Volkswagen Golf GTI Clubsport'un yeni bir modeli, Mk8.5 Golf GTI'nin sportif "Clubsport" versiyonu olarak görülecek. Yeni Golf GTI Clubsport'a 262 değil, 296 beygir gücünde olan 2.0-litrelik turbo motoru sahip olacak. 0'dan 100 km/s hıza 5,6 saniyede ulaşabilecek ve 400 Nm tork değerine sahip olan bu model, bazen yapılan önerilen "Race Package" adlı pakete göre maksimumda 267 km/s hıza ulaşabilir. Aynı zamanda Akrapovič egzoz sistemi de eklenebilir.
Manuel vites seçeneği olan, 18-ayarlı büyük boyutlu jantlar taşıyan yeni model, normal GTI'den daha büyük frenler taşıyarak sportif gibi bir anlamı taşımaktadır. Kokpit alanında, karbon fiber kaplamalar ve kırmızı detaylar bulunan yeni Golf GTI Clubsport ile henüz bir fiyat bilgisi paylaşılmamıştır.
Volkswagen tarafından resmi olarak onaylanmış olan bu model, Golf R modelleriyle aynı şekilde manual vitesli seçeneğin yok olacağına dikkat çekebilirsiniz. Bunun neden olduğu da, sportif araçların hitap ettiği kitle için elbette kötü görünüyor ancak Alman devi öldürmemek için sadece düşündü. Yine de, son yıllarda tüm sektör bu yoldan gelmesini görebilirsiniz.
Otomatik vites özellikle çift kavrama temelinde çok daha yüksek performans sunuyor olmasına rağmen, manual vitesin kadar yüksek bir sürüş keyfini getiren model, atılan adım genel olarak üzücü bulunuyor.
Yeni Volkswagen Golf GTI Clubsport'un ilk görüntülüğü ve özellikleri bu tarihe kadar duyurulmayacak, ancak Volkswagen tarafından resmi olarak onaylanmış olan bu modelin detaylarını takip ederek daha fazla bilgi elde edebilirsiniz.