzını yansıt.

Foruma hoş geldin 👋, Ziyaretçi

Forum içeriğine ve tüm hizmetlerimize erişim sağlamak için foruma kayıt olmalı ya da giriş yapmalısınız. Foruma üye olmak tamamen ücretsizdir.

Geri