Foruma hoş geldin 👋, Ziyaretçi

Forum içeriğine ve tüm hizmetlerimize erişim sağlamak için foruma kayıt olmalı ya da giriş yapmalısınız. Foruma üye olmak tamamen ücretsizdir.

Yokosuka R2Y

bullvar_katip

Administrator
Katılım
21 Mayıs 2024
Mesajlar
532,105
Yokosuka R2Y Keiun (Japonca: 景雲 - Türkçe: Sirüs Bulutu), II. Dünya Savaşı'nın sonlarında Japonya'da üretilmiş bir prototip keşif uçağıydı. Tasarımı ve Geliştirilmesi Hayal kırıklığı yaratan performans tahminleri nedeniyle R1Y tasarımının iptal edilmesinden sonra Japon İmparatorluk Donanması için görevlendirilen R2Y, tek bir pervaneyi hareketlendiren birleştirilmiş (coupled) motorlara ve üç tekerli iniş takımına sahipti. Nisan 1945'te tamamlanan prototip, ilk uçuşunu 8 Mayıs'ta yaptı ve aşırı ısınma sorunları gösterdi. Japonların dayandığı Almanlar tarafından yapılan iki DB 601 motorunun birleştirildiği ve Heinkel He 177'de kullanılan Daimler-Benz DB 606 tasarımının da kronik olarak aşırı ısınma sorunlarından ve hatta yangınlardan muzdarip olması dikkat çekicidir. Bu uçuş yapan prototip yalnızca birkaç gün sonra bir ABD hava saldırısında imha edildi ve böylece geliştirilme aşaması sonlanmış oldu. küçükresim|306x306pik|Yokosuka R2Y Keiun montaj fabrikasında. R2Y2, Kugisho tarafından tasarlanan R2Y1'in jet motorlu bir versiyonuydu. Keiun veya Keiun-Kai (Türkçe: "Güzel Bulut") olarak bilinen uçak, Japon İmparatorluğu'nun ana adalarının savunmasında kullanılabilecek yüksek hızlı bir jet-bombardıman uçağı/saldırı uçağı olacaktı. Jet Keiun-Kai'nin motorları, her bir kanadın altında birer tane olacak şekilde, bölmelere monte edilmiş iki adet Mitsubishi Ne-330 turbojet motoru olacaktı. Daha sonraki versiyonlar (V2 ve V3), gövdenin içine merkezi olarak monte edilmiş motorlara sahip olacaktı. Teknik Özellikleri (R2Y1) küçükresim|306x306pik|Yokosuka R2Y Keiun pistten kalkmak üzere. Genel Özellikleri Mürettebat: 2; pilot ve telsiz operatörü Uzunluk: 13,04 m (42 ft 9 inç) Kanat açıklığı: 13,99 m (45 ft 11 inç) Yükseklik: 4,23 m (13 ft 11 inç) Kanat alanı: 33,99 m (365,9 sq ft) Boş ağırlık: 6.015 kg (13,261 lb) Brüt ağırlık: 8.100 kg (17.857 lb) Maksimum kalkış ağırlığı: 9.400 kg (20.723 lb) Yakıt kapasitesi: 1.555 litre Motor: 1 × Aichi Ha-70 (birleşik) 24 silindirli sıvı soğutmalı birleştirilmiş V-12 pistonlu motor, kalkış için 2.500 kW (3.400 hp), 3.000 m'de (9.843 ft) 2.312 kW (3.100 hp) Pervaneler: 6 palli sabit hızlı metal pervane Performans Maksimum hız: 10.000 m'de (32.808 ft) 718,5 km/sa (446,5 mph, 388.0 kn) Seyir hızı: 4.000 m'de (13.123 ft) 463 km/sa (288 mph, 250 kn) İniş hızı: 166 km/sa (103 mph; 90 kn) Menzil: 3.139 km (1.950 mi, 1.695 nmi) Servis tavanı: 11.700 m (38.400 ft) Yüksekliğe ulaşma süresi: 21 dakikada 10.000 m (32.808 ft) Kanat yüklemesi: 238,26 kg/m (48,80 lb/sq ft) Güç/kütle: 0,3161 kW/kg (0,1923 hp/lb) Kategori:Yokosuka uçakları Kategori:Japon savaş uçakları Kategori:1945'te havacılık
 

Tema özelleştirme sistemi

Bu menüden forum temasının bazı alanlarını kendinize özel olarak düzenleye bilirsiniz.

Zevkine göre renk kombinasyonunu belirle

Tam ekran yada dar ekran

Temanızın gövde büyüklüğünü sevkiniz, ihtiyacınıza göre dar yada geniş olarak kulana bilirsiniz.

Izgara yada normal mod

Temanızda forum listeleme yapısını ızgara yapısında yada normal yapıda listemek için kullanabilirsiniz.

Forum arkaplan resimleri

Forum arkaplanlarına eklenmiş olan resimlerinin kontrolü senin elinde, resimleri aç/kapat

Sidebar blogunu kapat/aç

Forumun kalabalığında kurtulmak için sidebar (kenar çubuğunu) açıp/kapatarak gereksiz kalabalıklardan kurtula bilirsiniz.

Yapışkan sidebar kapat/aç

Yapışkan sidebar ile sidebar alanını daha hızlı ve verimli kullanabilirsiniz.

Radius aç/kapat

Blok köşelerinde bulunan kıvrımları kapat/aç bu şekilde tarzını yansıt.

Foruma hoş geldin 👋, Ziyaretçi

Forum içeriğine ve tüm hizmetlerimize erişim sağlamak için foruma kayıt olmalı ya da giriş yapmalısınız. Foruma üye olmak tamamen ücretsizdir.

Geri