Yurttaş gazeteciliği, gazeteciliğin medya gruplarının ekonomik gereklerine göre biçimlenmesinin yarattığı sorunları aşmak üzere ortaya çıkan yeni bir gazetecilik anlayışı. 1990’lı yıllarda ABD’de yaygınlaşmıştır. İletişim araçlarının yaygınlaşması ile gelişen yurttaş gazeteciliği, profesyonel mesleği gazetecilik olmayan kişilerin, dijital araçlar yardımıyla haber üreterek paylaşmasına verilen addır. Bu kavram ilk kez, 1999'da Amerikalı Medya Eleştirmeni ve Akademisyen Jay Rosen tarafından “What are Journalists for?” (Gazeteciler Ne İçindir?) kitabında ortaya atılmıştır. Bloggerlar, twitter kullanıcıları ve diğer sosyal paylaşım sitelerini kullanan kişiler de 'Yurttaş Gazetecileri' olarak anılıyor. /ref> Özel teknik bir donanım edinmeden, internet üzerinden kendi kişisel medyalarını kuran bireyler aracısız olarak düşüncelerini, fikir ve projelerini geniş kitlelere duyurma ve etkilerini arttırma şansı elde ederler. Katılımcı gazetecilik, açık kaynak, taban (grassroots), ağ (networked) veya dağıtık (distributed) gazeteciliktir. Kaynakça